Programul educaţional Abecedarul îngrijirii animalelor de companie la a treia ediţie
Începând din luna noiembrie 2008, elevii claselor a II-a din Bucureşti învaţă regulile de bază ale îngrijirii animalelor de companie, în cadrul celei de-a treia ediţii a programului de educaţie şcolară Abecedarul îngrijirii animalelor de companie. Iniţiat de către Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei – Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi cu sprijinul Pedigree şi Whiskas, programul va fi derulat în peste 140 de şcoli din capitală.
Special conceput pentru elevii claselor a doua, programul Abecedarul îngrijirii animalelor de companie intră în al treilea an de existenţă şi se va defăşura în şcolile din Bucureşti pe parcursul anului şcolar 2008–2009. În cadrul ediţiilor anterioare mai mult de 20.000 de elevi din şcolile din Bucureşti au beneficiat de lecţiile oferite de iniţiatorii proiectului.
În cadrul programului, o echipă formată din medici veterinari, membri ai Asociaţiei Generale a Medicilor Veterinari, le va explica elevilor, într-o manieră interactivă, despre beneficiile şi responsabilităţile pe care le implică deţinerea unui animal de companie. Pe parcursul a peste 20 de ore în fiecare săptămână medicii veterinari îi învaţă pe cei mici despre cum să îşi aleagă animalul potrivit, cum să se poarte în preajma unui animal cu sau fără stăpân şi cum să “citească” mesajele transmise de acesta. Elevii vor afla mai ales despre responsabilitatea pe care o implică deţinerea unui animal, învăţând cât de importante sunt elemente precum exerciţiile în natură, nutriţia echilibrată dar şi nevoia de atenţie şi îngrijire permanentă a prietenilor necuvântători.
“Copiii din clasele a II-a vor deschide şi în acest an Abecedarul îngrijirii animalelor de companie. Succesul de care s-a bucurat iniţiativa în anii anteriori ne face să fim încrezători în faptul că cei mici vor deveni proprietari responsabili ai animalelor lor de companie. Grija faţă de animalele de companie, fie că vorbim de câini, pisici, peşti sau păsări, le dezvoltă copiilor un sentiment de generozitate şi responsabilitate faţă de o altă fiinţă, ceea ce contribuie la procesul lor de maturizare. Ne bucură reacţiile elevilor din cele peste 140 de şcoli din capitală care au participat la acest program anul trecut şi suntem nerăbdători să continuăm munca începută” a precizat Cristina Hegeduş, medic veterinar, consultant Pedigree.
Conceput ca un program de educare şi informare a viitorilor posesori de animale de companie, Abecedarul îngrijirii animalelor de companie urmăreşte o metodologie originală de susţinere a orelor, adaptată procesului de învăţare specific elevilor de clasa a II-a. Cum cei mici asimilează mai uşor informaţiile în cadrul lecţiilor interactive, cursurile vor fi animate, medicii veterinari provocându-i pe copii să participe la discuţii şi jocuri amuzante menite să îi înveţe într-o manieră interactivă cum să aibă grijă de animalele de companie. Prezentarea din cadrul clasei se va face într-un mod accesibil copiilor, cu suport vizual, iar cei mici vor primi în plus broşuri special concepute pentru acest program, care vor conţine desene, sfaturi şi jocuri despre animalele de companie.
Programul se va desfăşura ţinând cont de durata anului şcolar stabilită de Ministerul Educaţiei, cu întreruperi în perioada vacanţelor.
{mosloadposition user10}