de publicitate intr-un nou canal de comunicare
ThinkDigital lansează în colaborare cu Hit Yourself Consulting, platforma Celebrity Audiences prin care, pentru început, 35 de formații și artiști români pot fi angrenați în campanii unitare de comunicare în mediul digital.
Artiștii aflați în oferta inițială de lansare cumulează peste 12 milioane de fani Facebook (duplicați), la care se adaugă Twitter, Youtube, Instagram sau bloguri personale. Ca mix de comunicare, Facebook este esențial – dominând, ca pondere, cu peste 90% din reach.
Publicitatea de tip endorsment este susținută și de studiul realizat de Quantix Marketing Consulting la comanda ThinkDigital și Hit Yourself Consulting care demonstrează că fanii (în adevăratul sens al cuvântului) sunt extrem de deschiși la mesajele publicitare postate de artiștii lor favoriți în spațiul online, în special în social media.
Conform cercetării, doar 14% sunt deranjați de reclama în clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul de vârsta 12-18 ani este cel mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun că nu îi deranjează deloc mesajele comerciale pe care le văd pe Facebook sau în clipurile de pe Internet unde apar artiștii lor preferați.
Mai mult, 1 din 3 fani care au răspuns studiului – care a adunat doar în perioada 22-28 mai 2014 peste 4.000 de răspunsuri – cred că e ok ca artiștii să fie promovați de branduri și ca aceștia să promoveze branduri. Aproape jumătate apreciază companiile care le susțin artistul favorit.
“Conținutul original produs online de artiști pentru fanii lor este o nouă formă media care nu este exploatată de branduri într-un mod structurat. Inițiativa noastră vine în întâmpinarea clienților și agențiilor de media și PR care vor avea la îndemână un instrument flexibil și simplu de folosit, un punct unic de contact și un mod standardizat de lucru”, spune Dragoș Stanca, managing partner ThinkDigital.
“Endorsement-ul artiștilor este foarte important în mixul care va asigura succesul campaniilor de pe acest canal de comunicare inovator. De exemplu, cifre de reach organic de 30-35% sunt normale pe paginile Facebook ale artiștilor iar campaniile care vor folosi acest lucru în mod inteligent vor avea de câștigat”, adaugă Florin Grozea, fondator Hit Yourself Consulting.
Conform Quantix Research, categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artiști sunt muzica și accesoriile muzicale (56%), fashion (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) și gadgets (37%). Și alte categorii precum auto, telecom, alimente sau băuturi pot capitaliza prin comunicarea online în platformele sociale ale vedetelor.
Studiul integral, comenzi și detalii se pot obține prin email la adresa sales-ro@thinkdigital.net. O prezentare detaliată este disponibilă aici: //slidesha.re/1m1kWzc.