Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PEUGEOT își completează gama de vehicule electrice cu noul PEUGEOT E-408: surprinzător din toate unghiurile, 100% electric

PEUGEOT E408 2405CV exterior

PEUGEOT își completează gama de vehicule electrice, cu o versiune complet electrică a modelului PEUGEOT 408, după lansarea versiunii plug-in hybrid în 2022. Noul PEUGEOT E-408 combină farmecul neașteptat al unei siluete fastback cu eficiența fără emisii, emoția unui motor puternic de 157 kW/210 CP și plăcerea experienței condusului electric PEUGEOT, cu o autonomie de până la 453 km.

SEDUCȚIE: Cu silueta sa fastback și motorizarea 100% electrică, PEUGEOT E-408 este o ofertă unică pe piață.

EMOȚIE: Plăcerea călătoriei 100% electrice este amplificată de PEUGEOT i-Cockpit® și de planificatorul de călătorie integrat.

EXCELENȚĂ: PEUGEOT E-408 completează gama de vehicule electrice PEUGEOT, cea mai extinsă de pe piața europeană a vehiculelor electrice, cu 12 autoturisme și vehicule comerciale ușoare electrice.

Prin dezvăluirea modelului PEUGEOT 408 în iunie 2022, PEUGEOT a adus farmecul unei siluete fastback inedite în fruntea segmentului C. În mod surprinzător diferit, 408 se remarcă prin postura sa felină, prin liniile dinamice care oferă o poziție de condus ridicată și prin rafinamentul premium al designului până la cele mai fine detalii.

PEUGEOT E408 2405CV exterior

Cele două motorizări electrificate, PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 și PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, au marcat un prim pas în electrificare pentru modelul 408. La începutul acestui an, modelul 48V HYBRID 136 e-DCS6 s-a alăturat gamei 408. Noul PEUGEOT E-408 duce strategia electrică la următorul nivel cu un propulsor cu emisii zero de 157 kW/210 CP asociat cu o baterie NMC de 58,2 kWh (utilizabili).

Lansarea modelului PEUGEOT E-408, marchează cel mai recent pas în ambiția PEUGEOT de a deveni jucătorul EV principal în Europa. Noul PEUGEOT E-408 va fi construit la uzina din Mulhouse.

SEDUCȚIE: UN DESIGN FASTBACK NEAȘTEPTAT ȘI DINAMIC

Designul de fastback inovator și neașteptat se potrivește perfect cu modernitatea noului PEUGEOT E-408. O platformă care permite electrificarea totală fără să compromită stilul, dinamica sau confortul interior.

Cu o lungime totală de 4,69 m și o lățime de 1,85 m (cu oglinzile rabatate), PEUGEOT E-408 utilizează platforma multi-energie E-EMP2 (Efficient Modular Platform), care se remarcă prin ampatamentul de 2,79 m. Dimensiunea generoasă permite instalarea bateriei sub caroserie, sub podea, între roți, păstrând astfel spațiul din habitaclu și coborând centrul de greutate al modelului PEUGEOT E-408, pentru un comportament rutier dinamic, unde plăcerea de a conduce evoluează.

Această arhitectură combină eleganța dinamică a unui fastback, un comportament rutier demn de cele mai performante berline și o poziție de condus ușor înălțată, care îmbunătățește plăcerea, siguranța și confortul.

PEUGEOT E408 2405CV interior

Siluetă de felină

Cu ecartamentele sale ample – 1,59 m în față și 1,60 m în spate – PEUGEOT E-408 este bine poziționat pe șosea. În ciuda faptului că este înălțat, modelul oferă un profil elegant și sportiv datorită înălțimii reduse de 1,49 m, care îmbunătățește aerodinamica.

Caracterul felin al modelului PEUGEOT E-408 este evidențiat de tratamentul unic și incisiv al suprafețelor caroseriei, deosebit de vizibil în partea din spate – cu „urechile pisicii”, capota portbagajului și forma aripilor, creând fațete precise menite să provoace jocuri cu lumina.

Protecțiile laterale ale caroseriei și ale pasajelor roților se extind în bara de protecție spate neagră robustă, care, prin tăierea în diagonală a culorii caroseriei, accentuează dinamica părții din spate. Jantele mari de 19 ” Graphite, cu design inovator, primesc pneuri 225-50R19 cu rezistență foarte scăzută la rulare (clasa A+).

Identitate modernă

Tratarea în culoarea caroseriei a grilei PEUGEOT E-408 o “dematerializează”, prin integrarea ei în forma generală a barei de protecție – un semn al schimbării de generație și al erei de electrificare a gamei PEUGEOT.

PEUGEOT E408 2405CV 3

Identitatea Mărcii este mai vizibilă ca niciodată prin intermediul lucrărilor sofisticate asupra iluminării. În față, tehnologia LED permite realizarea unor faruri foarte subțiri – și foarte eficiente – care formează imaginea modelului PEUGEOT E-408: o identitate clară PEUGEOT. Semnătura luminoasă se prelungește în jos cu două benzi LED în formă de colți care se cufundă în bara de protecție. În spate, identitatea PEUGEOT ia forma emblematicelor trei gheare LED, înclinate pentru și mai mult dinamism.

Cinci culori sunt disponibile pentru noul PEUGEOT E-408: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red și Perla Nera Black.

EMOȚIE: MAI MULT CA ORICÂND, PLĂCEREA DETERMINĂ PROGRESUL

Putere generoasă, cuplu instantaneu… motorizarea 100% electrică a modelului PEUGEOT E-408 oferă o plăcere pură a condusului. Aceasta este amplificată în continuare de PEUGEOT i-Cockpit® și de comportamentul rutier, în adevărata tradiție PEUGEOT.

Experiență unică la volan

Inegalabilul PEUGEOT i-Cockpit® oferă o ergonomie excepțională. Volanul compact sporește plăcerea condusului, permițând o agilitate și o precizie de mișcare unice. Poziționat la nivelul ochilor, chiar deasupra volanului, grupul digital include un panou digital 3D de 10″ complet personalizabil și configurabil.

Mai mult ca oricând, plăcerea de a conduce este inclusă în genele noului PEUGEOT E-408, cu o ținută de drum exemplară, un confort de rulare de înaltă calitate și o manevrabilitate perfectă în oraș, asigurată de o diametru de bracaj de 11,18 m. Pentru a îmbunătăți confortul la vibrații, rigiditatea caroseriei este optimizată prin lipirea elementelor structurale.

Performanța contribuie la plăcerea de a conduce

Noul PEUGEOT E-408 dispune de un motor electric sincron cu magneți permanenți care dezvoltă 157 kW (210 CP) și un cuplu generos de 345 Nm. Acest motor este produs în Franța, la Trémery, de societatea mixtă STELLANTIS-NIDEC. Reductorul la care se asociază este fabricat de STELLANTIS în Valenciennes (Franța).

PEUGEOT i-Cockpit® cu nenumărate servicii conectate*

Ecranul central de înaltă definiție de 10″ îți permite să controlezi sistemul PEUGEOT i-Connect® Advanced, care vine standard pe PEUGEOT E-408 și oferă o navigație conectată TomTom eficientă și performantă. Pentru lizibilitate optimă, afișarea hărților acoperă întregul ecran tactil de 10″. În ceea ce privește actualizările sistemului, acestea sunt efectuate “over the air”, adică direct prin transmiterea de date în rețeaua de telecomunicații.

Navigație eficientă cu planificator de parcurs și soluții optimizate. Sistemul de navigație include o funcție “planificator de călătorii” care stabilește în mod optim traseele pentru maximizarea autonomiei vehiculului și facilitarea reîncărcării. Pentru estimarea traseului ideal, sistemul ia în considerare numeroase informații, inclusiv distanța care trebuie parcursă, nivelul de încărcare al bateriei la plecare, nivelul de încărcare al bateriei dorit la destinație, viteza, consumul de energie, traficul, tipul de drum, altitudinea și, bineînțeles, stațiile de încărcare disponibile în apropierea destinației.

Funcția de mirroring care conectează smartphone-ul la sistemul infodivertisment al mașinii este wireless (Apple CarPlay/Android Auto) și este posibilă conectarea simultană a două telefoane prin Bluetooth. Patru prize USB-C completează configurația conectată a modelului PEUGEOT E-408.

i-toggle-urile complet configurabile, dispuse sub ecranul central ca o carte deschisă, oferă un nivel estetic și tehnologic unic în segment. Fiecare dintre cele 5 i-toggle personalizabile oferă o scurtătură tactilă către setările climatizării, un contact telefonic, un post de radio, lansarea unei aplicații… configurate la alegerea utilizatorului. Aceasta poate fi individualizată pentru fiecare șofer, cu până la 8 profiluri personalizabile.

Un aliat zilnic pentru mai multă siguranță și ușurință, comanda de recunoaștere vocală în limbaj natural “OK PEUGEOT” permite accesul la toate funcțiile de infodivertisment și la ChatGPT. Ca toate modelele PEUGEOT de ultimă generație, noul PEUGEOT E-408 integrează inteligența artificială generativă ChatGPT, care răspunde, prin comandă vocală, tuturor solicitărilor, cum ar fi informații turistice sau generarea unui chestionar care să țină copiii ocupați în timpul călătoriei…

Aplicația pentru smartphone MyPEUGEOT® este deosebit de practică și permite:

  • Lansarea sau programarea precondiționării termice. Dincolo de confort, funcția permite, când vehiculul este conectat la priză, optimizarea autonomiei (convergență mai rapidă a punctului de referință al temperaturii în timpul fazelor de pornire prin anticiparea temperaturii optime de funcționare a bateriei).
  • Consultarea, programarea, lansarea sau întârzierea încărcării bateriei.
  • Activarea secvenței luminilor de întâmpinare, de exemplu, pentru localizarea autovehiculului într-o parcare aglomerată.

Atmosferă caldă în interiorul cabinei

Noul PEUGEOT E-408 este conceput ca un fastback high-end în segmentul C. Acesta oferă numeroase funcții menite să acccentueze plăcerea călătoriei și a mobilității.

În interiorul noului PEUGEOT E-408, iluminarea ambientală cu LED-uri (8 culori la alegere) din spatele ecranului central, difuzează o lumină blândă și contribuie la ambianța sofisticată a habitaclului. Aceeași lumină se extinde la panourile căptușite ale portierelor, care sunt acoperite fie cu stofă, Alcantara®, fie cu piese reale din aluminiu ștanțat, în funcție de nivelul de echipare.

Confortul termic și acustic al noului PEUGEOT E-408 este optimizat de tehnologiile implementate pentru proiectarea și fabricarea geamurilor:

  • În față și în spate, geamurile au o grosime (3,85 mm) peste medie.
  • În partea din față, geamurile laterale sunt laminate (3,96 mm pe GT) pentru izolare fonică îmbunătățită și securitate sporită.

Desigur, aerul condiționat contribuie la confortul termic al pasagerilor. Gurile de ventilație care aduc aer proaspăt în habitaclu sunt amplasate la înălțime în partea din față, iar pasagerii din spate beneficiază de 2 guri de ventilație amplasate în partea din spate a consolei centrale.

Pentru asigurarea unei atmosfere interioare sănătoase, PEUGEOT E-408 GT poate fi echipat cu sistemul opțional AQS (Air Quality System), care monitorizează permanent calitatea aerului care intră în habitaclu și poate activa automat recircularea aerului. Confortul este completat la versiunea GT de Clean Cabin, un sistem de tratare a aerului cu filtrarea gazelor poluante și a particulelor, calitatea aerului fiind afișată pe ecranul tactil central.

Sistemul Hi-Fi Premium FOCAL® al noului PEUGEOT E-408 este rezultatul a peste 3 ani de colaborare în materie de proiectare cu specialistul audio high-end. Completat de procesarea digitală a sunetului ARKAMYS, sistemul Hi-Fi Premium FOCAL® este format din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive patentate:

  • 4 tweetere TNF cu domuri inversate din aluminiu,
  • 4 difuzoare woofers/ mediane cu membrane Polyglass și suspensie TMD (Tuned Mass Damper) de 165 mm,
  • 1 canal central din Polyglass,
  • 1 subwoofer oval cu bobină triplă Power Flower™.
  • Acestea sunt asociate cu un nou amplificator de 690 W cu 12 canale (tehnologie de clasă D amplificată).

Deosebit de primitoare, scaunele față au obținut eticheta AGR (Aktion für Gesunder Rücken) acordată de o asociație germană independentă de experți în ergonomie și sănătatea spatelui. Această etichetă recompensează atât ergonomia, cât și gama de reglaje ale scaunelor față. Acestea pot avea, de asemenea, reglaje electrice în 10 direcții cu două setări posibile de memorie pentru șofer, 6 direcții pentru pasager, precum și masaj pneumatic cu 8 programe diferite și scaune încălzite.

Designul scaunelor a fost gândit pentru evidențierea calității materialelor utilizate: țesătură pestriță, plasă tehnică, Alcantara, piele gofrată și piele nappa (pentru anumite piețe). Pe versiunile GT, acestea sunt decorate cu o semnătură brodată de culoare Adamite, care conturează, de asemenea, planșa de bord, panourile portierelor și plăcuțele căptușite ale consolei.

Între scaunele față, arcul consolei centrale se prelungește până la un spațiu dedicat încărcării wireless a telefoanelor. Astfel, restul consolei este în întregime dedicat depozitării și caracterului practic, cu un cotieră, 2 prize USB C (încărcare/date), 2 suporturi pentru sticle cu diametru mare și până la 33 de litri de spații de depozitare diverse.

Spațiul din spate este deosebit de generos, datorită ampatamentului lung de 2,79 m, făcând din noul PEUGEOT E-408 cel mai spațios PEUGEOT pentru pasagerii din spate: aceștia beneficiază de 183 mm ca spațiu pentru picioare. Spațiul pentru picioare, adică spațiul dedicat picioarelor pasagerilor din spate sub primele rânduri de scaune, este conceput pentru maximizarea libertății de mișcare; designul scaunelor și unghiul de ședere sunt menite să ofere pasagerilor posibilitatea de a profita în mod optim de spațiul lor pentru un confort deosebit în timpul călătoriilor.

Conectivitatea nu este neglijată prin prezența, de la nivelul Allure, a 2 prize de încărcare USB C în partea din spate a consolei centrale.

Noul PEUGEOT E-408 oferă standard o banchetă fracționabilă (60/40) cu trapă pentru schiuri. În echiparea GT, aceasta beneficiază de un sistem de pliere instantă a celor 2 părți prin acționarea celor două comenzi ușor accesibile din lateralele portbagajului.

Volumul portbagajului noului PEUGEOT E-408 este deosebit de generos, oferind o capacitate de încărcare de 471 dm3. Cu scaunele din spate rabatate, spațiul disponibil crește și mai mult, până la 1.545 dm3. Odată ce spătarul banchetei este rabatat, se poate încărca un obiect de până la 1,89 m lungime. Pentru flexibiitate, zona portbagajului este echipată cu o priză de 12V amplasată pe ornamentul din dreapta portbagajului, iluminare LED, plasă și elastic de depozitare și cârlige pentru genți.

EXCELENȚĂ: O PREOCUPARE CONSTANTĂ PENTRU EFICIENȚĂ, SIGURANȚĂ ȘI CALITATE

Eficiența a fost în centrul preocupărilor echipelor PEUGEOT pe tot parcursul proiectării și dezvoltării modelului PEUGEOT E-408.

Conceput pentru o tranziție energetică lină

Aerodinamica noului PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66) a primit o atenție deosebită. Barele de protecție, priza de aer frontală, scutul de sub caroserie și protecțiile spate inferioare pentru roțile din față. Noul PEUGEOT E-408 primește, de asemenea, o parte inferioară specifică formând o podea plată aerodinamică, rezultatul fiind un consum redus de energie electrică de 15,2 kWh / 100 km și o autonomie combinată WLTP de până la 453 km conform ciclului WLTP.**

PEUGEOT E-408 este echipat cu o baterie de înaltă tensiune de 58,2 kWh utilizabili. Cu tehnologia NMC 811 – 80% Nichel, 10% Mangan, 10% Cobalt – aceasta beneficiază de o densitate energetică extinsă cu 18 module la bord. Noul PEUGEOT E-408 oferă o autonomie de 453 km în ciclul mixt WLTP, răspunzând astfel cerințelor majorității clienților din segmentul C, al căror kilometraj zilnic tipic este sub 45 km (date din industrie).

Frânarea regenerativă permite o experiență de condus mai fluentă. Cu ajutorul padelelor din spatele volanului compact, șoferul poate activa cu ușurință frânarea regenerativă pe 3 niveluri, padela din stânga mărește regenerarea, iar cea din dreapta o reduce… Cele trei niveluri de regenerare sunt: Low (-0,6 m/s²) pentru senzații apropiate de un vehicul termic, Moderate (-1,3 m/s²) pentru o decelerare mai accentuată când se eliberează pedala de accelerație și, Increased (-2,0 m/s²) pentru o decelerare maximă atunci când se eliberează pedala de accelerație și deci o regenerare maximă. Ultimele două niveluri aprind automat luminile stopurilor.

Șoferul poate alege, de asemenea, între trei moduri de condus, în funcție de prioritățile sale. Normal este modul implicit, care stabilește puterea la 140 kW (190 CP) și cuplul la 300 Nm, oferind un echilibru ideal între dinamism și autonomie. Modul Sport (157 kW/210 CP și 345 Nm) este disponibil pentru performanțe maxime și se activează automat și temporar la „kick down”. Modul ECO (125 kW/170 CP și 270 Nm) favorizează autonomia, păstrând în același timp plăcerea de a conduce.

Noul PEUGEOT E-408 este echipat standard cu pompă de căldură, precum și cu volan și scaune încălzite, optimizând confortul termic al pasagerilor și conservând în același timp energia bateriei. O reîncărcare simplă și rapidă. Pentru încărcarea în curent alternativ, noul PEUGEOT E-408 este echipat standard cu un încărcător trifazat de 11 kW. Pentru încărcarea în curent continuu la încărcătoare de putere mare, PEUGEOT E-408 acceptă o putere de până la 120 kW, permițând o încărcare de la 20% la 80% din baterie în puțin peste 30 de minute (în condiții normale de temperatură a bateriei ) și recuperarea unei autonomii de 100 km în puțin peste 10 minute. Pentru optimizarea încărcării, șoferul poate programa pragurile inferioare și superioare de încărcare pe ecranul central al PEUGEOT E-408.

Ceva pentru fiecare

Două motoare plug-in hybrid sunt de asemenea disponibile pe PEUGEOT 408:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: tracțiune pe 2 roți / combinație între un motor turbo de 180 CP (132 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la transmisia automată cu 8 trepte e-EAT8 / în curs de omologare.

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: tracțiune pe 2 roți / combinație între un motor turbo de 150 CP (110 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la transmisia automată cu 8 trepte e-EAT8 / în curs de omologare.

Bateria Li-ion de pe ambele versiuni plug-in hybrid are o capacitate de 12,4 kWh. Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare la bord: un încărcător monofazat standard de 3,7 kW și un încărcător monofazat opțional de 7,4 kW.

Timpii estimați de încărcare sunt următorii:

  • La un Wallbox de 7,4 kW (32 A) și cu încărcătorul de bord monofazat de 7,4 kW, încărcare completă în 1 oră și 40 de minute.
  • La o priză ranforsată (14 A) și cu încărcătorul monofazat de bord de 3,7 kW, încărcare completă în 3 ore și 55 de minute.
  • La o priză standard (8 A) și cu încărcătorul de bord monofazat (3,7 kW), încărcarea completă durează aproximativ 7 ore și 05 minute.

Un motor hibrid este disponibil pe PEUGEOT 408:

HYBRID 136 e-DCS6: tracțiune pe 2 roți / combinație între un motor turbo de 136 CP (100 kW) și o baterie de 48V cuplată la transmisia automată cu 6 trepte e-DCS6.

Acest sistem PEUGEOT HYBRID 48V, care constă intr-un motor pe benzină de ultimă generație de 136 CP cuplat cu o transmisie cu dublu ambreiaj cu 6 trepte care încorporează un motor electric. Datorită unei baterii care se reîncarcă în timpul rulării, tehnologia oferă un cuplu suplimentar la turații joase și o reducere de până la 15% a consumului de carburant (5,2 l/100 km în ciclul mixt WLTP**). În regim urban, noul 408 Hybrid 136 e-DCS6 poate rula până la 50% din timp în modul 100% electric cu emisii zero.

Siguranță maximă pentru confort optimizat

La bordul noului PEUGEOT E-408, un set complet de sisteme de asistență la rulare de ultimă generație, alimentate de informații colectate de la 5 camere video și 3 radare, asigură și facilitează condusul, manevrele și călătoriile. Unele dintre aceste sisteme sunt direct derivate din segmente superioare:

  • Cruise control adaptiv cu funcție Stop and Go și setare reglabilă a distanței dintre vehicule.
  • Frânare automată de urgență cu alertă privind riscul de coliziune: detectează pietonii și bicicliștii, ziua și noaptea, de la 7 km/h la 140 km/h, în funcție de versiune.
  • Avertizare activă la părăsirea benzii de rulare prin corectarea traiectoriei.
  • Alertă de atenție a șoferului care detectează problemele de vigilență în timpul călătoriilor lungi și la viteze de peste 65 km/h, utilizând analiza mișcărilor volanului.
  • Recunoașterea extinsă și afișarea pe clusterul digital a semnelor de circulație: oprire, interdicție de intrare, interdicție de depășire, sfârșitul interdicției de depășire, în plus față de semnele obișnuite legate de viteză.
  • Monitorizare la distanță mare a unghiului mort (75 de metri).
  • Alertă privind traficul din spate: în timpul mersului în marșarier, avertizează în cazul apropierii de un pericol în apropiere.

O gamă simplă și clară

Noul PEUGEOT E-408 este disponibil în două versiuni: Allure și GT.
PEUGEOT E-408 Allure vine standard cu: Faruri LED, jante din aliaj de 19”, PEUGEOT i-Cockpit® cu panou de instrumente digital de 10” personalizabil, navigație conectată cu planificator de călătorie, comandă vocală OK PEUGEOT, oglindire wireless Apple CarPlay/Android Auto, sistem audio cu 6 difuzoare, scaun șofer și volan încălzite, climatizare automată pe două zone, cameră video și senzori de parcare spate, pompă de căldură etc.

PEUGEOT E-408 GT vine standard cu, în plus față de dotările versiunii Allure: Faruri Matrix LED, senzori de parcare față, PEUGEOT i-Cockpit® cu panou de instrumente digital personalizabil de 10”, ornamente interioare din aluminiu cu iluminare ambientală personalizabilă în 8 culori, praguri din aluminiu, hayon motorizat hands-free, pachet Drive Assist Plus (nivel 2 de conducere semiautonomă) etc.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.