Platforma are în prezent peste 7.800 de puncte de colectare separată din toată țara
Harta Reciclării, platforma națională, interactivă, care permite identificarea și localizarea punctelor de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile din România, a fost utilizată până acum de peste 130.000 de utilizatori unici și a adunat 7.829 de puncte de colectare separată.
Platforma a fost lansată în luna mai 2019 de Asociația ViitorPlus, cu sprijinul Coca-Cola HBC România, cu susținerea Ministerului Mediului și face parte din proiectul După Noi, strângem tot noi.
Platforma include două componente distincte, ambele la fel de importante pentru domeniul colectării separate în vederea reciclării:
• O secțiune educativă, cu cele mai utile informații despre colectarea separată, care este actualizată în mod constant; această secțiune cuprinde deja peste 51 de articole educaționale care explică ce fel de deșeuri se colectează separat și în ce formă trebuie pregătit fiecare material pentru a fi colectat în vederea reciclării.
• Și o secțiune practică, ce permite utilizatorilor să localizeze punctele unde pot duce deșeurile reciclabile pentru a fi colectate separat, dar care include și o componentă interactivă, de user generated content. Astfel, utilizatorii au posibilitatea să contribuie la baza de date a hărții prin adăugarea de noi puncte de colectare selectivă – dacă acestea nu există deja, sau prin revizuirea celor deja existente, dacă descrierea lor nu mai este conformă cu realitatea.
„2019 a fost un an în care țelul nostru a fost să ducem informația corectă despre reciclare către cât mai mulți dintre români, prin mijloace online și offline. Am participat la 30 de evenimente cu peste 260 de voluntari și am demarat cursuri în școlile din mai multe orașe. Vom continua sesiunile educaționale pentru școli, cu obiectivul de a ajunge la peste 100.000 de elevi din toată țara.
Toate cadrele didactice sunt invitate să ni se alăture și să descarce materialele educaționale puse gratuit la dispoziția acestora. Totodată, îi încurajăm pe toți cei care văd puncte noi de colectare selectivă pe străzile pe care circulă, să adauge aceste puncte pe Harta Reciclarii. Aplicația web este ușor de folosit și astfel, printr-un efort de câteva minute, îi vom ajuta pe toți cei care vor să colecteze, dar nu știu unde există infrastructură de colectare. ” a declarat Teia Ciulacu, președintele Asociației ViitorPlus.
„Cred că cea mai mare amenințare la adresa planetei noastre este impresia că altcineva o va salva, după cum spunea un om înțelept. Ne frământă problema deșeurilor și suntem parte activă în găsirea de soluții. Avem angajamente și inițiative ambițioase în acest sens.
De exemplu, până in 2025, la nivel de grup, vrem ca 100% din ambalajele noastre pentru consumatori să fie reciclabile și ne angajăm ca echivalentul a 75% dintre ambalajele pe care le punem pe piață să fie reciclat, iar 35% din PET-ul pe care îl folosim să fie PET reciclat sau să provină din surse regenerabile. Harta Reciclării este unul dintre multele proiecte ce susțin obiectivele.
Progresul pe care îl facem ne bucură și ne motivează să continuăm toate aceste eforturi. Totul se rezumă la o singură frază – Suntem ceea ce lăsăm după noi”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager la Coca‑Cola HBC România.
Dintre cei 130.000 de români care au accesat Harta în ultimele 8 luni ale anului trecut, 36.000 au revenit periodic pe platformă pentru a căuta cele mai apropiate puncte de colectare separată.
298 dintre utilizatori au fost extrem de activi și au contribuit periodic cu informații corecte despre punctele de colectare separată.
În primele 8 luni de la lansare, numărul de puncte de colectare prezente pe Harta Reciclării a crescut cu peste 800. Acestea s-au adăugat celor 7.000 de puncte existente la data lansării, informații care au fost obținute de la cele peste 150 de instituții publice care au oferit astfel de date și de la utilizatorii platformei, care pot adăuga puncte sau le pot modifica pe cele existente, dacă nu corespund realității.
În plus față de platforma web, în toamna 2019, Asociația ViitorPlus a inițiat și o serie de sesiuni educaționale în școli. Până în prezent, peste 15.500 de elevi au aflat informații despre importanța colectării selective și a reciclării materialelor, obiectivul proiectului fiind atingerea unui număr de 100.000 de elevi cu aceste informații.
Activități educaționale au fost organizate și în afara școlilor, Harta Reciclării fiind prezentă anul trecut la 30 de evenimente în toată țara, unde peste 27.000 de oameni au intrat în contact cu informațiile despre reciclare.
Harta Reciclării este accesibilă atât de pe dispozitive mobile (smartphones și tablete), cât și pe laptopuri și desktop-uri. Platforma a fost lansată in mai 2019 de Asociația ViitorPlus, în parteneriat cu compania Coca‑Cola HBC România, cu susținerea Ministerului Mediului si face parte din proiectul „După Noi, strângem tot noi”. Harta Reciclării include si o componentă educativă în afara mediului online, ea beneficiind de finanțare din fonduri europene, în cadrul proiectului “There isn’t a PLANet B!”.
Despre ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă
ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă – este o organizație non-profit cu o experiență de 14 ani în dezvoltarea de programe de antreprenoriat social, educație pentru mediu, voluntariat și infrastructură de mediu.
Principalele programe derulate sunt: Atelierul de Pânză, Recicleta, Adoptă un copac!, Harta Reciclării, ecOprovocarea, Bigăr – Amenajare eco-turistică, BiroulEco, Regenesys. Viziunea organizației: „Redescoperim împreună legătura cu natura și investim în ceea ce lăsăm în urma noastră”. Pentru mai multe informații, vizitați pagina web: www.viitorplus.ro.
Despre După Noi
După Noi este platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de compania Coca-Cola HBC în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă filosofia Coca-Cola HBC, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună, prin protejarea mediului înconjurător și a resurselor, prin promovarea valorilor, a tradițiilor, a poveștilor și a locurilor din România.
Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
Proiectul a început în Țara Dornelor – prin crearea de conținut pentru promovarea și susținerea zonei – și a continuat prin inițiative punctuale, cum sunt „ThinkBIGar”, inițiativa angajaților de la fabrica Coca-Cola HBC din Timișoara pentru amenajarea traseului eco-turistic din jurul cascadei Bigăr, „Povești din Ciocănești”, un serial online cu poveștile autentice ale oamenilor din satul muzeu Ciocănești și „După Noi strângem tot noi”, pilon dedicat încurajării colectării selective.