Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PEUGEOT 3008 și 5008 HYBRID

Peugeot 3008

Peugeot introduce noua sa tehnologie hibrid de 48V

SEDUCȚIE: Către o gamă PEUGEOT 100% electrificată, odată cu lansarea modelelor 3008 și 5008 HYBRID.

EXCELENȚĂ: Motor PureTech 136 CP (100 kW) și transmisie e-DCS6.

EMOȚIE: Mai multă plăcere de a conduce și un consum mai mic datorită noii tehnologii hibrid.

2023 va fi cu adevărat un „an electric“ pentru PEUGEOT, cu prezentarea de modele și tehnologii noi în gama sa. Printre acestea se va număra și noul sistem hibrid conceput de Stellantis, care va fi oferit pe PEUGEOT 3008 și 5008, înainte de a fi extins la alte modele. Acesta va completa familia deja extinsă de motoare electrificate, inclusiv variantele plug-in hybrid, 100% electrice și variante cu celule de combustibil.

Peugeot 3008

Sistemul PEUGEOT 48V HYBRID este alcătuit dintr-un motor pe benzină PureTech de generație nouă, de 136 CP, cuplat cu o transmisie nouă, electrificată, cu dublu ambreiaj și 6 trepte, care include un motor electric. Cu o baterie care se reîncarcă în timpul rulării, tehnologia oferă cuplu suplimentar, turații reduse și consum scăzut de combustibil cu până la 15% (de la 126 g de CO2/km la 3008 și de la 128 g de CO2/km la 5008). Astfel, în regim urban, un SUV de segment C echipat cu sistemul hibrid poate funcționa mai mult de 50% din timp în mod 100% electric, cu emisii zero.

FUNCȚIONARE SIMPLĂ ȘI CLARĂ

Șoferul este informat cu privire la funcționarea sistemului hibrid prin intermediul terminalului PEUGEOT i-Cockpit®, iar diferitele moduri pot fi activate automat.

La rularea zilnică, motorul pe combustie și cel electric lucrează împreună sau separat pentru optimizarea consumului de energie.

La accelerare în forță, motorul electric oferă cuplu suplimentar motorului pe benzină, la turații scăzute.

În timpul decelerării, motorul pe benzină se oprește și motorul electric devine generator pentru reîncărcarea bateriei de 48V.

Vehiculul se deplasează exclusiv cu motorul electric, în modul emisii zero, în oraș, pe distanțe scurte și în timpul manevrelor.

BENEFICII CONCRETE

Până la 15% mai puțin combustibil și de la 126 g de CO2/km la 3008 și 128 g la 5008. În comparație cu un motor pe benzină non-electric, având caracteristici similare, motorul hibrid oferă o economie medie de combustibil de aproximativ 1 litru/100 km pe un SUV de segment C (ciclu mixt WLTP).

Această economie este realizată în principal în oraș (- 2.5 l/100km) și pe șosea (- 0.7 l/100 km), în timp ce consumul pe autostradă rămâne neschimbat. Aceste performanțe se traduc printr-o scădere medie de 20 g/km a emisiilor de CO2 (conform ciclului combinat WLTP) la 3008 și 5008.

Când încărcarea bateriei permite, sistemul hibrid face posibilă pornirea, manevrele (pentru parcare, de exemplu) și rularea cu viteză redusă în trafic aglomerat, în modul 100% electric. În regim urban, PEUGEOT 3008 și 5008 HYBRID pot rula mai mult de 50% din timp în mod 100% electric, cu emisii zero.

La viteze mai mari (până la 145 km/h), motorul pe combustie se oprește când șoferul eliberează pedala de accelerație la viteză constantă sau când încetinește.

Când șoferul dorește să depășească un alt vehicul, de la o viteză mai scăzută, motorul electric oferă cuplu suplimentar prin impuls care compensează timpul de răspuns al motorului turbo. Astfel, sunt evitate retrogradările, este îmbunătățit confortul la rulare și dinamica. Și, când șoferul apasă pedala de accelerație la maximum, motorul electric oferă o putere suplimentară de 9 kW (aproximativ 12 CP).

COMPONENTELE PRINCIPALE ALE SISTEMULUI HIBRID DE 48V

Toate componentele noului motor se află sub capotă, în afara bateriei de 48V care este plasată sub scaunul din stânga față, la modelele PEUGEOT 3008 și 5008.

Motorul pe benzină PureTech de 1.2 litri

Acesta este motorul pe benzină PureTech de generație nouă, dezvoltat special pentru integrare optimă cu hibridizarea:

  • 3 cilindri și 1199 cmc,
  • Putere maximă 136 CP (100 kW) la 5500 rpm,
  • Cuplu maxim 230 Nm la 1750 rpm,
  • Turbocompresor cu geometrie variabilă pentru performanțe îmbunătățite ale motorului,
  • Distribuție pe lanț (costuri de întreținere reduse),
  • Funcționare în ciclu Miller pentru eficiență termică mai bună a combustiei,
  • Norma de poluare standard Euro 6.e.

Transmisia e-DCS6 (sistem dublu ambreiaj)

Motorul hibrid PEUGEOT 48V include o transmisie electrificată nouă, dublu ambreiaj, cu 6 trepte, fără pierdere de cuplu, concepută special pentru sistemele hibrid. Carcasa transmisiei găzduiește și un motor electric, invertorul și ECU, ceea ce optimizează dimensiunea și greutatea vehiculului, garantând performanțe excelente la rulare.

Motorul electric

Motorul electric sincron cu magnet permanent, încorporat în transmisie, dezvoltă o putere maximă de 21 kW (28 CP) și un cuplu maxim de 55 Nm. Acesta permite rularea vehiculului în mod 100% electric pentru situațiile cu cerințe reduse de cuplu și asistă motorul pe benzină pentru reducerea consumului. În timpul decelerării, motorul acționează ca un generator pentru reîncărcarea bateriei de 48V a sistemului hibrid. De asemenea, asigură pornirea inițială a motorului pe combustie, cu ajutorul demarorului cu curea integrat.

Demaror cu curea

Demarorul cu curea integrat, cu puterea de 48V, asigură repornirea motorului pe combustie prin intermediul curelei de accesorii. Acesta permite porniri rapide și fără smucituri.

Bateria hibrid de 48V

Bateria litiu-ion de 48V are o capacitate brută de 898 Wh și o capacitate disponibilă de 432 Wh. Este proiectată pentru menținerea nivelului constant al performanțelor pe toată durata de viață a vehiculului și este prevăzută cu garanție originală de 8 ani/160.000 km.

Bateria de 48V este instalată sub scaunul stânga față. Această configurație oferă multe avantaje față de instalarea sub bancheta spate și anume:

  • Este disponibil tot spațiul interior,
  • Este menținut întregul volum al portbagajului,
  • Pierderile de energie legate de lungimea cablurilor sunt optimizate,
  • Este păstrată plăcerea de a conduce datorită distribuției corespunzătoare a maselor (bateria este plasată în centrul vehiculului).

Două rețele electrice

PEUGEOT 3008 și 5008 integrează două rețele electrice. O rețea de tensiune joasă de 12V pentru alimentarea echipamentelor vehiculului și o rețea de înaltă tensiune de 48V pentru alimentarea sistemului hibrid. Electricitatea este produsă exclusiv de motorul electric de 48V. Un convertor DC este utilizat pentru transferul electricității produse către rețeaua de 12V a vehiculului.

Instrumente specifice

Modelele PEUGEOT echipate cu noul motor hibrid au un afișaj specific. Ecranul digital indică rularea 100% electrică (vitezometru în albastru), fluxul de energie în sistem, nivelul de încărcare a bateriei, starea de încărcare prin indicator (Charge, Eco, Power) și procentul distanței parcurse în mod electric la un moment dat sau la finalul călătoriei.

În plus, aceste modele vor fi echipate cu AVAS (Sistem de avertizare acustică a prezenței vehiculului/Acoustic Vehicle Alerting System) care emite un sunet în exteriorul vehiculului, la viteze de până la 30 km/h, pentru avertizarea pietonilor și cicliștilor cu privire la apropierea vehiculului.

Acest motor înlocuiește PureTech 130 EAT8 și va fi disponibil în curând pe alte modele din gama PEUGEOT, cum ar fi 208, 2008, 308, 308 SW și 408. PEUGEOT 3008 și 5008 HYBRID vor fi produse în uzina de la Sochaux și vor fi comercializate în Europa în a doua parte a anului 2023.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.