Modelul cu performanţe de vârf este bazat pe primul Sports Activity Coupé din clasa compactă. Conducătorul şi pasagerii din cele patru scaune individuale se bucură de senzaţia de cursă, motorul supraalimentat dezvoltă 160 kW/218 CP, echiparea standard include tracţiune integrală ALL4, un kit aerodinamic, jante de 18 ţoli din aliaj uşor şi suspensie sport mai joasă. Noul model va fi disponibil în România din luna martie, în acelaşi timp cu debutul mondial, cu un preţ de pornire de 31300 Euro fără TVA.
MINI John Cooper Works Paceman combină calităţile sportive şi stilul inconfundabil pentru a introduce o nouă dimensiune a plăcerii condusului în segmentul compact premium. Sistemul de propulsie provenit din curse şi tehnologia şasiului creează premisele unei agilităţi deosebite, iar conceptul general al primului Sports Activity Coupé din această clasă îi conferă un impact imediat. Puterea dezvoltată de motorul turbo cu patru cilindri, 160 kW/218 CP, este transferată de MINI John Cooper Works Paceman într-o manieră echilibrată şi sigură datorită sistemului de tracţiune integrală ALL4 aflat în dotarea standard. Datorită suspensiei sport coborâtă şi kitului aerodinamic, conducătorul şi pasagerii celor patru locuri individuale pot experimenta sentimentul irezistibil de competiţie.
MINI John Cooper Works Paceman va avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Detroit (NAIAS). Apariţia noii versiuni extinde gama John Cooper Works la şapte modele. Graţie caracteristicilor de condus şi designului, MINI John Cooper Works Paceman va ieşi în evidenţă în traficul urban, la fel cum va fi şi alegerea numărul 1 pentru plăcerea maximă a condusului pe distanţe lungi.
Furnizarea instantanee a puterii şi apetitul deosebit pentru turaţii ridicate definesc motorul aflat sub capota MINI John Cooper Works Paceman. Propulsorul cu turbocompresor este combinat cu transmisia manuală cu şase trepte – echipare standard -, dar opţional se poate comanda şi o cutie de viteze automată, tot cu şase rapoarte. MINI John Cooper Works Paceman sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde, indiferent de varianta de transmisie cu care este echipat. Consumul de combustibil este unul exemplar pentru această clasă de putere. MINI John Cooper Works Paceman înregistrează un consum mediu în ciclul de testare EU de 7,4 litri (transmisie automată: 7,9 litri) per 100 kilometri.
Caracterul distinctiv al MINI John Cooper Works Paceman este subliniat de particularităţile clasice de design. Echiparea standard include un kit aerodinamic, jante de 18 ţoli din aliaj uşor, sistem sport de evacuare cu ţevi de eşapament cromate, dar şi praguri ale uşilor pe care este prezentă emblema John Cooper Works. Pe lângă alb şi negru, o culoare exclusivă Chili Red poate fi comandată ca opţiune pentru nuanţa contrastantă a acoperişului şi a oglinzilor retrovizoare. De asemenea, clienţii pot adăuga o amprentă suplimentară sentimentului sport John Cooper Works din interiorul maşinii cu ajutorul unor ornamente precum benzile de decor Chili Red.
Motorul: dinamism accentuat, consum redus de combustibil datorită experienţei în curse şi tehnologiei MINIMALISM.
MINI John Cooper Works Paceman este propulsat de un motor cu patru cilindri, cu capacitatea de 1.598 cmc. Cea mai nouă generaţie a propulsorului turbo John Cooper Works combină detaliile tehnice inspirate din motorsport cu inovaţii revoluţionare dezvoltate de specialiştii BMW Group în sisteme de propulsie. Deosebite sunt pistoanele ranforsate, arbore cotit cu masă redusă, bloc motor şi prindere a lagărelor din aluminiu, dar şi optimizare suplimentară a sistemului de răcire, a furnizării aerului şi a sistemului de descărcare a gazelor de eşapament. În plus, turbocompresorul este combinat cu un intercooler de dimensiuni generoase. Turbocompresorul twin-scroll îşi uneşte forţele cu injecţia directă pe benzină şi controlul variabil al supapelor bazat pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group, care optimizează atât eficienţa motorului, cât şi reacţia acestuia.
Motorul modelului MINI John Cooper Works Paceman dezvoltă o putere maximă de 160 kW/218 CP la 6.000 rpm. Vârful curbei de cuplu – 280 Nm – este atins pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.900 şi 5.000 rpm – poate fi crescut la 300 Nm pentru o scurtă perioadă de timp, între 2.100 şi 4.500 rpm, prin utilizarea funcţiei Overboost. Datorită acesteia, automobilul se bucură de o acceleraţie deosebită, la care se adaugă acustica extraordinară furnizată de sistemul standard de evacuare sport.
Tracţiune integrală ALL4 ca echipare standard, transmisie automată cu şase viteze ca opţiune.
În echipare standard, puterea extraordinară a motorului amplasat în faţă este transferată de MINI John Cooper Works Paceman către toate cele patru roţi. Sistemul de tracţiune integrală ALL4 dezvoltat de MINI utilizează un diferenţial central electromagnetic care transferă puterea între puntea faţă şi cea spate. Astfel, puterea este transmisă spre acele roţi care o pot transforma cu eficienţă maximă în propulsie. În condiţii normale, ALL4 repartizează maximum 50% din putere spre roţile spate, dar acest procent poate creşte până la 100% în condiţii extreme. Rezultatul este o orientare spre tracţiune a manevrabilităţii pentru care MINI a devenit faimos – indiferent de condiţiile meteo sau ale drumului. Controlul electronic al sistemului MINI ALL4 este integrat direct în DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii), care oferă timpi foarte mici de reacţie şi îi permite să execute ajustări proactive în distribuţia transmisiei. Sistemul utilizează datele colectate de DSC pentru schimbarea preventivă a repartiţiei puterii şi pentru un efect impresionant la abordarea dinamică a virajelor. În consecinţă, conducătorul se bucură de o agilitate remarcabilă, combinată cu caracteristici de condus în deplină siguranţă – în stilul specific MINI.
Opţional, MINI John Cooper Works Paceman poate fi comandat cu o transmisie automată cu şase trepte, ca alternativă la echiparea standard – cutia de viteze manuală cu şase rapoarte.
Atât transmisiile, cât şi ambreiajul manual au fost adaptate să facă faţă puterii impresionante a motorului şi au rolul lor în asigurarea performanţelor remarcabile cuplate cu o nouă îmbunătăţire a eficienţei. Funcţia Steptronic a transmisiei automate oferă conducătorului opţiunea de schimbare manuală a vitezelor prin utilizarea levierului de selecţie de pe consola centrală sau a clapetelor de pe volan.
Alegerea transmisie nu are niciun efect asupra caracteristicilor de sprint ale MINI John Cooper Works Paceman. Noul automobil sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, indiferent dacă puterea motorului este transferată manual sau automat. Viteza maximă este de 226 km/h pentru versiunea cu transmisie manuală şi 224 km/h pentru cea automată. MINI John Cooper Works Paceman combină performanţele impresionante cu o economie ridicată a consumului. Eficienţa motorului şi tehnologia extinsă MINIMALISM – precum Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare), Gear Shift Indicator (indicator al punctului de schimbare a vitezelor) şi funcţia Auto Start/Stop (la versiune cu transmisie manuală) – sunt atuurile automobilului. Consumul de combustibil în ciclul de testare EU este de 7,4 litri (transmisie automată: 7,9 litri) per 100 kilometri, iar emisiile CO2 sunt de 172 (184) grame per kilometru.
Dezvoltat să ofere senzaţiile tari din curse: şasiul, aerodinamica, designul şi interiorul adaptate la specificaţiile John Cooper Works.
Un alt factor datorită căruia MINI John Cooper Works Paceman are un nivel ridicat al plăcerii condusului este tehnologia şasiului, optimizată special pentru noul model; suspensia faţă cu combinată MacPherson, cea spate cu braţ central, Electric Power Steering (servodirecţia electrică) şi sistemul de frânare foarte performant reprezintă o echipă puternică. Suspensia sport standard are un reglaj optimizat dinamic al arcurilor/amortizoarelor şi bare antiruliu puternice, fiind coborâtă cu 10 milimetri. Sistemul standard DSC (Dynamic Stability Control) cuprinde şi modul DTC (Dynamic Traction Control / controlul dinamic al tracţiunii).
Şi el în dotarea standard, butonul Sport de pe consola centrală permite conducătorului să accentueze reacţia şi acustica motorului, precum şi asistarea puterii furnizată de direcţie. În echiparea cu transmisie automată, apăsarea butonului Sport scurtează timpii de schimbare a vitezelor.
Jantele de 18 ţoli – din aliaj uşor, cu design Twin Spoke Black Burnished, parte frontală lucioasă a spiţelor şi ramă neagră – sunt standard la MINI John Cooper Works Paceman. Printre dotările opţionale se numără jantele de 19 ţoli, din aliaj uşor, cu design Cross-Spoke Crusher.
Datorită designului extrovertit, MINI John Cooper Works Paceman – primul Sports Activity Coupé din segmentul compact – are o prezenţă dinamică, orientată spre înainte şi agilă. Partea frontală puternic conturată, liniile întinse elegant şi sportiv ale flancurilor, acoperişul specific unui coupé – în coborâre spre spate – şi spatele lat al automobilului cu trei uşi întregesc aspectul sportiv. Iar kitul aerodinamic din dotarea standard a MINI John Cooper Works Paceman conferă un plus de strălucire modelului performant. Forma foarte puternică a barelor faţă şi spate şi a pragurilor laterale asigură o curgere şi mai eficientă a aerului pe sub maşină. Emblemele John Cooper Works de pe grila radiatorului, hayon şi benzile pragurile de la uşi, precum şi din vecinătatea semnalizatoarelor reprezintă o nouă confirmare a identităţii automobilului.
Clienţii pot alege dintre cele nouă culori pentru exterior, printre care şi nuanţa Chili Red rezervată modelelor John Cooper Works. Chili Red este culoare contrastantă exclusivă disponibilă pentru acoperişul, capacele oglinzilor retrovizoare şi benzile Sport de la MINI John Cooper Works Paceman.
În interior, designul distinctiv se împleteşte cu ambianţa modelelor John Cooper Works, specifică maşinilor sport, pentru un efect atrăgător. Compartimentul spate de la MINI John Cooper Works Paceman dispune de două scaune individuale în care pasagerii se pot bucura de inconfundabilul sentiment de curse, într-o ambianţă stil lounge. Printre dotările standard ale noului model sport se numără volanul sport cu cusături roşii contrastante şi emblemă John Cooper Works, cadranele de culoare închisă pentru vitezometru şi turometru, tapiţeria antracit a acoperişului, levierul schimbătorului de viteze cu inscripţie roşie, cusăturile roşii contrastante pentru jambiera schimbătorului şi covoraşele cu cusături roşii, dar şi stofa scaunelor sport de culoare Diagonal Track John Cooper Works Carbon Black cu cusături contrastante. Ca opţiune sunt disponibile scaunele sport Lounge Leather de culoare Carbon Black Championship Red. Benzile ornamentale Piano Black pentru interior – o altă echipare standard – adaugă amprenta finală asupra ambianţei inspirată din motorsport pe care o are MINI John Cooper Works Paceman. Opţional pot fi comandate ornamentele exclusive Chili Red – elemente roşii pentru cockpit şi uşi sau bandă roşie pentru benzile negre de pe consola centrală.