Asociaţia Romană a Magazinelor Online “ARMO” a atras, la numai două săptămâni din momentul lansării oficiale, peste 100 de cereri de aderare, fiind recunoscută ca asociaţie reprezentativă pentru mediul de comerţ online din România.
“Este un rezultat foarte bun care arată, pe de o parte, interesul mediului de comerţ online din România pentru o maturizare şi profesionalizare a acestui tip de activitate, şi, pe de altă parte, faptul că structura propusă prin Asociaţia Romană a Magazinelor Online ARMO este apreciată de majoritatea operatorilor ca fiind cea mai potrivită şi reprezentativă structură asociativă pentru întreaga industrie de comerţ online românesc,” a declarat Marius Ghenea, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online.
În continuare, Consiliul Director al asociaţiei va audita în etape magazinele online solicitante, pentru a stabili dacă acestea operează în conformitate cu Codul de Bune Practici pentru Comerţul Online din România pentru anul 2010.
“Acest audit va evidenţia şi neconformităţile care pot fi remediate de magazinele online solicitante, situaţie în care ele pot fi acceptate ca membri ARMO cu drepturi depline, dar cu obligaţia de a intra în conformitate în termen de maxim 3 luni de la aderare. Din acest motiv, estimăm că aderarea următorilor membri (pe lângă cele 21 de magazine online fondatoare), va avea loc în maxim 3 luni,” a adăugat Radu Apostolescu, vicepreşedinte ARMO, director de marketing eMAG.ro.
În plus, ARMO îşi propune să îmbunătăţească continuu Codul de Bune Practici, astfel încât şi alte prevederi să fie incluse treptat: de exemplu, o declaraţie de principii cu privire la mesajele nesolicitate (spam), o declaraţie cu privire la protecţia datelor personale ale vizitatorilor şi clienţilor, ca şi cu privire la refuzul comercializării de către membrii ARMO a oricăror produse contrafăcute.
Asociaţia Romană a Magazinelor Online “ARMO” are ca obiectiv principal susţinerea dezvoltării comerţului online în România, ca metoda cea mai modernă şi mai eficientă de comerţ retail, sigură şi ce oferă avantaje şi beneficii clare consumatorilor, prin comparaţie cu metodele de comerţ tradiţionale. Prin Codul de Bune Practici pentru Magazinele Online din România ARMO şi programul de atestare a magazinelor online conform cu acesta ARMO militează pentru profesionalizarea şi stabilirea unei conduite etice în industria de comerţ online.
Pot deveni membri ai Asociaţiei Române a Magazinelor Online orice alte persoane juridice care aderă la prevederile din Statutul Asociaţiei, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociaţiei orice persoane fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieţii economice sau culturale din ţară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director. Mai multe detalii despre condiţiile de înscriere şi informaţii de presă, pot fi găsite la www.armo.ro.
Membrii fondatori ARMO sunt cele mai importante magazine online din România, după cifra de afaceri: www.123flori.ro, www.azerty.ro, www.cel.ro, www.comenzipc.ro, www.emag.ro, www.electrofun.ro, www.evomag.ro, www.floriinconstanta.ro, www.fungift.ro, www.magazinultau.ro, www.marketonline.ro, www.mediadot.ro, www.modes.ro, www.pcfun.ro, www.pcgarage.ro, www.pro.ro, www.oktal.ro, www.sevensins.ro, www.shopit.ro, www.toyfun.ro, www.watchshop.ro.