Trimestrul 3 2017- Caracteristici semnificative
· Vânzări de 1.684 milioane EURO, cu o creștere a vânzărilor de 1,3%
· Creșterea totală a vânzărilor de LED-uri de 22%, reprezentând 68% din totalul vânzărilor (trimestrul 3 2016: 56%)
· EBITA ajustată de 176 milioane EURO (trimestrul 3 2016: 175 milioane EURO)
· Îmbunătățirea marjei ajustate EBITA cu 50 puncte de bază, până la 10,5% (trimestrul 3 2016: 10,0%)
· Venit net de 110 milioane EURO (trimestrul 3 2016: 51 milioane EURO)
· Flux liber de numerar de 5 milioane EURO (trimestrul 3 2016: 164 milioane EURO)
Philips Lighting (Euronext: LIGHT), lider mondial în domeniul iluminatului, a anunțat rezultatele companiei din trimestrul al treilea al anului 2017. “În conformitate cu obiectivele noastre, Philips Lighting a revenit la o creștere a vânzărilor în acest trimestru. Pentru prima dată, vânzările de LED-uri și a sistemelor și serviciilor conectate de iluminat au compensat declinul afacerii noastre convenționale”, a declarat Eric Rondolat, CEO. “În același timp, am continuat să ne îmbunătățim profitabilitatea, având în vedere că sistemele LED și sistemele și serviciile conectate de iluminat aduc o contribuţie substanțială. Acest lucru demonstrează succesul implementării strategiei noastre, pe măsură ce rămânem pe direcția propusă atingerii obiectivelor noastre pentru 2017.”
Analiza financiară
Trimestrul trei |
Primele nouă luni |
|||||
2016 |
2017 |
modificare |
În milioane €, cu excepția procentajelor |
2016 |
2017 |
modificare |
1,745 |
1,684 |
-3.5% |
vânzări |
5,181 |
5,073 |
-2.1% |
1.3% |
Creșteri de vânzări comparabile |
-0.4% |
||||
-3.5% |
Efectele fluctuației valutei |
-0.5% |
||||
-1.3% |
Consolidare și alte modificări |
-1.1% |
||||
692 |
674 |
-2.7% |
Marginea brută ajustată |
2,019 |
2,021 |
0.1% |
39.7% |
40.0% |
Marginea brută ajustată (în% din vânzări) |
39.0% |
39.8% |
||
-467 |
-437 |
Cheltuieli SG&A ajustate |
-1,410 |
-1,386 |
||
-81 |
-85 |
Cheltuieli R&D ajustate |
-254 |
-254 |
||
-548 |
-522 |
4.7% |
Costuri indirecte ajustate |
-1,664 |
-1,640 |
1.4% |
31.4% |
31.0% |
Costuri indirecte ajustate (în % din vânzări) |
32.1% |
32.3% |
||
175 |
176 |
0.7% |
EBITA ajustată |
457 |
492 |
7.7% |
10.0% |
10.5% |
Marja EBITA ajustată (%) |
8.8% |
9.7% |
||
-55 |
14 |
Articole ajustate |
-114 |
-40 |
||
120 |
191 |
59.0% |
EBITA |
343 |
452 |
31.8% |
93 |
161 |
73.0% |
Venit din operațiuni (EBIT) |
260 |
367 |
41.0% |
-12 |
-10 |
Venituri/cheltuieli financiare nete |
-55 |
-32 |
||
-30 |
-42 |
Cheltuieli cu impozitul pe venit |
-84 |
-91 |
||
51 |
110 |
114.8% |
Venitul net |
122 |
244 |
99.7% |
164 |
-5 |
Flux liber de numerar |
146 |
-30 |
||
0.37 |
0.80 |
EPS de bază (€) |
0.83 |
1.74 |
||
34,251 |
33,422 |
461010 |
Angajați (FTE) |
34,251 |
33,422 |
Perspectivă
Realizarea unei creșteri a vânzărilor în trimestrul trei reprezintă un pas important în îmbunătățirea profilului de creștere a companiei. Suntem pe cale să îmbunătățim marja EBITA, ajustată cu 50-100 de puncte de bază pentru întregul an, excluzând câștigul din activele imobiliare în valoare de 15 milioane EURO în al doilea trimestru. În plus, ne așteptăm la un flux liber de numerar în trimestrul al patrulea, bazat pe o reducere substanțială a stocurilor.