TVR 1 – lider detaşat de audienţă şi cu semifinalele EURO 2012
Odată cu tensiunea apropierii de finala EURO 2012 creşte şi interesul românilor pentru această competiţie. Cele două partide din semifinalele Campionatului European de Fotbal, transmise în direct de TVR 1, TVR HD şi euro2012.tvrinfo.ro, au adus Televiziunii Române poziţia de lider incontestabil de audienţă, pe toate segmentele de public. Cea mai vizionată partidă a fost cea de-a doua semifinală, disputată joi, 28 iunie, între reprezentativele Germaniei şi Italiei, încheiată cu victoria Scuadrei Azzurra, care a fost urmărită de peste două milioane de iubitori ai fotbalului din România. De altfel, audienţa înregistrată de TVR 1 joi seară, pe durata meciului Germania – Italia, a fost de aproximativ trei ori mai mare decât audienţa următoarei staţii tv clasate (ProTV).
Şi pe durata primei semifinale EURO 2012, disputată miercuri, 27 iunie, în intervalul 21.46-24.26, între reprezentativele Portugaliei şi Spaniei, TVR 1 şi-a adjudecat titlul de lider de audienţă pe toate segmentele de public: naţional, unde s-a înregistrat o medie de 1.822.000 de telespectatori (rating mediu de 9,6% şi share mediu de 25,6%), urban, unde 1.199.000 de microbişti s-au uitat la TVR 1 (11,4% rating mediu şi 28,9% cotă medie de piaţă), respectiv comercial, cu 584.000 de telespectatori (10,6% rating mediu şi 30,3% share mediu).
Duminică, de la ora 21.45, TVR 1, TVR HD şi euro2012.tvrinfo.ro transmit Finala EURO 2012, cu ceremonia de închidere şi festivitatea de premiere, în direct de la Kiev – o finală latină, în care Spania întâlneşte Italia. Comentariul pentru TVR va fi asigurat de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin.
Toate meciurile pot fi văzute de microbiştii din Capitală în Zona Suporterilor EURO 2012 din Piaţa Sf. Anton, în Centrul Vechi (în spatele Hanului lui Manuc), unde TVR şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti au pregătit un ecran de 20 mp. Pe acest ecran, au putut fi urmărite în direct toate cele 31 de meciuri ale Campionatului.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Compartimentul de Strategie şi Cercetare de Piaţă, Direcţia Marketing şi Vânzări, TVR.