pentru bolnavii incurabil ingrijiti de HOSPICE Casa Sperantei
1.018.000 lei – aceasta este valoarea totala a donatiilor inregistrate de la societati comeciale de catre HOSPICE Casa Sperantei in luna decembrie 2013, in urma campaniei de comunicare pentru directionarea a pana la 20% din impozitul anual pe profit, prin intermediul Legii sponsorizarii.
HOSPICE Casa Sperantei este cea mai mare organizatie medicala non-profit din Romania care asigura gratuit servicii de ingrijire paliativa pentru copii si adulti cu boli incurabile in Bucuresti, Brasov, Fagaras si Zarnesti.
Astfel, campania derulata in decembrie 2013 de HOSPICE Casa Sperantei a asigurat o crestere de 124% a donatiilor inregistrate in 2013 fata de cele din 2012, prin directionarea a pana la 20% din impozitul pe profit de catre societatile comerciale.
Campania de comunicare a cuprins mai multe componente – media, OOH, social media, direct mailing, s.a. si a avut drept obiective informarea firmelor romanesti privind oportunitatile fiscale oferite de Legea sponsorizarii si invitarea lor sa contribuie la o mai buna ingrijire a bolnavilor incurabil. Jumatate din fondurile stranse vor fi alocate primului centru de ingrijire paliativa cu servicii integrate din Bucuresti pe care HOSPICE Casa Sperantei il va deschide in Bucuresti in toamna acestui an. Centrul va asigura anual ingrijire gratuita pentru aproximativ 2.000 de pacienti cu boli incurabile.
“In 2011, rapoartele ANAF aratau ca doar 12% dintre companiile care au raportat profit au ales sa sprijine activitatea unei organizatii caritabile prin intermediul legii sponsorizarii. Am decis sa ne implicam mai mult pentru a informa companiile ca pot oferi un ajutor pretios, fara niciun cost pentru ele. In 2014 intentionam sa marim eforturile de fundraising in aceasta zona, pentru a le fi si de mai mare folos celor care au nevoie de noi”,declara Laszlo Bodor, coordonatorul campaniei (Voluntar de Profesie la HOSPICE Casa Sperantei prin programul Fundatiei Vodafone).
Conceptul creativ de comunicare al campaniei a fost realizat de agentia WoPA (Weapons of Public Attraction), iar in dezvoltarea campaniei au participat de asemenea fotograful Nicolae Cosniceru, casa de productie VAFA Production, agentia de media Aleea Media si agentia de media indoor Brand Management.
Din partea HOSPICE Casa Sperantei, au participat la dezvoltarea proiectului Razvan Tautu – brand manager, Daniel Bujorean – coordonator national de PR si Laszlo Bodor – coordonator campanie.
HOSPICE Casa Sperantei este cel mai mare ONG medical din Romania – organizatie infiintata in anul 1992 la initiativa britanicului Graham Perolls, care actioneaza pentru introducerea si dezvoltarea in Romania a ingrijirilor paliative pentru bolnavii incurabili si promovarea serviciilor la nivel national prin programe de educatie, informare si advocacy.