in valoare de 1,2 milioane de euro
· 1,2 milioane de euro alocaţi de Petrom pentru dotarea logistică și tehnică a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (I.G.S.U.).
· I.G.S.U. beneficiază acum de echipamente speciale pentru intervenţie.
· Pe 30 septembrie a avut loc predarea oficială a echipamentelor către I.G.S.U., printr-un eveniment organizat la Petrom City.
· În perioada 2007 – 2012, Petrom a alocat 2,88 milioane de euro pentru a susţine românii în dificultate
Petrom a prezentat ieri, în cadrul unui eveniment desfășurat în parteneriat cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (I.G.S.U.), structură în cadrul Ministerului Administrației și Internelor, echipamentele achiziționate în urma contribuției de 1,2 milioane de euro alocate în februarie 2012. Noile echipamente vor contribui semnificativ la gestionarea celor peste 200.000 de situații de urgență cauzate anual de incendii, inundații, înzăpeziri sau probleme medicale, la care sunt solicitate serviciile profesioniste pentru situații de urgență.
Decizia companiei a venit în urma situației dificile cu care s-a confruntat România în perioada ianuarie – februarie 2012. Bilanţul: 60.000 de persoane izolate în locuinţele proprii, alte 3.500 blocate în peste 2.000 de vehicule sau trenuri şi 500 de localități afectate. Peste 15.800 de intervenții au fost desfăşurate sub coordonarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.) pentru acordarea ajutorului calificat, transportarea persoanelor din zonele izolate, transportul ajutoarelor de primă necesitate, deblocarea, degajarea şi redarea circulaţiei rutiere şi feroviare.
“Începând cu 2007, am alocat aproape 3 milioane de euro pentru susținerea partenerilor noștri în gestionarea situațiilor de urgență: extinderea rețelei de telemedicină de urgență la nivel național, programe de educație pentru prevenția situațiilor de urgență, reabilitarea caselor distruse în urma inundațiilor. Anul acesta am contribuit semnificativ la consolidarea capacităţii naţionale de gestionare a situaţiilor de urgenţă cu echipamente care suplinesc nevoi indispensabile în salvarea de vieţi. Reconfirmăm, astfel, angajamentul nostru față de România, faţă de comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea, faţă de partenerii noștri.”, a declarat Mariana Gheorghe, CEO Petrom.
În 2011, cele mai multe solicitări pentru I.G.S.U. au fost pentru cazurile de asistenţă medicală de urgenţă şi descarcerare (79%), incendii (7%), arderi necontrolate (7%), acţiuni pentru protecţia comunităţilor (2%), asistenţă persoane (2%) şi alte situaţii de urgenţă (3%). În contextul în care autoritățile au semnalat nevoia de echipamente şi tehnică specifică de intervenție a angajaților I.G.S.U. care acționează în situații de urgență, contribuția Petrom va ajuta în salvarea de vieţi şi în gestionarea mai eficientă a situaţiilor de urgenţă.
„În calitate de ministru al Administrației și Internelor, sunt onorat să avem Compania Petrom ca partener în acest proiect important pentru România. Această implicare nu este de ieri sau de azi, ci are un suport real în activitatea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență de-a lungul ultimilor ani. Nu de puține ori, Inspectoratul a beneficiat de echipamente de ultimă generație care ne-au ajutat să atingem o performanță notabilă în domeniul intervenției în cazuri de calamități naturale. Ne dorim ca acest parteneriat să continue și să-l dezvoltăm și pe viitor cu efecte benefice pentru salvarea vieților semenilor noștri.”, a declarat Mircea Dușa, Ministrul Administrației și Internelor.
“Faptul că nu suntem singuri în demersul de a creşte nivelul de securitate a comunităţilor şi cetăţenilor ne-o dovedeşte evenimentul pentru care suntem astăzi, aici, şi pe care îl consider o reuşită pentru fiecare dintre noi. Datorită Petrom, din acest moment colegii mei vor putea acţiona mai în siguranţă, în condiţii meteorologice dificile, vor putea asigura primul ajutor calificat şi evacuarea bolnavilor din zone greu accesibile, se vor putea adăposti sau vor putea asigura cazarea şi hrănirea persoanelor sinistrate în condiţii mult mai bune şi, nu în ultimul rând, vor putea utiliza tehnologie de ultimă oră în acţiunile de salvare a victimelor prinse sub dărâmături.”, a declarat inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, colonel Marcel Sorin Lucaciu.
În cadrul evenimentului din 30 septembrie, echipamentele achiziţionate și importanța lor în gestionarea situațiilor de urgență au fost prezentate prin intermediul unor demonstrații spectaculoase realizate de echipajele I.G.S.U.
Acestea sunt:
· 5 autospeciale de intervenție șenilate HDI vehicule speciale de intervenție pe apă, uscat și terenuri accidentate sau cu accesibilitate redusă. Cu ajutorul acestor echipamente unice în România, acţiunea de intervenţie a salvatorilor de vieţi este mult mai rapidă şi mai puţin costisitoare, eliminându-se modalităţile intermediare de transport la trecerea de la un teren la altul. Două dintre cele 5 autospeciale vor fi folosite de Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă (USISU) Ciolpani – unitate operativă a I.G.S.U. cu competenţe de intervenţie pe întreg teritoriul României, astfel încât aceste maşini vor fi folosite în situaţii de urgenţă pe tot teritoriul ţării. Celelalte trei autospeciale şenilate vor fi repartizate inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă ale judeţelor Vrancea, Buzău şi Mureş.
· 10 corturi gonflabile (cu o capacitate totală de aproximativ 100 de persoane). Corturile gonflabile pot proteja, în caz de nevoie, atât personalul specializat, cât și victimele diferitelor dezastre (inundații, cutremure, alunecări de teren). Au fost distribuite catre USISU Ciolpani, de unde vor fi alocate pe întreg teritoriul ţării.
· 2 bucătării mobile – destinate preparării hranei pentru personalul care desfăşoară misiuni de salvare în zone afectate de dezastre. Bucătăriile vor fi folosite de angajații USISU Ciolpani în acţiuni de salvare la nivel naţional.
· 400 seturi echipament de protecție pompieri pentru specialiştii I.G.S.U. care includ costum NOMEX, mănuși de piele, cizme scurte, cască protecție. Acestea au fost distribuite angajaţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Buzău.
· · echipamente pentru descarcerare în caz de cutremur, în premieră în România:
8 echipamente spart beton, 7 echipamente carotare, 7 carote suplimentare cu diametrul de 152 mm, 7 carote suplimentare cu diametrul de 400 mm. Echipamentele pentru descarcerare vor fi folosite de USISU Ciolpani, singura unitate cu structuri de căutare/salvare la cutremur. Unice în România, aceste echipamente permit accesul în zone dificile şi reduc timpul de intervenţie. Se folosesc în intervenţii complexe, în descarcerări grele, ajutând astfel la salvarea persoanelor din medii ostile vieţii.
· echipament de deszăpezire de tip freză pentru drezina CFR. Acesta include următoarele componente auxiliare:
– agregat hidraulic de acţionare (cu protecţie împotriva zgomotului) – are o putere de 130 kW la 2.300 rpm și un debit maxim de 280 l/min;
– freza de zăpadă cu aruncare tip KFS 950/2800 Hy – Construcţie specială cu spirală și cu o roată de aruncare poziţionată în spate, cu secţiuni mari ale deschiderii, permițând montarea ei pe partea frontală a maşinii. Poate curăța 1200 tone de zapadă pe oră, până la o înălţime de 1300 mm, pe o secţiune de 3,25 m². Este prevăzută cu o perdea elastică de protecţie peste întreaga lăţime a frezei și racleţi de curăţare înlocuibili. Include horn de aruncare cu diafragmă cvadruplă pentru îndepărtare optimă, precum și reglarea unghiului de înclinare;
– perie pentru zăpadă K1000- Are o lăţime de 2450 mm și diametrul de 900 mm. Viteza sa de lucru atinge maxim 10 km/h;
– plug montat pe partea din spate a drezinei, cu lame comandate hidraulic. Poate lucra pe o lăţime de maxim 2900 mm și la o adâncime de 50mm.