●BMW Group oferă încă de acum cea mai mare selecţie de automobile premium cu sistem de propulsie electrificată din lume ● Soluţii digitale pentru extinderea proporţiei de condus electric cu modelele modelele plug-in hybrid ● BMW Seria 7, BMW Seria 5 şi BMW X1 disponibile în viitor şi cu propulsie full electrică ●
Bucureşti/München. Cu un plan de dezvoltare durabilă pe 10 ani, BMW Group îşi subliniază angajamentul faţă de Acordul de mediu de la Paris, principalul obiectiv fiind extinderea mobilităţii electrice. În prezent, modelele cu sistem de propulsie electrică sau plug-in hybrid ale mărcilor BMW şi MINI reprezintă aproximativ 13,3% din totalul înmatriculărilor noi din Europa (sursă: raportul IHS Markit de înmatriculări noi, iulie 2020). Aceasta înseamnă de 1,5 ori cota medie a tuturor mărcilor, care este în jur de 8%. Compania se aşteaptă ca acest nivel să ajungă la un sfert în 2021, la o treime în 2025 şi la 50% în 2030.
În România, BMW este lider în ceea ce priveşte livările de automobile plug-in hybrid şi pe a treia poziţie în ceea ce priveşte automobilele electrice după primele 7 luni ale acestui an.
Automobilele cu sistem de propulsie electrică sau plug-in hybrid ale mărcilor BMW şi MINI sunt oferite acum pe 74 de pieţe de pe mapamond, unde au fost vândute peste 500.000 de maşini electrificate până la finalul anului 2019. La sfârşitul lui 2021, acest volum va creşte probabil la peste un milion de unităţi. În ciuda restricţiilor legate de pandemie, în prima jumătate a anului 2020 au fost vândute mai multe automobile electrificate de la BMW Group decât în perioada similară a anului precedent. Obiectivele de dezvoltare durabilă ale BMW Group îşi propun ca pe şoselele lumii să fie peste şapte milioane de automobile cu sistem de propulsie electrificată până în 2030, două treimi dintre acestea urmând a fi variante full electrice. Ca o consecinţă a expansiunii masive a mobilităţii electrice, emisiile per kilometru parcurs produse de automobilele BMW Group vor fi reduse cu aproximativ 40% în 2030.
“Power of choice”: abordare eficientă pentru dezvoltare durabilă globală
Actuala ofensivă de modele deschide calea spre acest obiectiv, compania urmărind abordarea “power of choice” pentru a răspunde solicitărilor clienţilor şi cerinţelor legale de pe pieţele auglobale. BMW X3 este primul model disponibil atât cu motoare diesel şi pe benzină eficiente, inclusiv cu tehnologie mild hybrid 48V, cât şi cu sistem de propulsie plug-in hybrid şi unul electric.
În viitor şi alte serii de modele cu sistem de propulsie convenţională sau electrificată vor fi produse pe o singură linie de asamblare. De exemplu, următoarea generaţie a sedanului de lux BMW Seria 7 va fi oferită şi ca variantă cu propulsie electrică. De asemenea, gamele de volum BMW Seria 5 şi BMW X1 vor fi prezente pe piaţă nu numai cu motoare termice şi sisteme plug-in hybrid, ci şi cu propulsoare full electrice.
Electrificarea sistemelor de propulsie este o parte integrantă a liniilor de dezvoltare D-ACES (Design, Condus Autonom, Conectivitate, Electrificare şi Servicii/Sharing) definit de BMW Group prin strategia sa NUMBER ONE > NEXT. Astăzi, BMW Group oferă deja cea mai vastă selecţie de automobile electrificate (electrice şi plug-in hybrid) din lume.
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive îşi sărbătoreşte premiera odată cu noul BMW iX3. Calitatea componentelor sale – motorul electric, bateria de înaltă tensiune, tehnologia de încărcare şi electronica de putere – este rezultatul experienţei acumulate de marca BMW i în sectorul mobilităţii electrice cu începere din 2011. BMW Group se bazează pe dezvoltarea internă a tuturor componentelor pentru tehnologia BMW eDrive. Un exemplu al evoluţiilor obţinute în acest mod este bateria de înaltă tensiune pentru BMW i3, a cărei capacitate de stocare s-a dublat de la lansarea modelului în ciuda spaţiului de instalare nemodificat.
Plăcerea pură a condusului, distracţie pură la volan: electromobilitate cu BMW iX3, BMW i3 şi MINI Cooper SE
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, disponibilă o dată cu BMW iX3, duce la un nou nivel eficienţa şi dezvoltarea puterii motorului electric, desitatea energetică a bateriei de înaltă tensiune, puterea de încărcare, precum şi controlul inteligent al sistemului. Motorul electric nou dezvoltat al maşinii oferă 210 kW/286 CP şi acţionează roţile spate. Primul Sports Activity Vehicle electric combină sportivitatea şi o autonomie mare de până la 520 de kilometri – nu numai prin intermediul bateriilor de capacitate mare, ci şi printr-un concept general inteligent care asigură un plus de eficienţă şi de dinamică. Cu începere din 2021, a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive va fi utilizată şiu la modelele BMW i4 şi BMW iNEXT.
Propulsie electrică, şasiu din aluminiu şi un habitaclu din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) – acesta este modul în care BMW i3 încă îşi afirmă convingător rolul de pionier al mobilităţii electrice chiar şi la aproape şapte ani de la debut. Datorită materialului ultrauşor precum carbonul, BMW i3 obţine performanţe sportive chiar şi cu o baterie relativ mică, chiar dacă masa maşinii este la acelaşi nivel cu cea a unui model convenţional din segmentul său. Motorul electric sincron pentru BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP, atingând chiar 135 kW/184 CP în cazul unui BMW i3s.
Versiunea mai puternică a sistemului de propulsie este folosită şi la MINI Cooper SE. Cea mai importantă diferenţă faţă de BMW i3s este că primul automobil full electric de la MINI dispune de tracţiune faţă, aceasta fiind caracteristică mărcii. Prin contrast, BMW i3 şi BMW i3s se bazează pe conceptul clasic de tracţiune spate. Flexibilitatea tehnologiei BMW eDrive este reflectată şi de bateria de înaltă tensiune dezvoltată specific pentru model şi este localizată în podeaua maşinii, în forma literei T. În consecinţă, nivelul de spaţiu disponibil pentru pasageri precum şi volumul portbagajului de la MINI Cooper SE sunt aceeaşi ca cele ale variantei cu propulsie convenţională a modelului MINI Hatch 3 uşi.
Cel mai bun din ambele universuri: modele plug-in hybrid de la BMW şi MINI
Datorită interacţiunii controlată inteligent între cele două sisteme de propulsie, modelele plug-in hybrid de la BMW şi MINI combină ce este mai bun din ambele universuri. Acestea facilitează condus full electric în traficul urban, deosebit de util pentru naveta între domiciliu şi locul de muncă, precum şi autonomie generală mare pentru călătorii pe distanţe lungi. Autonomia electrică este mărită prin intermediul recuperării de energie în fazele de frânare. Mai mult, gestiunea inteligentă a energiei oferă posibilitatea de a economisi energia bateriei de înaltă tensiune special pentru condus fără emisii în zonele rezidenţiale. Precondiţionarea interiorului este standard şi garantează confort optimizat în orice sezon datorită încălzirii auxiliare şi aerului condiţionat.
La modelele plug-in hybrid BMW Seria 7, BMW X5 xDrive45e şi noul BMW 545e xDrive Sedan, motorul electric, care este integrat în transmisia Steptronic, funcţionează în combinaţie cu un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, oferind o putere a sistemului de 290 kW/394 CP.
Tipică mărcii, combinaţia de sportivitate şi dezvoltare durabilă caracterizează şi modelele al căror sistem plug-in hybrid cuprinde un motor pe benzină, cu patru cilindri, şi un motor electric care este integrat tot în transmisia Steptronic cu opt trepte. La sarcini foarte mari, puterea sistemului generat de cele două motoare poate fi mărită, pentru o scurtă perioadă, cu un supliment de 30 kW/40 CP. Această funcţie XtraBoost îmbunătăţeşte puterea sistemului, de exemplu la manevre kick-down, până la 215 kW/292 CP, oferind o dezvoltare semnificativ mai spontană a puterii decât în cazul motorizărilor convenţionale pe benzină şi diesel. La BMW Seria 3 şi BMW Seria 5, acest sistem plug-in hybrid este oferit pentru câte patru modele, modelele Sedan şi Touring fiind disponibile cu tracţiune spate sau integrală. Mai mult, experienţa condusului unui BMW X3 xDrive30e reconfirmă beneficiul a două motoare şi tracţiunii integrale.
Diversitatea sportivă este o trăsătură comună a modelelor plug-in hybrid de la BMW şi MINI în segmentul compact premium. Acestea este rezultatul unei tehnologii de tracţiune integrală specifică hibrizilor. Motorul electric furnizează cuplul către roţile spate printr-o transmisie cu un singur raport. Motorul pe benzină, cu trei cilindri, îşi transferă puterea printr-o transmisie Steptronic cu şase trepte şi acţionează roţile faţă. Rezultatul este o putere a sistemului de 162 kW/220 CP la BMW X1 xDrive25e, BMW X2 xDrive25e şi MINI Cooper SE Countryman ALL4. În cazul BMW 225xe Active Tourer, puterea furnizată de sistem este de 165 kW/224 CP.
Prin servicii digitale inovatoare, BMW Group contribuie activ la îmbunătăţirea cotei de condus electric oferită de modelele plug-in hybrid. Funcţia BMW eDrive Zone declanşează trecerea automată în modul de funcţionare full electrică imediat ce automobilul intră în zone urbane cu emisii reduse şi zone similare din interiorul oraşului. În plus, condusul fără emisii locale cu un model BMW plug-in hybrid este recompensat prin programul de loialitate BMW Points, unic la nivel global.
De la materie primă la reciclare: concentrare pe întregul lanţ de valori
BMW Group combină dezvoltarea suplimentară a mobilităţii electrice cu o înţelegere cuprinzătoare a dezvoltării durabile, ţinând cont întotdeauna de întregul lanţ de valori şi ciclul de producţie complet – de la achiziţionarea materiilor prime, producţie şi durata de funcţionare a automobilului până la reciclarea ulterioară. În prezent, impactul total asupra mediului a unui model plug-in hybrid, cunoscut ca amprentă CO2, este deja semnificativ mai mic decât al unei maşini cu propulsie convenţională. De exemplu, BMW X1 xDrive25e obţine deja o valoare mai mică cu 31% decât modelul cu motor pe benzină corespunzător când de-a lungul întregului ciclu de viaţă se foloseşte încărcare cu curent din mixul de electricitate al UE. Dacă maşina foloseşte doar energie verde de-a lungul întregului ciclu de viaţă, amprenta CO2 este mai mică chiar cu 55%.
În viitor, BMW Group dezvoltă, printre altele, un ciclu durabil al materialelor refolosibile pentru celulele de baterii. Materialele importante precum cobalt şi litiu provin exclusiv de la furnizori care îndeplinesc standardele stricte în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă ecologică şi socială. Acestea sunt achiziţionate de BMW Group şi transferate către producătorii de celule de baterii. Motorul electric al cele mai noi generaţii BMW eDrive este produs fără folosirea de pământuri rare. Mai mult, pentru producţia tuturor componentelor tehnologiei BMW eDrive de ultimă generaţie se foloseşte exclusiv energie electrică din resurse regenerabile. În consecinţă, aproximativ 10 milioane de tone de emisii CO2 vor fi evitate în următorii 10 ani.
Din acest an toate locaţiile de producţie ale BMW Group din lume vor fi alimentate cu 100% energie electrică verde. De asemenea, compania va creşte substanţial proporţia de materiale reciclate utilizate în automobilele sale noi. În viitor, utilizarea şi reciclarea în continuare a bateriilor de înaltă tensiune va avea o importanţă majoră. După ce au fost folosite în automobile cu sistem de propulsie electrificată, ele vor servi ca unităţi de stocare statice pentru energie solară şi eoliană, aşa cum se întâmplă acum în incinta uzinei BMW din Leipzig. O reciclare eficientă a materiilor prime nu are loc decât după aceasta. În timp ce în prezent se solicită o cotă de reciclare de 50% la nivel european, BMW Group şi compania germană de reciclare Duesenfeld au dezvoltat în comun un proces cu care este planificată o cota de reciclare de peste 95% – inclusiv grafitul şi electrolitul.