Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Petrom anunta rezultatele si noua misiune a platformei TaraluiAndrei.ro

Petrom

– cel mai important program de implicare in comunitate al companiei

● Aproximativ 30 milioane de euro alocați de Petrom, în ultimii 6 ani, în proiecte de responsabilitate socială;
● TaraluiAndrei.ro – cea mai importantă platformă de responsabilitate socială Petrom se relansează într-un nou format online și cu programe care vor susține antreprenoriatul social;
● Noua viziune Petrom este prezentată în cadrul unei campanii de comunicare integrate sub sloganul „Țara lui Andrei – o țară mai bună… în fiecare zi”.

Petrom a anunțat astăzi, în cadrul unui eveniment deschis partenerilor și presei, rezultatele și impactul proiectelor de responsabilitate socială dezvoltate în perioada 2007 – 2012 și noua viziune a platformei Țara lui Andrei, programul care va integra, de anul acesta, toate demersurile companiei în acest sens.

Sub deviza „Țara lui Andrei – o țară mai bună… în fiecare zi”, Petrom își propune să promoveze și să susțină spiritul antreprenorial prin noile proiecte pe care le va demara în anul 2013.

„Am regândit Țara lui Andrei ca o mare comunitate orientată către soluții care să genereze valoare pe termen lung. Vom încuraja atât inițiativele individuale, cât și pe cele ale organizațiilor care creează valoare economică pentru comunități, dar care adresează și problemele sociale. Credem cu tărie că prin încurajarea spiritului antreprenorial integrat cu o abordare comunitară, vom reuși să facem din România o țară mai bună… în fiecare zi.” a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.

Noua orientare a Țării lui Andrei este susținută atât printr-o campanie de comunicare cât și prin regândirea platformei online (www.taraluiandrei.ro). Campania de comunicare a fost dezvoltată de grupul BBDO, prin agențiile Graffiti PR și Graffiti BBDO, iar componenta de online este semnată de Webstyler.

„În 3 ani de zile, Țara lui Andrei a devenit cea mai puternică platforma de CSR din România. Însă liantul acestei comunități nu au fost cauzele proiectelor, ci principiile în care cetățenii Țării lui Andrei se regăsesc. Sunt oameni care demonstrează propriile valori prin acțiune, nu prin declamații. Sunt oameni care nu cred că responsabilitatea aparține întotdeauna altcuiva, pentru că ei văd lucrurile acolo unde se întamplă, în comunitate, nu la televizor. Astfel, ne-am dorit acum ca și în campanie de comunicare, ca și în centrul Țării lui Andrei, să punem toți acești cetățeni și valorile lor, ca sursă de inspirație pentru România. Pentru că încăpățânarea lor de a se implica în comunitate e motorul prin care această țară poate deveni mai bună, în fiecare zi.” explică Mircea Tomescu, Managing Director al Graffiti PR.

Noua orientare a programului de responsabilitate socială Țara lui Andrei se reflectă și în mediul online.

“Platforma online este o sursă de inspiraţie prin cele peste 100 de iniţiative transformate în realitate de cetăţenii din Ţara lui Andrei. Vom dezvălui zecilor de mii de susţinători de pe site poveştile proiectelor şi impactul lor asupra comunităţii şi le vom face cunoștinţă cu oamenii din spatele lor. Am pus accent pe imagini şi documentare care să reflecte atât schimbările în bine, cât şi energia şi entuziasmul celor care duc poveştile mai departe. În acest fel, sprijinim şi creştem comunitatea oamenilor de acţiune din Ţara lui Andrei şi le dăm oportunitatea să împărtăşească din experienţele lor şi să îşi înscrie ideile şi în competiţiile din 2013.” Georgiana Cujba, Client Service Director, Webstyler.

În 2013, Țara lui Andrei va continua proiectele de implicare în comunitate pe cele trei direcții principale: mediu, educație și dezvoltarea comunității.

● Mediu: Plantările din Țara lui Andrei vor pune accent pe protejarea comunităților în fața condițiilor meteo extreme – zăpezi masive, alunecări de teren, dar și implicarea oamenilor din comunități în menținerea plantărilor;
● Dezvoltare comunitară: Prin intermediul a două concursuri de proiecte (‚Orașul tau’ și ‚Fabricat în Țara lui Andrei’), Petrom va susține soluțiile pentru comunități construite pe criterii de sustenabilitate și care generează valoare pe termen lung, din punct de vedere economic și social.
● Educație: Școala și Tabăra din Țara lui Andrei vor pune accent pe dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor și profesorilor și vor stimula implicarea civică a acestora pentru dezvoltarea comunităților din România.

Rezultatele platformei TaraluiAndrei.ro, 2009 – 2012:
● 250.000 de copaci au fost plantați în mai multe comunități din țară. Aceștia vor proteja zonele expuse riscurilor alunecărilor de teren;
● Peste 6.000 de voluntari s-au alăturat Petrom în proiectele care transformă comunităţi din 2009 până în prezent;
● 88 de proiecte comunitare au fost finanțate de Petrom cu un sprijin financiar de aproximativ 500.000 de Euro
● Peste 25.000 de elevi și 1.700 de profesori au participat la Școala lui Andrei;
● 2.650 de copii si-au dezvoltat abilitati de management de proiect, comunicare sau leadership prin participarea in Tabăra din Țara lui Andrei.

6 ani de implicare Petrom

(2007 – 2012)

Educație


Educația este cel mai puternic instrument pe care îl poți folosi pentru a schimba lumea este motto-ul lui Nelson Mandela în care Petrom a crezut atunci când a început investiția în educație și în formarea generațiilor viitoare.

Unul dintre cele mai dragi proiecte ale noastre este Școala lui Andrei care a debutat în 2009 și în cele cinci ediții desfășurate a oferit celor peste 25.000 de elevi și 1.700 de profesori o experiență unică de creativitate, muncă în echipă și leadership. Copiii au învățat nu doar ce înseamnă responsabilitatea față de mediu, ci și cum pot schimba chiar ei lumea în care trăiesc prin identificarea de soluții pentru comunitățile lor și punerea lor în practică.

Edițiile din 2012 au fost organizate în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, fiind o confirmare a prestigiului proiectului.

Au fost acordate premii în valoare de 161.000 de euro pentru dotarea școlilor câștigătoare și implementarea a 27 de proiecte comunitare. Printre acestea se numără idei de protejare a mediului înconjurător, inițiative educaționale și chiar proiecte culturale sau de antreprenoriat: amenajarea unui parc pentru comunitate; înființarea unui centru de presă, a unei reviste, a unui centru etnografic școlar sau înființarea unei sere pentru autofinanțarea școlii.

O altă inițiativă dedicată tinerei generații și formării acesteia în spiritul respectului pentru viitor este Tabăra din Țara lui Andrei. Pornit în 2008 ca un program de educație nonformală pentru copiii angajaților, programul a devenit, la doar un an, premiu pentru câștigătorii Școlii lui Andrei.

Până astăzi, 2.350 de copii au trecut granițele Taberei din Țara lui Andrei. Pe lângă experimentele educaționale care i-au învățat pe cei mici cum să aibă grijă de mediu, atât elevii, cât și dascălii au trecut prin sesiuni de formare în domeniul managementului de proiect, comunicării, leadership. Toate acestea ne dau încredere că am ajutat la formarea liderilor de mâine, care au dorința și toate instrumentele să construiască viitorul.

Pe lângă cele două programe de educație nonformală, Petrom a susținut educația în România prin următoarele inițiative:
· 60 de unități școlare din comunitățile rurale a 19 județe în care Petrom desfășoară operațiuni de business au fost dotate și reabilitate. Peste 11.500 de elevi și profesori beneficiază de ele.
· 425 de calculatoare și 30 de imprimante pentru 57 de școli din mediul rural. Aparatura electronică a fost preluată de la Petrom și recondiționată cu ajutorul partenerului „Ateliere fără frontiere”.
· Peste 1.300 de olimpici au fost premiați și susținuți în drumul lor spre performanță, cu burse lunare, premii speciale, participarea în activități de coaching de carieră sau tabere de vară.
· Peste 1.500 de preșcolari din mediul rural au fost pregătiți pentru integrarea în ciclul de învățământ primar prin programul „Fiecare copil în școală”, dezvoltat cu ajutorul partenerului Ovidiu Rom.
· Aproximativ 3.900 de copii s-au familiarizat cu noțiunile de reacție la dezastre, pericole casnice, evacuare în caz de urgență sau reguli de circulație pe drumurile publice, în cadrul programului „Sănătate și siguranță în comunități”.
· Peste 1.700 de copii au fost informați asupra riscurilor consumului de tutun, alcool sau droguri, cu ajutorul partenerilor „Tinerii luptă împotriva viciilor mileniului III” și Centrul de Resurse al Comunității Schela.
· 880 de elevi de liceu au participat la cursuri pentru dezvoltarea abilităților de leadership, comunicare, lucru în echipă și inițiativă, în cadrul programului „Leadership Authentic”, dezvoltat cu ajutorul partenerului Leaders Foundation.
· 40 de studenți au participat la ASPIRE Academy, un program dedicat leadership-ului, antreprenoriatului și inovației, iar 480 de elevi cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani din 11 județe au primit traininguri de educație nonformală în cadrul proiectului „Leadership Authentic”.

Protecția mediului

Primele inițiative de responsabilitate socială ale companiei Petrom s-au derulat în zona de mediu, tocmai pentru că înțelegem importanța protejării naturii și a folosirii resurselor în mod responsabil pentru ca noi și generațiile viitoare să beneficiem de ele.

De-a lungul timpului, Petrom a implementat următoarele proiecte:
· 670.000 de copaci au fost plantați pe 100 ha de teren, în cadrul proiectelor „Plantările din Țara lui Andrei”, „România prinde rădăcini”, „Șofez, deci plantez!”, dezvoltate cu ajutorul partenerilor Mai Mult Verde, Realitatea TV, Salvați Dunărea și Delta și autoritățile locale.
· 6 parcuri publice au fost reabilitate și construite în orașele București, Pitești, Moinești, Timișoara, Ploiești și Constanța, în cadrul proiectului „Parcurile Viitorului”, dezvoltat cu ajutorul autorităților locale din cele 6 orașe.
· Campania „Resurse pentru viitor” a avut ca obiectiv conștientizarea și informarea în privința utilizării raționale și responsabile a resurselor naturale. Proiectul a fost premiat la Congresul Mondial al Asociației Internaționale de Publicitate.
· Demersuri susținute pentru protecția biodiversității marine și a zonei de coastă, în cadrul cărora peste 150.000 de persoane au fost informate despre importanța protecției plajelor și a mediului, 490 de module de colectare selectivă a deșeurilor au fost amplasate pe plaje și 35 ha de plajă au fost curățate în localitatea Corbu (Constanța). Proiectele au fost dezvoltate cu susținerea Centrului de Informare, Educare și Resurse pentru Marea Neagră (CIER) și în parteneriat cu organizațiile Mare Nostrum, Oceanic Club și Primăria Corbu.
· Au fost construiți 6.400 metri de pistă pentru biciclete în cadrul proiectului „Crosul Petrom”, desfășurat în Parcurile Herăstrău și Titan din București, cu ajutorul Primăriei Municipiului București.

Prin noua viziune a Țării lui Andrei, Petrom își propune susținerea sustenabilă a zonelor plantate pentru asigurarea unei dezvoltări durabile pe termen lung.

Sănătate

Pentru a câștiga cursa pentru o lume mai bună, este nevoie de comunități puternice. De aceea, una dintre prioritățile de implicare pe termen lung a Petrom este în domeniul sănătății.
Alături de partenerii săi strategici, Petrom a implementat acțiuni de impact, atât la nivel de comunitate, cât și național:
· 9,5 milioane de români au acum acces la servicii medicale de urgență datorită programului „Acces la viață” dezvoltat de Petrom. Obiectivele proiectului au fost: crearea unei rețele de telemedicină, a unui nou centru de comandă la Spitalul de Urgență București „Floreasca” și conectarea a 16 spitale la rețeaua existentă de telemedicină de urgență.
· Campania „Doctore, ești un erou!” a scos la iveală peste 1.600 de povești de succes ale medicilor din România. Au fost alocați 24.000 de euro în vederea susținerii cursurilor de specializare în străinătate a medicilor câștigători. Partener: Media Pro.
· 3 ambulanțe au fost oferite salvatorilor de vieți din cadrul SMURD.
· 500 de oameni din 9 orașe au donat sânge în cadrul campaniei de donare de sânge și fidelizare a donatorilor, desfășurată cu ajutorul partenerilor: Institutul Național de Hematologie, Centrul de Transfuzie de Sânge București și Asociația React.
· 1.344 de persoane din 31 de comunități au fost testate pentru virusurile Hepatitei B, C și HIV, în cadrul proiectului „Cu laboratorul mobil în Dobrogea”, dezvoltat cu ajutorul fundației Baylor „Marea Neagră”.
· 765 de copii și 50 adulți din Schela (Galați) au beneficiat gratuit de consultații oftalmologice și dentare în cadrul proiectului „Viața are prioritate”.

Dezvoltare comunitară

De la începuturile implicării în programe de responsabilitate socială, compania a acordat importanță dezvoltării sustenabile a comunităților, prin oferirea resurselor membrilor acestora și construirea unui cadru pentru ca proiectele lor să devină realitate.
Cele mai importante inițiative în această zonă sunt:
· 88 de proiecte pentru comunități, implementate cu un sprijin financiar de aproximativ 500.000 de euro în urma competițiilor din cadrul platformei TaraluiAndrei.ro.
· 3 Centre de Resurse Comunitare au fost înființate în Zemeș (Bacău), Suplacu de Barcău (Bihor) și Schela (Galați), în parteneriat cu autoritățile locale, pentru facilitarea dialogului între membrii comunității și identificarea de soluții la probleme comune.
· 176 de case au fost construite și reabilitate pentru 630 de persoane din comunitățile afectate de inundații din județele Bacău și Neamț. Acest proiect a fost realizat în parteneriat cu “Habitat pentru Umanitate”.
· 3 puțuri de apă de mare adâncime au fost forate pentru a facilita accesul la apă potabilă pentru 9.000 de români din sudul țării. Partener: Crucea Roșie Română.
· Implementarea unui sistem de colectare selectivă în Schela (Galați).
· 150.000 de euro au fost alocați pentru 2 proiecte structurale de dezvoltare comunitară în județul Bacău (Valea Muntelui și Podu Turcului), în cadrul emisiunii-concurs „Respect pentru Viitor”.
· 21.000 de voluntari au fost implicați în proiectele susținute sau inițiate de Petrom.
· 1,2 milioane de euro au fost acordate în februarie 2012 Inspectoratului General pentru Situații de Urgență pentru achiziționarea de echipamente pentru întărirea capacității de răspuns în caz de incendii, cutremure, inundații, înzăpeziri, unele dintre acestea fiind în premieră în dotarea instiuției – echipamente de carotare, drezină CFR, șenilate. Acestea vor fi folosite atât pentru acțiuni la nivel național, cât și pentru susținerea membrilor comunității în caz de urgență.

Implicare angajaților Petrom

Primii cetățeni ai Țării lui Andrei au fost angajații Petrom, iar implicarea acestora a contribuit la succesul fiecărui proiect în parte derulat de noi. Iată pe scurt cele mai importante realizări ale angajaților:
· S-au înregistrat peste 5.000 de contribuții voluntare ale angajaților Petrom în acțiuni de plantare, ecologizare sau campanii sociale.
· 3.500 de angajați Petrom au redirecționat 2% din impozitul pe venit către sectorul neguvernamental din România.
· Au existat peste 1.600 de contribuții pentru copii proveniți din zone defavorizate, venite din partea angajaților Petrom, în cadrul campaniei „Fii și tu Moș Crăciun”, dezvoltată în parteneriat cu Fundația pentru Sprijin Comunitar Bacău.

În proiectele viitoare ale Țării lui Andrei, Petrom va continua să le ofere angajaților cadrul pentru a se implica în construirea unei lumi mai bune în fiecare zi.

Bucuresti, 27.11.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.