Băneasa Shopping City anunță sfârșitul campaniei „Școala fără pauză”, derulate în perioada 25 iunie – 19 decembrie 2021, care a reușit să susțină peste 4000 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani din peste 50 comunități din județele Teleorman, Giurgiu, Prahova, Ialomița și Suceava să rămână conectați cu școala.
Pentru a lupta împotriva abandonului școlar, la centrul de donații „Școala fără pauză”, amplasat în parcarea exterioară Băneasa Shopping City, s-au colectat în total peste 20.000 kg de donații de la peste 2.500 de donatori dintre care peste 15.000kg de articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, peste 4.000kg de rechizite și peste 1.000 de echipamente electronice.
De asemenea, din dorința de a sprijini cât mai mulți copii din mediile defavorizate, în perioada 6-13 decembrie, Băneasa Shopping City împreună cu Banca de Bine și Digi FM au plecat în „Turul Târgurilor de Crăciun” în Craiova, Sibiu, Cluj, Sfântul Gheorghe, Iași și București. La finalul proiectului, Digi FM și Banca de Bine au colectat peste 20 de metri cubi de donații primite de la ascultători, care au ajuns deja la peste 400 de copii.
Mai mult decât atât, pe parcursul campaniei, în lunile septembrie și decembrie, Băneasa Shopping City a donat rechizite și îmbrăcăminte pentru fiecare bon de cumpărături pe care clienții l-au încărcat pe websiteul www.baneasa.ro, indiferent de valoarea acestuia. La finalul celor două acțiuni, centrul comercial a sprijinit suplimentar peste 500 de copii proveniti din familii vulnerabile.
„Prin campania „Școala fără pauză” ne-am propus să acționăm imediat, pentru ca acești copii să rămână elevi și să nu ia o pauză definitivă de la școală. Pentru mulți dintre ei, proveniți din familii fără resurse materiale, lipsa accesului la educație reprezintă o problemă bine-cunoscută. Mai ales în mediul rural, riscul de abandon școlar este unul crescut. Astăzi, la final de campanie, le mulțumim clienților si partenerilor noștri că s-au alăturat demersului nostru. Cu ajutorul lor am reușit să dăruim bucurie copiilor din familiile vulnerabile din peste 50 de comunități din țară. Bucuria celor mici și a părinților acestora ne încarcă de fiecare dată cu energia și dorința de a continua proiectul pentru ca ei să-și poată continua studiile și a construi astfel un viitor mai bun.”, spune Răzvan Marcu, CCO Băneasa Shopping City.
„Am demarat această campanie din dorința de a susține cât mai multe generații de elevi să poată merge în continuare la școală, pentru șansa unui viitor mai bun pentru ei și noi toți. Abandonul școlar crește în fiecare an în România, cu precădere în mediul rural, unde este nevoie să acționăm rapid, cu toate resursele de care dispunem. Ne bucurăm că am reușit să aducem speranță în familiile copiilor din comunitățile județelor Ialomița, Giurgiu, Prahova, Suceava și Teleorman și vom continua să luptăm cu aceeași energie împotriva abandonului școlar și în perioada următoare”, a adăugat Violeta Bîltac, Presedinte al asociației Banca de Bine.
„Grupul DIGI s-a alăturat și celei de-a doua ediții a campaniei „Școala fără pauză”, în calitate de partener, contribuind astfel la sprijinirea accesului copiilor la educație și la reducerea abandonului școlar înregistrat, cel mai adesea, în comunitățile dezavantajate.”
Educația este unul dintre cei mai importanți factori în dezvoltarea societății pentru că accesul la cunoaștere formează gândirea noilor generații, influențează calitatea vieții și nivelul de trai, însă realitatea arată că mulți dintre copiii care ar trebui să urmeze școala nu beneficiază de acest drept. Acest lucru se datorează faptului că, pentru familiile cu o situație socio-economică precară, lipsurile materiale reprezintă un impediment major, preocuparea principală fiind în primul rând asigurarea nevoilor de bază. În aceste condiții și mai ales în mediul rural, mulți copii trăiesc cu nesiguranța că într-o zi nu vor mai fi elevi, că vor fi nevoiți să renunțe la școală pentru că nu au condițiile necesare, deși își doresc să învețe.
Campania „Școala fără pauză” este unul dintre proiectele de responsabilitate socială prin care Băneasa Shopping City duce mai departe promisiunea de a-și aduce contribuția la construirea unui viitor sustenabil din cel mai important punct de vedere, cel al educației, pentru că o societate a viitorului este o societate educată.