Grupul Saxo Bank a raportat un profit net de 755 milioane DKK (102 milioane EUR) pentru 2021, comparativ cu 750 milioane DKK (101 milioane EUR) pentru 2020.
Venitul total al Grupului s-a ridicat la 4.527 milioane DKK (609 milioane EUR) în 2021, comparativ cu 4.324 milioane DKK (581 milioane EUR) în 2020. EBITDA a rămas la 1.617 milioane DKK (217 milioane EUR).
Pe parcursul anului, Grupul Saxo Bank a înregistrat un număr record de 263.000 de clienți noi și a înregistrat un flux continuu de active ale clienților. Acest lucru aduce numărul total de clienți la un record de 820.000, care au încredințat Grupului 640 de miliarde DKK (86 de miliarde EUR) din activele lor până la sfârșitul anului 2021.
Grupul Saxo Bank a continuat nivelul ridicat de investiții în platforme, produse noi și digitalizare pentru a îmbunătăți permanent experiența Saxo și, nu în ultimul rând, pentru a finaliza cu succes migrarea tuturor clienților direcți din BinckBank.
Grupul Saxo Bank a finalizat achiziția BinckBank în august 2019, care a adăugat peste 400.000 de clienți direcți în patru zone geografice din Țările de Jos, Belgia, Franța și Italia.
În 2022, ultimul segment de clienți BinckBank va fi migrat: administratorii de active independenți și clienții finali ai acestora, încheiind astfel integrarea completă a BinckBank în Grupul Saxo Bank.
Cifrele cheie pentru 2021 pe scurt (cifrele pe 2020 sunt în paranteză):
• Venituri totale: 609 milioane EUR (581 milioane EUR)
• EBITDA: 217 milioane EUR (217 milioane EUR)
• Profit net: 102 milioane EUR (101 milioane EUR)
• Activele totale ale clienților: 86 miliarde EUR (64 miliarde EUR)
• Număr total de clienți: 820.000 (690.000)
Comentând rezultatele, Kim Fournais, CEO și fondator al Saxo Bank, a spus:
• Rezultatul financiar pentru 2021 a fost satisfăcător deoarece am câștigat 102 milioane EUR în profit net dintr-un venit de 609 milioane EUR. Am primit un număr record de 263.000 de clienți noi, ceea ce duce totalul la 820.000 de clienți care ne-au încredințat 86 de miliarde EUR din activele lor.
• Anul 2021 a cunoscut atât creștere, cât și consolidare pentru Grupul Saxo Bank. În T1, am observat un flux record de clienți și active ale clienților. În trimestrele următoare, ratele de creștere au rămas pozitive, deși la un nivel mai moderat, și am finalizat cu succes migrarea celor peste 400.000 de clienți direcți ai BinckBank, extinzând amprenta noastră în Europa Centrală. Vrem să mulțumim „saxonienilor” noștri pasionați și muncitori care, în ciuda provocărilor impuse de COVID-19, au lucrat neobosit pentru a face tranziția cât mai ușoară posibil pentru mulți noștri clienți care trec la o platformă de investiții nouă și mai bună.
• Finalizarea migrării BinckBank va fi o etapă majoră și va elibera mai multe resurse pentru a ne concentra pe extinderea și creșterea afacerii noastre și pe optimizarea proceselor și tehnologiei noastre.
• Navigarea bună pe piețele financiare este importantă pentru toată lumea. Saxo sprijină un număr tot mai mare de clienți, care aleg platformele noastre pentru a-și îndeplini aspirațiile financiare și pentru a avea un impact. Ne străduim continuu să îmbunătățim și să învățăm cum să îi ajutăm să ia decizii de investiții mai informate prin intermediul platformelor noastre premiate, fie prin educație, strategii de gestionare a riscurilor, produse și servicii foarte diversificate sau doar o experiență personalizată mai ușor de utilizat.
• Privind în 2022, vom sărbători cea de-a treizecea aniversare pe 15 septembrie. Așteptăm cu nerăbdare să sărbătorim primii treizeci de ani cu mare mândrie și să împărtășim această bucurie cu clienții și partenerii și, nu în ultimul rând, cu toți saxonienii noștri.
Raportul complet este disponibil aici: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations