elefant.ro a organizat a doua ediție a elefantFest în perioada 19-25 octombrie 2020. Festivalul dedicat literaturii românești și universale a fost un moment al recordurilor putând fi considerat cel mai important eveniment cultural al acestei toamne.
Târgul a atras în cele 7 zile ale evenimentului mai mult de 1,3 milioane de vizitatori și a găzduit peste 80 de evenimente cu autori, de la lansări de carte până la interviuri în exclusivitate pentru cititorii din România și Republica Moldova.
Iată cum am putea sumariza elefantFest:
- Mai mult de 40 de edituri participante.
- Peste 1,3 milioane de vizitatori.
- Comanda medie s-a ridicat la aproximativ 6 cărți.
- Cele mai populare titluri au fost cele de ficțiune și cele cele dedicate copiilor, reprezentând 32% din totalul căților vândute și, respectiv, 30%.
- Cea mai căutată carte cu autograf a fost volumul semnat de Radu Paraschivescu – Vitrina cu șarlatani.
- Din standul Japoniei, țara invitată la târg, cel mai achiziționat volum a fost Memoriile unui motan călător al scriitoarei Hiro Arikawa.
- Dintre noutăți, titlul cel mai căutat a fost recentul roman publicat de Elena Ferrante – Viața mincinoasă a adulților.
- Cei mai urmăriți autori străini au fost Ludmila Ulițkaia, Pascal Bruckner, Agnes-Martin Lugand, Holly Miller, E L James și Maja Lunde.
- Cele mai urmărite evenimente online cu autori români au fost cele în care au apărut Mircea Cărtărescu, Radu Paraschivescu, Alex Blenche și Lucian Boia.
- Au mai fost prezenți în timpul evenimentului: Colson Whitehead – câștigătorul Premiului Pulitzer din 2020, Matt Haig, Guillaume Musso, Anna Todd, Evghenii Vodolazkin, dar și Radu Paraschivescu, Alexandru Toma Pătrașcu sau Ștefan Liiceanu.
“Ne bucurăm că am reușit atât în primăvară, la prima ediție a elefantFest, cât și în această toamnă, într-un an cu totul special atât pentru noi, ca indivizi, dar și pentru producătorii de cultură, să oferim tuturor iubitorilor de carte posibilitatea de a-și întâlni autorii preferați în evenimente online unice”, afirmă Sergiu Chircă, CEO elefant.ro.
În ultimele șase luni, românii au alocat cu aproximativ 30% mai mult din bugetul familiei pentru achiziția de carte online, raportat la aceeași perioadă din anul anterior.