Peștele ultra-proaspăt, comercializat sub denumirea de “ultra-fresh”, este peștele sălbatic, abia capturat, care ajunge la raft în 10 până la 60 de ore din momentul prinderii.
Acest produs este printre cele mai bune surse de proteină animală, de vitamine și oligoelemente, iar carnea păstrează nutrienții, inclusiv acizii Omega 3, în cea mai curată și nealterată stare.
Peștele ultra-proaspăt poate fi găsit la raft atât ținut la gheață, cât și ambalat în ATM (atmosferă modificată cu rol de protecție). El poate fi recunoscut prin mai multe caracteristici: ochii sunt limpezi, musculatura fermă la atingere, branhiile de culoare roz, iar solzii nu au tendința de desprindere. Printre soiurile care se pretează cel mai bine includerii în gama ultra-proaspăt, se regăsesc: codul alb și negru, peștii plați (în special calcanul), dorada, sardinele și heringii, dar, în principiu, orice tip de pește care respectă condițiile de propețime și transport extrem de rapid, poate intra în această categorie. În cazul în care nu este achiziționat, peștele ultra-proaspăt se aruncă după trei zile. De asemenea, Alfredo Seafood aduce și câteva sortimente de fructe mare în categoria “ultra-proaspăt”: calamarul întreg pescuit în Oceanul Atlantic, langustinele din Marea Nordului, creveții din Marea Mediterană. Majoritatea peștilor ultra-proaspeți sunt sălbatici, carnea acestora fiind de cea mai bună calitate, superioară chiar și cărnii peștilor crescuți în condiții bio.
Conceptul de “ultra-proaspăt” cuprinde un element cheie: viteza livrării spre piața românească, ceea ce necesită un sistem logistic de transport foarte performant. Romfood Trading, unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse de pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood, studiază și testează acest segment al pieței de patru ani. În această perioadă a fost gândit și implementat un sistem de achiziționare și transport extern și intern, pe rute terestre și aeriene, menit să aducă în România o categorie de produse de cel mai înalt nivel calitativ. Astfel că cel mai proaspăt pește de captură și acvacultură din Marea Mediterană, Marea Nordului, Oceanul Atlantic și Marea Baltică ajunge, sub marca “Alfredo Seafood”, și pe piața autohtonă.
La ora actuală, doar 25% din piața autohtonă de pește proaspăt este cu adevărat ultra-fresh, conform estimărilor Romfood Trading.
“Peștele ultra-fresh este pește foarte proaspăt, preponderent sălbatic, care este transportat cu maximă rapiditate, în cele mai bune condiții și ajunge într-un interval de timp cuprins între 10 și 60 de ore la consumatorul român. Acesta îl poate cumpăra de la vânzătorii en-detail sau din lanțurile HoReCa. Produsele au fost lansate și testate și sunt extrem de bucuros să anunț că proiectul peștele ultra-proaspăt marca Alfredo funcționează perfect! De acum încolo vom putea să aducem cantități din ce în ce mai mari ale acestei game ce face deliciul celor mai exigenți consumatori, casnici sau profesioniști”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.
Studii medicale atestă aportul peștelui proaspăt în longevitatea mediteraneenilor: “Tendința actuală, pe care am observat-o în rândul consumatorilor, este de orientare spre produsele cât mai proaspete. Calitatea a fost atestată și de studiile medicale care enumeră consumul regulat de pește printre motivele ce stau la baza longevității populațiilor din zonele mediteraneene. Peștele ultra-fresh este, cu siguranță adevăratul pește proaspăt!”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.
Actualmente, pe piața românească există companii de nișă care aduc pește proaspăt de la distanțe mai mici, dar Romfood Trading este singura care a dezvoltat mecanismele logistice necesare pentru a aduce pește ultra-proaspăt din cele mai importante porturi europene.