- Aproape 6 din 10 români au cumpărat produse IT&C de Crăciun
- În luna decembrie, românii au cheltuit în medie 1,230 RON la cumpărăturile de IT&C, în scădere cu 6% față de luna reducerilor de Black Friday
- Jumătate dintre consumatori (49%) au ales să cumpere telefoane și tablete, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri
Peste jumătate dintre români au cumpărat produse IT&C de Crăciun, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, IT&C Consumer Trends.Live.
Dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru marketplace-urile din mediul online.
În medie, românii au cheltuit pe produsele din această categorie 1,230 lei. Însă media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online (1,385 lei / cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1,120 lei / cumpărătură).
Principalele articole IT&C către care s-au orientat consumatorii au fost telefoanele și tabletele, alese de jumătate dintre consumatori (49%) în sesiunea de cumpărături din decembrie, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri & IT în aceeași perioadă.
În ceea ce privește retailerii aleși, eMAG și Altex se află în topul preferințelor pentru toate categoriile analizate în cadrul primului studiu în timp real de pe piața IT&C din România: laptop-uri & IT; telefoane & tablete; TV, audio, video & foto; gadget-uri; gaming și accesorii & altele.
eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane, 28% dintre consumatori alegând brandul autohton, dar și în topul achizițiilor de laptopuri (40%).
Altex conduce topul achizițiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum și topul achizițiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.
Din perspectiva satisfacției clienților, topul celor mai apreciate branduri din piața de IT&C este actualizat lunar și poate fi accesat gratuit pe pagina dedicată studiului IT&C Consumer Trends.Live.
“Pentru a înțelege trendurile și comportamentele consumatorilor în această piață, am lansat primul studiu de piață .Live din România, prin care monitorizăm industria IT&C, alături de alte 7 industrii.
Astfel, venim în ajutorul retailerilor cu un instrument de market intelligence unic, care oferă date în timp real direct de la consumatori. Pentru prima oară, putem analiza schimbările din piață, chiar în timp ce acestea au loc.“ menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.
Mai multe date din cadrul studiului se găsesc gratuit aici: https://mkor.ro/blog/raport-piata-itc-ianuarie-2022/
Metodologia studiului
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.