Agentia de creație Brandstalk (membră a The Group) a creat un “spațiu de joacă” pentru graficienii dornici să-și manifeste creativitatea, provocându-i la un exercițiu de imaginație generator de WOW. Campania dezvoltată pentru clientul Agrana România s-a desfășurat în perioada 7 martie – 20 aprilie 2012 și a adunat pe “terenul de joacă” peste 200 de participanți, care au înscris peste 500 de lucrări grafice.
“Căutam o soluție inedită pentru a îmbunătăți aspectul fabricii de zahar Agrana de lângă orașul Roman. Ne-a venit ideea să îmbrăcăm clădirea într-un mesh vizibil de toți cei care vor circula pe drumul Roman-București, fabrica fiind poziționată pe marginea acestuia. Varianta de a da ocazia graficienilor să își manifeste creativitatea acolo ni s-a părut interesantă, iar implicarea acestora s-a dovedit peste așteptări și ne încurajează ca, și pe viitor, să mai venim cu astfel de provocări, mai ales că am descoperit cât de îndrăgit este brandul Mărgăritar de consumatori. Spun asta pentru că nu puține au fost înscrierile în concurs care reprezentau declarații dulci ale fanilor zahărului Mărgăritar”, a declarat Sorin Soroceanu, Marketing Manager Agrana România.
Provocarea de a realiza o propunere grafică pentru mash-ul care urma să îmbrace fațada fabricii producătorului de zahăr Agrana a fost promovată atât offline cât și online. Au fost plasate postere cu informații în centrele universitare importante din țară: Cluj, Iași, Timișoara, Brașov, București, fiind targetați prin acestea studenții facultăților de artă și arhitectură. Iar online, dincolo de microsite-ul dedicat (www.spatiuldejoaca.ro), a fost promovata inițiativa pe site-uri de specialitate atât românești (www.iaa.ro, www.iqads.ro), cât și din strainatate (www.visualartdesign.com, www.cgsociety.org).
“Pornind de la suprafața imensă a meshului – peste 3.000 mp – noi am dezvoltat conceptul de «spațiu de joacă» și am invitat graficienii din România și din lume să “se joace” și să deseneze pe acest mesh «tot ce le bubuie mintea». Deși sarcina a fost una complexă, implicarea participanților a depășit așteptările noastre nu numai din punct de vedere numeric, ci și din punct de vedere al calității execuțiilor grafice și al originalității lucrărilor înscrise în concurs. În plus, ne bucurăm că am reușit să implicăm consumatorii de Mărgăritar, și nu numai, într-un mod relevant și emoțional. Trebuie să fie o experiență minunată să-ți vezi creația expusă pe o astfel de suprafață”, a punctat Roxana Memetea, Managing Partner, Brandstalk Advertising.
După validarea în conformitate cu cerințele tehnice (rezoluție, fonturi, editabile) din cele 515 propuneri creative înscrise au rămas în concurs 177 de lucrări aprobate. A urmat o jurizare atentă, în urma căreia au fost selectați cei trei câștigători: Turza Maximilian, cu lucrarea “Sweet Urban Sugar”; Panduru Ștefania, cu lucrarea “Vintage” și Palincaș Florian, cu “Agrana Fantasy World”. Puteți vedea lucrările câștigătoare aici: //www.spatiuldejoaca.ro/castigatori. Desenul cu cel mai mare punctaj va fi în viitor imprimat pe mash iar cei trei căștigători au fost recompensați cu premii în bani: 1.500 euro pentru Locul I și câte 600 euro pentru ceilalți doi câștigători.