la nivel mondial, pentru primele 7 luni din an
● ŠKODA livrează peste 523.200 de unităţi în primele şapte luni
● La nivel mondial, vânzările au crescut cu 19,7 procente
● Cea mai bună lună iulie din istoria companiei, cu 68.500 autovehicule
În primele şapte luni ale anului, marca ŠKODA a livrat 523.200 autovehicule la nivel mondial (ianuarie – iulie 2010: 437.300 autovehicule). Astfel, producătorul ceh de automobile a reuşit să-şi crească vânzările cu 19,7 procente, la nivel mondial, în comparaţie cu anul precedent, şi, pentru prima dată, a livrat peste 500.000 de autovehicule până în luna iulie. Totodată, ŠKODA a atins un nou record pentru luna iulie, cu 68.500 de unităţi vândute (anul trecut: 58.500).
“ŠKODA rămâne pe linia de viteză,” a explicat Jürgen Stackmann, membru al consiliului de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing. „Regiunile aflate în creştere, precum China, India, sau chiar Rusia, s-au dezvoltat excelent în luna iulie, aşa cum o arată creşterile de două cifre înregistrate de marca ŠKODA. La fel, înregistrăm în continuare cifre mari de vânzare pentru gama noastră atractivă de modele, pe pieţele stabile din Europa de Vest şi de Est.”
Pe piaţa de provenienţă, Cehia, ŠKODA a crescut peste tendinţa generală a pieţei, înregistrând o creştere de 9,6 procente. În total au fost livrate clienţilor de aici 4.400 de autovehicule.
Marca a înregistrat, în luna iulie, un plus clar şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est: în Ucraina, vânzările au crescut cu 54,8 procente. Rezultatele au crescut în Slovenia cu 9,3 procente, Polonia 3,7 procente, iar Croaţia cu 4,0 procente.
La fel şi cifrele de vânzări din Europa de Vest au înregistrat o dezvoltare pozitivă. Cu un plus de 24,0 procente, producătorul ceh de automobile a atins aici un volum de vânzări de 27.200 de unităţi. În acest context, Olanda a raportat un plus de 53,2 procente, iar Austria, un plus de 36,8 procente. Pe piaţa din Germania, ŠKODA a reuşit să-şi crească cota de piaţă, devenind cea mai populară marcă de import. În Belgia, vânzările au crescut cu 23,8 procente, în Franţa cu 22,6 procente, iar în Elveţia cu 13,2 procente.
Pieţele din China, India şi Rusia au crescut într-un ritm alert. În China, livrările ŠKODA au crescut cu 15,4 procente, ajungând la 17.800 unităţi în iulie. În Rusia, ŠKODA a obţinut al treilea cel mai bun rezultat lunar, cu 6.100 de unităţi livrate şi un plus de 22,7 procente. În India, ŠKODA a depăşit vânzările de anul trecut cu 70,1 procente, înregistrând 2.300 de unităţi vândute până în prezent. Astfel, circa două treimi dintre clienţii din India au decis în favoarea modelului Fabia.
Şi pe alte pieţe, din afara Europei, ŠKODA a raportat rezultate bune. În Australia, marca a atins, în iulie, al doilea cel mai bun rezultat lunar.
Livrările către clienţi în iulie 2011 (modelele ŠKODA, în comparaţie cu iulie 2010):
Octavia (29.400 autovehicule / plus 22,7 procente), Fabia (21.000 autovehicule / plus 18,8 procente), Superb (8.800 autovehicule / plus 15,1 procente), Yeti (5.300 autovehicule / plus 32,5 procente), Roomster (2.900 autovehicule / plus 19,2 procente).