Înscrierile în competiția – Design the illy can – s-au încheiat pe 20 noiembrie, adunând în același loc peste 150 de opere ale tinerilor artiști români, care pot fi vizionate la adresele: //www.probrands.ro/lucrari-inscrise-1.html și //www.probrands.ro/lucrari-inscrise-2.html.
Având tema Express yourself, competiția lansată de illycaffè, împreună cu distribuitorul brandului în România – Pro Brands Distribution SRL, a provocat noua generație de artiști să trimită propunerile lor pentru decorarea cutiei de cafea illy, urmând ca opera desemnată câștigătoare să fie disponibilă în magazine, în 20.000 de exemplare, începând cu aprilie 2015. Este pentru prima dată când cutia illy va fi decorată de un artist la început de drum – illy propunându-și astfel, prin această inițiativă cu rol de stimul, să aducă în atenția consumatorului artistul și să încurajeze creativitatea artiștilor români.
“Numărul mare de înscrieri ne confirmă interesul noii generații de tineri talentați din România, iar calitatea lucrărilor reprezintă un prim succes al acestui proiect. Modul în care a evoluat, în ultimii ani, zona artistică din România ne-a facut să acordăm o atenție sporită acestei piețe și să inițiem acest proiect pilot pentru a încuraja noul val de talente și de creativitate.” a spus Carlo Bach, art director illycaffè.
În perioada imediat următoare va începe procesul de jurizare pentru desemnarea lucrării câștigătoare; juriul va alege și top 20 de lucrări ce vor face parte dintr-o expoziție ce va avea loc în luna aprilie a anului viitor. Juriul format din Carlo Bach (art director illycaffè), Dinu Dumbrăvician (director al departamenului de design în cadrul UNArte) și Mihnea Ghilduș (designer de produs/fondatorul Dizainăr), va alege imaginea primei ediții limitate a cutiei de cafea illy îmbrăcate în viziunea și cu numele unui tânăr artist român.
Pe lângă marele premiu – prezența operei personale pe cutia illy – artistul care va fi desemnat câștigător, va fi răsplătit cu o călătorie la Bienala de la Veneția din 2015, o vizită în fabrica illycaffè din Trieste și un loc în expoziția cu cele mai bune lucrări înscrise în competiție. Însă, cel mai important aspect al competiției îl reprezintă șansa acestuia de a-și regăsi numele alături de artiști cunoscuți care au decorat, începând cu 2006, cutiile de cafea illy: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo PistolettoCittadellarte, Sebastião Salgado, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei și Robert Wilson – Watermill Center.
Mai multe detalii despre proiectul Design the illy can și regulament puteți citi în secțiunea dedicată acestuia: www.probrands.ro/designtheillycan.
Un proiect desfășurat în parteneriat cu: UNArte.