De la inceputul acestui an si pana la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, din care 94%, respectiv 577.415 sunt numere de telefonie mobila si 36.709 numere de telefonie fixa. 84% din numarul de portari din prima jumatate a anului au fost realizate de catre persoane fizice si 16% de catre persoane juridice.
In total, de la lansarea portabilitatii in 2008 si pana in prezent, peste 9 milioane de numere de telefon si-au schimbat operatorul, dar nu si utilizatorul, 8 milioane fiind numere de telefonie mobila.
Telefonie mobila
577.415 numere de telefonie mobila au trecut la un alt furnizor in primele sase luni ale acestui an. Cei mai multi utilizatori au optat pentru reteaua RCS & RDS – 349.132 de numere au fost portate in aceasta retea, in timp ce Vodafone a primit prin portare 78.758 de numere, Orange – 74.938, Telekom Romania Mobile Communications – 58.737, iar Orange Romania Communications 15.843.
Din cele 577.415 numere de telefonie mobila portate in aceasta perioada, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe baza de abonament.
Telefonie fixa
In prima jumatate a anului 2022 au fost portate 36.709 de numere de telefonie fixa, reprezentand 6% din totalul numerelor portate in aceasta perioada. Majoritatea numerelor de telefonie fixa portate au fost impartite astfel: RCS & RDS – 13.456, Vodafone – 6.332, Orange – 5.703, BT Global Europe – 4.430 si GTS Telecom – 3.746.
Din cele 36.709 de numere fixe portate in primul semestru al acestui an, 30.534 au fost numere geografice si 6.175 au fost numere independente de locatie. 36% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate in Bucuresti si Ilfov (11.063 de numere), 7% in Bistrita-Nasaud (2.084 de numere) si 5% in Cluj (1.543 de numere).
Petitii ale utilizatorilor
In primul semestru al acestui an, Autoritatea a inregistrat 124 de petitii avand ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea petitiilor se refera la anularea procesului de portare si rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numarului provizoriu. In aceste situatii, trebuie amintit ca un proces de portare poate fi anulat cu cel putin 24 de ore inainte de momentul initial stabilit pentru realizarea portarii. Pe de alta parte, utilizatorii finali trebuie sa acorde o mare atentie atunci cand semneaza contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie si sa verifice prevederile referitoare la alocarea numarului provizoriu si renuntarea la acest numar in eventualitatea in care portarea nu se finalizeaza.
Informatii detaliate cu privire la desfasurarea procesului de portare pot fi gasite pe site-ul portabilitate.ro creat de ANCOM.