Juriul Internetics 2020 reuneşte peste 60 de specialişti în comunicarea digitală
Ediţia aniversară de 20 de ani a competiţiei Internetics a înregistrat 208 înscrieri în competiţie, de la 53 de participanţi. Lucrările, împărţite în cele trei mari categorii ale festivalului, vor fi jurizate de 62 de specialişti în marketing şi comunicare digitală.
Cei 53 de participanţi care s-au înscris anul acesta în competiţie, cu proiecte dezvoltate în perioada octombrie 2019 – august 2020 sunt: 2Performant | 50s Digital | Cheil Centrade România |Cohn & Jansen JWT | Creative VR (CVR) | DDB România | Dume de Mestecat & 441 Design Studio | E-Distribuție | Electric Castle | Fennec | Friends \ TBWA | Geometry Bucharest | glitch |GMP Group| GMP+WEBSTYLER | Golin | Graffiti PR | GroupM România | Jazz Communication | Kubis | L2 | Leo Burnett | Lidl România | MAINSTAGE – THE AGENCY | Marks | McCann PR | Mindshare | MRM | MSL The Practice | MullenLowe România | Ogilvy România | ontheroof | Pattern // Mind Treat Studios | Porter Novelli Public Relations | Profero Bucureşti | Publicis România | Saatchi & Saatchi + The Geeks | SmartPoint Consulting | Snapshot Communication | SQUAD.influencers | Stefanini Infinit|StoryWood Studio | Summer Well | Sunday Morning Communication | The Sports Architects| the Syndicate | Tremend Software & Softeh Plus | Wavemaker | WOPA | WUNDERMAN THOMPSON ROMANIA | WWF-ROMÂNIA.
Categoria Digital Platforms cumulează 70 de înscrieri, în sub-categoriile Sites, Mobile, Digital Craft şi Social Media. Secţiunea nou introdusă „Influencer Marketing” deţine recordul de înscrieri din categorie, cu 24 de proiecte.
Vor decide câştigătorii Gold şi Silver pe fiecare secţiune din Digital Platforms următorii specialişti: Alex Dona | Marketing Mindset, Anca Roman | Corporate Affairs & Communication Manager, FrieslandCampina România, Aneta Pleșa | Agency Partner Manager, Google România, Anne-Marie Ionescu | Marketing Manager, Magic FM & Rock FM, Arina Ureche | General Manager, BRAT, Camelia Petrescu | Associate Director, Unlock Market Research, Crina Chiru | Consumer Communication Manager, Orange România, Cristian Clita | Co-create IKEA Community coordinator, IKEA of Sweden, Cristian David | Digital Marketing Director, Kaufland România, Cristian Manafu | Managing Partner, Evensys, Cristina Miclea | Marketing Director, Albalact, Cristina Micu | Marketing, Customer & Digital Director, King Fisher Brico Depot, Dan Petre | Business Developer, D&D Research, Daniela Hristofor | Ariel & Tide Brand Manager, Procter & Gamble South East Europe, Eliza Șerban | East Balkans Sr. Marketing Manager Snacks, PepsiCo România, Ioana Vieru | Brand & Product Marketing Manager, Visa România, Irina Pocovnicu | Digital Marketing Consultant & Founder, Digitalize, Iuliana Maratu | Head of Brand and Marketing Communication, E.ON Energie România, Mihai Tănase | Head of Digital & CRM, Groupe Renault România, Ruxandra Mocanu | Independent Marketing Consultant, Sorina Diaconu | Marketing Director, Group MedLife, Valentina Vesler | Communication & Advertising Director, Valvis Holding, Vica Schipor | Social Media Manager – România, Bitdefender şi Wenka Booij | Head of Marketing & Brand, ING România.
Categoria Digital Strategies reuneşte tot 70 de proiecte, în secţiunile Brand Associated Communities şi Brand Built Communities (grupate în sub-categoria Communities), Online Branded Content, Digital Brand Experience şi Gamification. Online Branded Content conduce topul în categorie, dar şi în întreaga competiţie, cu un total de 33 de înscrieri.
Aleg câştigătorii în fiecare secţiune următorii specialişti în marketing şi comunicare online: Adriana Muscalu | Senior Research and Business Consultant, Exact Business Solutions, Ana Vișian | E-Commerce Manager, Urban Monkey & Frufru.ro, Andra Voicu | Manager Portfolio & Content Strategy, Philip Morris International, Andrei Dumitraşcu | Marketing & Communication Director, Secom România, Andrei Lăscuț | Head of Brand Strategy, The Temple, Carmen Popa-Nemoiu | Country Growth Manager, Revolut România, Cosmina Frîncu | Brand Communication Manager, BRD Groupe Société Générale, Costin Radu | Independent Strategy Consultant, Cristina Avram | Marketing Manager, AVON România, Dan Zloteanu | Business Consultant & Marketing Researcher, MRI / The Network, Elena-Mădălina Șerban | Business Development and Marketing – Emerging Markets expert, Business Architects HEB, Eleodor Ghenoiu | Head of Brand and Advertising Management, Enel România, Ivan Laketa | Head of Marketing, Bringo, Liliana Martin | Communication Strategy and Planning Manager, Vodafone România, Lucia Antal | Head Research & Development, PRO TV, Mădălina Mitru | Marketing Manager Doncafe & Fort, Strauss România, Maria Chelemen | Marketing, Digital, Loyalty and Customer Care Manager, MOL România, Raluca Alexandrescu | Loyalty & Ecommerce Marketing Director, Mega Image, Raluca Nicolaescu | Head of Marketing, Mastercard România, Ramona Ciocodei | Communications & Digital Manager, McDonalds şi Simona Andrei | Brand Manager, Pernod Ricard România.
Categoria Digital Campaigns, updatată din fosta categorie Interactive Campaigns, completează totalul de înscrieri cu 68 de campanii online în 9 secţiuni de concurs, reprezentând diverse industrii: FMCG – Food, FMCG – Drinks, FMCG –Non food, Services, Retail, Durables, Art/Culture/Media & Entertainment, Social campaigns/political & awareness messages şi Others. Secţiunea „Social campaigns, political and awareness messages” are cele mai multe înscrieri în categorie – 18, o reflexie a ultimelor luni, urmată de „Retail”, cu 11 proiecte înscrise.
Jurizează şi aleg cele mai bune proiecte din fiecare secţiune a categoriei Digital Campaigns: Adina Nica | Partner Garrison Group; Research & Strategy Consultant, Open-I Research, Alina Crangă | Group Brand Manager, Kandia Dulce, Anca Zamfirescu | Consumer Insights Senior Manager Balkans, Nielsen, Anda Lazăr | Brand Manager, UniCredit Bank, Bogdan Toacșe | Senior Department Manager Brand Management, OMV Petrom Marketing, Bogdan Țurcanu | Commercial Manager, Ursus Breweries, Ciprian Postelnicu | Head of Media, Telekom România, Cristina Hanganu | Director of Communication & CSR, Lidl România & Vicepresident Global Women in PR România, Daria Gonța | Senior Brand Manager Water, Dairy & New Beverages România, The Coca-Cola Company, Georgiana Oltenescu | Group Head Marketing and Communication, Globalworth, Greta Redeleanu | Marketing Director, Regina Maria, Ioana Mârzac-Sigarteu | Corporate Communication Manager, Samsung Electronics România, Kai Heuser | Group Creative Director, R/GA Berlin, Laura Mihăilă | Head of Marketing, BCR, Mihai Bonca | Senior Consultant, Brand Architects, Monica Dudău | Brand Manager Storia.ro & OLX Imobiliare, Tina Crețu | Senior Digital Marketing Manager KFC, Pizza Hut & Taco Bell şi Victor Kapra | Online consultant.
Juriul competiţiei Internetics 2020 este format din specialişti în marketing, comunicare online, experţi în research şi media, consultanţi independenţi şi reprezentanţi din buticuri de consultanţă online din România. De asemenea, pentru că ambele runde de jurizare se vor desfăşura online, juriului tradiţional i se alătură, în acest an aparte, şi o serie de guest judges: profesionişti în marketing şi advertising online din afara ţării, din Suedia, Olanda şi Germania.
Jurizarea va fi condusă de Kris Hoet, Global Chief Innovation Officer la FCB. Kris va stabili pragul fiecărei categorii pentru accederea proiectelor în runda finală. Shortlistul va fi setat pe baza notelor acordate online, individual, de către membrii juriului în prima rundă de jurizare. Pe baza shortlistului se vor alege câştigătorii ediţiei 2020.
A doua rundă de jurizare se va desfăşura tot în mediul online şi va cuprinde câte o întâlnire cu fiecare dintre grupele de juraţi care au jurizat cele trei mari categorii ale competiţiei: Digital Platforms, Digital Strategies şi Digital Campaigns. Kris va modera toate cele 3 sesiuni, el fiind cel care va avea perspectiva asupra întregii competiţii.
Cele două runde de jurizare vor stabili trofeele de Gold şi Silver pe fiecare secţiune de concurs şi premiul special „Best Use of Technology”, decis de toate cele trei grupe de juraţi, dintre toate lucrările înscrise în competiţie. Agenţia care acumulează cele mai multe puncte obţine titlul de „Agency of the Year”. Compania care dovedeşte cea mai eficientă şi creativă prezenţă în mediul online, pe baza aceluiaşi sistem de puncte, va fi recompensată cu titlul „Digital Client of the Year”.
Ţinând cont de perioada de eligibilitate a lucrărilor, care combină ultimele luni din 2019 şi anul 2020 (până în luna august), generând astfel un cumul de proiecte create în două contexte total diferite, Starcom MediaVest, partener Internetics 2020, a pus la dispoziţie un set de date de research pentru ultimele luni, cu statistici privind evoluția comportamentului consumatorilor sau impactul agendei publice asupra consumului de media, precum şi o analiză pentru cele mai importante industrii competitoare în festival. Acest set de informaţii va fi pus la dispoziţia juraţilor pentru ambele runde de jurizare. Setul de materiale a fost pregătit în baza datelor acumulate de către Publicis Groupe România în ultimele luni, încă de la startul stării de urgenţă, prin cele două produse dezvoltate in-house: Strategic Daily Bulletin și White Papers.
Gala de premiere Internetics va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curand.
Internetics este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Pentru mai multe detalii, puteti accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.