După 26 de zile de nominalizări şi votare, ştim cum arată Topul reclamelor româneşti ale anului trecut, validat de 11.188 de voturi. Lucrările Alergătorii, Metro Love, Fără plastic ar fi fantastic şi Bădăranul de cinematograf conduc în clasamentul fiecărei categorii BestAds ediţia 6.
Topul integral este disponibil pe www.BestAds.ro, alături de Topul celor mai premiate agenţii după primele 6 ediţii de festival.
Pe shortlist-ul BestAds ediţia a şasea au intrat 45 de nominalizări, realizate de 20 de agenţii de publicitate autohtone pentru 28 de branduri diferite. Nominalizările au fost făcute pentru cele cinci categorii: Spot TV, Coloană sonoră a unui spot TV, Spot radio, Print şi Campanie.
Rezultatele au fost destul de polarizate, la trei dintre cele cinci categorii lucrarea câstigătoare având mai mult decât dublul următoarei clasate.
La Spot TV a câştigat detaşat Alergătorii, reclama creată de McCann Erickson pentru Dorna, care a adunat 22% din voturile secţiunii.
Cu această ocazie, Andrei Fodolica, copywriter al agenţiei, a declarat: ”Suntem mândri că Avatarul studiourilor McCann Erickson şi-a luat statueta şi promitem că şi următorul spot Dorna va rupe.”
La categoria Coloană sonoră a unui spot TV cea mai votată reclamă a fost Metro Love, realizată de Publicis pentru Orange, care a strâns 27% din voturi. Brandul a marcat o premieră la BestAds, cu 3 nominalizări la această secţiune.
Silviu Nedelschi, Group Creative Publicis România, a explicat: “Muzica în spoturile Orange este unul dintre actorii principali. Îl putem numi un credo de creaţie. […] Dacă povestea ar fi fost neinteresantă, muzica nu ar fi scorat mai deloc. Îmi place, deci, să cred că am câştigat şi la capitolul «idee».”
În cadrul secţiunii Print publicul a premiat lucrarea Fără plastic ar fi fantastic, realizată de Next Advertising pentru Salvaţi Delta.
Liviu David, Creative Director Next, a spus: “BestAds e singura competiţie unde publicitatea românească e jurizată de români. Cum să nu mă bucure locurile 1 şi 2 la print şi locul 2 la TV în topul preferinţelor românilor? La urma urmei, pentru ce facem publicitate, dacă nu să-i placă publicului?”
La categoria Spot radio, creaţia aflată pe primul loc – Bădăranul de cinematograf, spotul Propaganda pentru Radio Guerrilla; s-a distanţat cel mai clar de următoarele clasate, cu 41% din voturi.
În cadrul secţiunii Campanie, Antimitocanie a câştigat cu 31% din voturi. Echipa Propaganda explică dubla victorie, de la Radio şi Campanie, astfel: “Poate că unii au votat ideea campaniei, poate că unii au votat ceva uşor de recunoscut în viaţa lor, poate că unii au votat doar din «spirit civic". Oricum, cred că «juriul» a apreciat faptul că este o campanie care a avut curajul să «vorbească» şi să «lovească» – să pună punctul pe un «i» atât de cunoscut, dar despre care nimeni nu vorbea «oficial». Ne bucurăm de aceste premii şi de faptul că oamenii nu au uitat de bădărani şi mitocani (era şi greu, la câţi sunt…)”.
Mai mult decât aâat, ca în fiecare an, IQads a stabilit Topul celor mai premiate agenţii la BestAds. Au intrat în calcul agenţiile care au avut lucrări clasate pe primele 5 locuri în fiecare categorie, din fiecare an.
Agenţiile au primit puncte pentru fiecare lucrare din top 5, astfel: de la 5 puncte, pentru lucrările clasate pe locul întâi până la 1 punct, pentru lucrările clasate pe poziţia a cincea.
Primele două poziţii din Topul celor mai premiate agenţii la BestAds au rămas neschimbate faţă de anul trecut, fiind ocupate de McCann-Erickson (139 puncte), respectiv Leo Burnett (cu 65 de puncte). Urmează Propaganda, care urcă pe locul 3 (cu 36 de puncte), NextCap pe locul 4 (cu 30 de puncte) şi NextAdvertising, care intră în top 5 (cu 27 de puncte).
Topul agenţiilor premiate la primele 6 ediţii
Metodologia de calcul
Topul a fost alcătuit prin cumularea performanţelor lucrărilor finaliste la BestAds, la toate cele 6 ediţii ale festivalului de până acum. Au intrat în calcul doar lucrările clasate pe primele 5 locuri din fiecare categorie, conform clasamentului final, de la fiecare ediţie în parte.
În cazul în care 2 sau mai multe lucrări au obţinut acelaşi procent din voturile publicului, acestea au fost considerate ca ocupând acelaşi loc în clasament, fiecare din lucrări primind numărul de puncte aferent poziţiei ocupate în top 5. Iar în cazul în care la o categorie au fost mai puţin de 5 finaliste, toate au fost incluse în prezentul top.
Pentru un loc ocupat în top 5, fiecare lucrare a adus agenţiei care a realizat-o un număr de puncte, proporţional cu locul ocupat în categorie, în respectivul an, astfel:
locul 1: 5 puncte, locul 2: 4 puncte, locul 3: 3 puncte, locul 4: 2 puncte, locul 1: 1 punct
{mosloadposition user10}