al unuia dintre secretele cele mai valoroase ale Americii
Unul dintre cele mai păzite secrete comerciale ale lumii, Reţeta Originală scrisă de insuşi Colonelul Sanders, stă de acum în noul său cămin, modernizat şi restructurat, din Louisville, Kentucky .
Colonelul Harland Sanders a creat Reţeta Originală în 1940 şi de atunci a ramas neschimbată . Puiul preparat pe baza ei este elementul central al meniului KFC , iar reţeta se situeaza printre cele mai valoroase secrete comerciale ale lumii. Hârtia îngălbenită de timp a dat mari emoţii şi a creat insomnii preşedintelui KFC, responsabil cu ducerea la bun sfârşit a acţiunii. “Nu vreau să fiu eu preşedintele care a pierdut reţeta“, a declarat Roger Eaton.
Scrisă de mână de Colonelul Sanders, aceasta conţine amestecul de 11 ierburi şi condimente, precum şi cantităţile exacte din fiecare ingredient, folosit la prepararea produselor KFC.
Căminul nou, high-tech, al Reţetei Secrete arată ca desprins dintr-un film hollywoodian. Seiful digital FireKing realizat la comandă cântăreşte peste 350kg şi se închide cu o uşă compactă de oţel cu grosimea de 16.2cm. Complet computerizat, este dotat cu un sistem de închidere dublă, care cere atât o cheie smart, cât şi un număr personal de identificare (PIN). Alarma silenţioasa încorporată şi închiderea temporizată asigură nivele superioare de protecţie, care vor alerta echipa de securitate în eventualitatea unei tentative de intrare prin efracţie şi vor permite accesul la seif numai în perioade de timp prestabilite.
Camera blindată care adăposteşte noul seif este ranforsata cu un strat de peste jumatate de metru de beton turnat pe tavan, podea si pereti, astfel încât nimeni să nu poată fora sau săpa un tunel spre ea. În plus seiful se află sub o monitorizare video cu detecţie de mişcare 24 din 24 şi este conectat la un generator de rezervă, ce asigura funcţionarea în cazul în care cade curentul.
Reţeta este un secret foarte bine pastrat şi nici macar Eaton nu îi cunoaşte conţinutul în întregime. Doar doi membri din conducerea executivă a companiei au acces la reţetă. KFC nu le dezvăluie numele sau titlurile şi lucrează cu mulţi furnizori care produc şi amestecă ingredientele, dar cunosc doar o parte a întregului conţinut.
Thomas P. Hustad, profesor de marketing la Business Kelley School de la Universitatea Indiana a spus ca reţeta este “nucleul identităţii brandului. Reţeta , împreuna cu omul care a creat-o, evocă şi imprimă imagini prin care brandul ocupa un loc distinct în mintea consumatorilor.“
“Aş spune că valoarea moştenită de această reţetă secretă este la fel de importantă ca valoarea poveştilor care se spun despre formula băuturii Cola. Cred că pe acestea două le-aş aşeza în vârful piramidei“, a declarat Hustad .
{mosloadposition user10}