Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT 508 HYBRID_TESTDRIVE

Întotdeauna invidiat, niciodată copiat

Lansat odată cu prima generație PEUGEOT 208 la începutul anului 2012, PEUGEOT i-Cockpit® a fost dezvăluit în 2010 prin intermediul conceptului SR1. Acum este un real succes cu peste 5 milioane de clienți câștigați în întreaga lume. Astăzi este un simbol al mărcii, o importantă componentă a ADN-ului său.

Prin arhitectura poziției de șofat, PEUGEOT permite afișarea informațiilor direct în raza ta vizuală. Nu trebuie să-ți iei ochii de la drum!

Asociat calității și rigorii șasiului PEUGEOT, i-Cockpit® este parte integrantă din plăcerea de a conduce, pe care o apreciază atât de mult marca noastră.

PEUGEOT 508 HYBRID_TESTDRIVE

NĂSCUT DINTR-O MAȘINA CONCEPT

Deși în 2012, prima generație PEUGEOT 208 a fost primul vehicul de serie dotat cu PEUGEOT i-Cockpit®, mașinile concept au jucat un rol major în discuțiile pe acest subiect. Sunt adevărate laboratoare de idei!

În 2010, PEUGEOT SR1 a prezentat pentru prima dată PEUGEOT i-Cockpit®. Acest exercițiu de design a fost o piatră de hotar, venirea lui Gilles Vidal în fruntea echipei de design inaugurând o nouă eră pentru PEUGEOT.

De atunci, toate scaunele șoferilor din mașinilor concept ale mărcii vor fi construite în jurul PEUGEOT i-Cockpit®. EXALT a inspirat puternic planșa de bord a noului PEUGEOT 508. Pe noul PEUGEOT 208, arhitectura PEUGEOT i-Cockpit® este inspirată de conceptul FRACTAL. Display-ul 3D provine de la QUARTZ. Nicio mașină concept nu este prezentată la PEUGEOT doar pentru imagine!

COMPONENTELE PRINCIPALE

De la apariția sa pe PEUGEOT 208 #1, PEUGEOT i-Cockpit® nu a încetat niciodată să evolueze odată cu noile creații ale mărcii, păstrându-și însă principalele componente:
• un volan compact pentru senzații amplificate de condus și o mai bună manevrabilitate,
• un head-up display: de la noul PEUGEOT 3008, cu un panou digital HD ce permite mai multe configurații și animații grafice,
• un ecran HD de mari dimensiuni, plasat la îndemână și în raza vizuală a șoferului,
• o serie de taste de tip pian (sau comutatoare) care permit accesul direct și permanent la principalele funcții de confort.

PEUGEOT 3008 HYBRID TESTDRIVE

PEUGEOT i-Cockpit® folosește o stratificare pe trei niveluri pentru ergonomie și confortul condusului.

Ochi: informațiile se încadrează în raza vizuală a șoferului și sunt plasate în mod adecvat în câmpul de vizual al acestuia, astfel încât șoferul să nu fie nevoit să-și ia ochii de la drum.

Mâini: materialele sunt plăcute la atingere, tot ansamblul este bine controlat, iar butoanele tactile și fizice sunt bine plasate. Schimbătorul cutiei de viteze automate în 8 trepte si controlul de tip Park by wire sunt intuitiv și ergonomic concepute. Padelele din spatele volanului îți permit să schimbi manual treptele de viteză fără a pierde funcția de schimbare automată.

Corp: habitaclul formează un cockpit care se mulează în jurul ocupanților săi. Scaunele din față oferă confort și suport excelente.

DE CE FUNCȚIONEAZĂ?

Atunci când a fost proiectat PEUGEOT i- Cockpit ®, au fost luate în considerare multe reguli legate ergonomie, vizibilitate și arhitectură. Acest lucru poate fi rezumat pe scurt: cum să te asiguri că persoanele cu caracteristici fizice diferite vor sta confortabil în habitaclu și vor avea o vizibilitate maximă la exterior?

Datele antropometrice studiate la scară globală au fost cele care i-au ghidat pe arhitecții mărcii.

Nu contează de fapt înălțimea șoferului, ci raportul dintre înălțimea pieptului și lungimea piciorului trebuie să fie evaluat. De exemplu, unele persoane au un piept mai mare comparativ cu lungimea piciorului. În schimb, pentru alții, este exact invers… Dacă înălțimea medie a unui bărbat este de 1,76 m, înălțimea bustului său variază între 87 și 98 de cm! Ceea ce are un impact direct asupra poziției sale cu vizibilitate optimă.

Aceste date antropometrice au făcut posibilă calcularea intervalului de reglare a scaunelor sau a volanului pentru a spori senzația de protecție și pentru a optimiza ergonomia la bord, indiferent de caracteristicile fizice ale șoferului.

După cum poți observa, construirea unui i-Cockpit necesită studii aprofundate de morfologie.

PEUGEOT 208 2502 design

OFERTA ACTUALĂ

Astăzi, marea majoritate a automobilelor PEUGEOT beneficiază de avantajele i-Cockpit®:
• 208 și 2008/ 308 și 308 SW / RIFTER / 3008 și 5008/ 508 și 508 SW.

FOCUS PE PEUGEOT i-Cockpit® 3D

La fel ca la toate scaunele șoferului create de PEUGEOT, informațiile sunt plasate în câmpul vizual al șoferului.

Oferit de noul PEUGEOT 208, PEUGEOT i-Cockpit® 3D constituie o adevărată inovație, o premieră mondială în acest segment. În funcție de versiune, instrumentarul PEUGEOT i-Cockpit® 3D proiectează informații precum o hologramă, în mod asemănător cu bordul unui avion de vânătoare.

Indicațiile sunt dinamice și animate: trec în prim plan în funcție de gradul lor de importanță sau urgență, cu o creștere a reactivității de ordinea unei jumătăți de secundă. Îmbunătățește condusul în toate direcțiile și mai ales atunci când vine vorba de eficiență și de plăcerea de a citi informațiile afișate. Siguranța se situează astfel la un nivel fără precedent.

În centrul planșei de bord, ecranul tactil poate ajunge o diagonal de 10 inch (în funcție de versiune). Funcțiile sale pot fi controlate atât prin acces direct tactil, prin intermediul comutatoarelor sau cu ajutorul noului sistem de control vocal.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.