Ieri, in cea de a doua zi a caravanei, au avut loc la Pitesti proiectii ale filmelor “An Inconvenient Truth” pentru studenti si “Ice Age 2” pentru elevii de scoala generala. Astfel, cei peste 700 de tineri prezenti in sala Aulei Universitatii Constantin Brancoveanu din Pitesti, au participat la dezbateri pornind de la mesajul filmului, fiind premiate cele mai curajoase comentarii. Astazi caravana ajunge la Ploiesti pentru o noua zi de proiectii ce vor avea loc in Casa Sindicatelor (orele 13.00 si 15.00) si Aula Unilever a Universitatii Petrol si Gaze (orele 11.00 si 13.00).
In a doua zi de caravana desfasurata in Pitesti, filmele “An Inconvenient Truth” si “Ice Age 2” au fost proiectate la Universitatea Constantin Brancoveanu in prezenta reprezentantilor Primariei Municipiului Pitesti, ai APM Arges si companiei Danone.
Cei peste 700 de tineri prezenti la cele doua proiectii, au fost provocati la dezbateri, au fost incurajati sa spuna ce tip de activitati ecologice isi propun sa aiba in fiecare zi. Dupa fiecare proiectie au avut loc concursuri interactive, in urma carora au fost premiati de reprezentantii companiei Danone, partener al Guerilla Verde.
Tinerii au fost invitati sa se inscrie in concursul foto-video Ecopaparazzi. Acest concurs de "politie verde a bunului simt" se adreseaza tinerilor si nu numai. Toti cei interesati sunt incurajati sa surprinda imagini de pe strada, din scoala, liceu, campus sau imagini din calatoriile lor care sa reflecte modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator. Materialele pot fi inscrise in concurs in perioada 23 martie – 23 aprilie pe adresa de mail contact@guerillaverde.ro, impreuna cu datele complete (nume, varsta, adresa, telefon, e-mail). Regulamentul concursului este disponibil la adresa www.guerillaverde.ro
Cele mai curajoase, originale si expresive materiale vor fi premiate dupa cum urmeaza:
Marele Premiu – tastatura &mouse wireless, aparat foto digital, certificat ECDL
2 x Premiul I: web cam, aparat foto digital, certificat ECDL
2 x Premiul II: USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound), certificat ECDL
1 x Premiul III: aparat foto digital, certificat ECDL
Mentiune: web cam, USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound), certificat ECDL
Orasele in care caravana de film eco isi va stabili tabara pentru cate o zi de proiectii de film si dezbateri sunt: Bucuresti (23 martie, 30 martie), Pitesti (24 martie), Ploiesti (25 martie), Galati (26 martie), Braila (29 martie) si Constanta (30 martie). La proiectii sunt asteptati aproximativ 3.000 de elevi si studenti.
Pentru ca este un proiect care se adreseaza in special tinerilor, proiectiile vor avea loc in sali ale caselor de cultura, dar si in sali ale universitatilor si liceelor aflate pe traseul caravanei. In cadrul proiectiilor tinerii vor avea ocazia sa participe la dezbateri in prezenta partenerilor ONG si reprezentantilor companiilor partenere implicate activ in zona de protectie a mediului. Guerilla Verde imbina, asadar, educatia ecologica,filmul, dialogul liber si jucatorii activi din sectorul de mediu intr-un context neconventional si relaxat.
Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii cu scopul de a motiva tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare.
Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, Asociatia Environ, Tetra Pak, ECDL Romania, Asociatia ECO TIC, primariile din orasele aflate pe traseu (Pitesti, Ploiesti, Galati, Braila, Constanta), AIESEC Romania, Universitatea Constantin Brancoveanu (Pitesti si Braila), Consiliul Tinerilor si Copiilor din Ploiesti, Fac. de Jurnalism si Stiintele Comunicarii – Univ.Bucuresti, Liga Studentilor Galati, Asociatia Advice Students, ECOROM, Libra Film Production, Univ. Petrol si Gaze Ploiesti, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Casa de Cultura a Studentilor Galati si Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti
Partenerii ONG care s-au alaturat sunt: Generatia Verde, Terra Milleniul III, Viitor Plus, Reper 21, RAC-Ro, Mare Nostrum, Copacul de Hartie, Vremuri Pitesti, Harta Verde, Ecoterra Ploiesti, WWF, Salvati Dunarea si Delta, Green Braila.
Partenerii media ai proiectului sunt: 9am.ro, roportal.ro, bucuresteni.ro, Hotnews.ro, CSR Romania, PR Romania, revista Ecologic, revista Terra Magazin, revista InfoMediu, Green-Report, infonews, Zile si Nopti, Romania Libera, Radio Romania Cultural, PoliticAll, studentie.ro, Port.ro, PR Romania, RFI, Radio Constanta, stiridebine.ro, Timpul Liber, casamea.ro, tonight.eu.
Declaratii de presa
“Guerilla Verde isi propune ca, prin intermediul filmelor, sa inspire tinerilor o atitudine prietenoasa fata de mediu si sa ii apropie de actiunile eco in desfasurare din segmentele privat, public si ONG, prin voluntariat sau initiative proprii. Folosind filmul ca metoda educationala alternativa, ne dorim asadar un impact real asupra publicului nostru si rezultate concrete.” spune Nicoleta Talpes din partea Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
”Proiectul Guerilla Verde se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. Guerilla Verde, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim forţele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna.” declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania
”Susţinerea şi implicarea în acest de proiect de educaţie ecologica, Guerilla Verde, va avea rezultate benefice pentru mediu, în viitorul apropiat şi pe termen lung. Companii ca Danone, cu experienţă şi rezultate concrete, pot oferi exemple de bune practici, începând cu deprinderi simple şi continuând cu proiecte de utilizare responsabilă a resurselor în cadrul activităţilor industriale şi conservare ori reabilitare a factorilor de mediu afectaţi.” declara Cristian Zecheru – Environment Manager, Danone Romania
“Tetra Pak este lider mondial în rândul companiilor furnizoare de soluţii de procesare şi ambalare a alimentelor lichide. Ne asumam cu responsabilitate aceasta pozitie, generand crestere in armonie cu principiile sustenabilitatii. Motto-ul nostru “PROTEJEAZA CE E BUN” reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sigure şi disponibile oriunde, dar si actiuni de educare in spiritul protectiei mediului. Credem ca numai deprinderea de a colecta selectiv poate contribui la o mai buna gestionare a resurselor planetei. Guerilla Verde ne ajuta sa punem in practica motto-ul nostru, prin formarea unei bune conduite sociale in randul tinerei generatii.” declara Daniela Cirmaciu – Responsabil Comunicare si Mediu, Tetra Pak South Eastern Europe
{mosloadposition user10}