in primul trimestru al anului 2013
Potrivit mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare, Penny Market, Lidl și Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, în primele trei luni ale anului 2013.
Top 10 advertiseri lanţuri retail
Penny Market, prezent pe piața de profil din România din anul 2005, este retailerul cu cele mai multe reclame difuzate, 13.152 de spoturi, cu un cost Rate Card de 24.364.575 euro.
Intrat pe piața din România prin divizia Kaufland, încă din 2005, Lidl este cel de-al doilea retailer cu cel mai mare număr de spoturi publicitare difuzate, 7.430, în intervalul 1 ianuarie – 31 martie, 2013, cu un cost RC de 10.242.234 euro.
Pe locul trei în clasamentul mediaTRUST este Carrefour. Prezent pe piața românească din toamna anului 2007, retailerul a înregistrat 4.726 de reclame difuzate, cu un Rate Card de 3.203.781 euro.
Următorii în top sunt real,- (4.335 reclame difuzate, RC – 7.512.454 euro), Billa (3.294 reclame, RC– 5.102.184 euro), Metro Cash & Carry (1.238 reclame, RC de 651.808 euro), Mega Image (973 reclame, RC – 523.317 euro).
Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media
În ceea ce privește distribuția reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Penny Market a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (11.340), urmate de cele la radio (1.807) și 5 în presa scrisă.
Pe același principiu a mers și Lidl, cu 4.323 de reclame difuzate la TV și 3.089 de reclame difuzate la radio, 18 în presa scrisă.
Carrefour a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 3.570, urmate de 1.084 de diuzări la TV și 72 presa scrisă.
Topul celor mai folosite canale media de către lanțurile de retail
Posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Kiss Fm (3.829 reclame difuzate), Radio Zu (2.804 reclame difuzate) și Pro Fm (1.950 reclame difuzate). Europa Fm a difuzat 1.603 de reclame, iar Magic Fm, 983.
La capitolul posturi de televiziune, Kanal D este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 2.188. Urmează TVR 2 cu 2.099 de reclame, Acasă TV (1.972) și TVR 1 (1.939).
În ceea ce privește presa scrisă, Click este publicația cu cele mai multe reclame tipărite, 28, urmată de Spy (10) și Taifasuri cu 8 reclame.
Topul brandurilor FMCG promovate de retaileri
Jacobs, Boni și Mărgăritar sunt brandurile cele mai promovate de către retaileri în primul trimestru al anului 2013.
Jacobs este cel mai promovat brand în publicitate cu 1.804 de reclame, urmat de Boni (1.250 reclame) și Mărgăritar (891 reclame).
Pintre brandurile FMCG cu cea mai bună promovare în reclamele retailerilor se mai numără: Fabio (861), Clever (780), Casablanca (761), Pepsi (731), Top Apetit (720), Blue Brand (646), etc.
În intervalul analizat, lista categoriilor de produse cel mai bine promovate de către retaileri, cuprinde: legume/fructe, alimente de bază, carne și mezeluri, cafea, menaj, dulciuri, lactate, băuturi alcoolice etc.
Distribuția reclamelor în funcție de conținut
Potrivit raportului mediaTRUST, în 26.473 din reclamele difuzate se menționează și un brand al unui produs comercializat, 8.506 sunt reclame în care nu se menționează un brand, iar 1.916 reclame promovează exclusiv magazinele.
Top 5 cele mai difuzate reclame exclusiv magazin
Mega Image, parte a grupului Delhaize, unul dintre cele mai extinse lanțuri de supermarketuri din România, se află în top cu reclama “După zeci de milioane de ani” cu 385 de difuzări. În același clasament se regăsește și Metro Cash & Carry, cu reclama “Vino la Metro în perioada 25…“, care a înregistrat 175 de difuzări.
Top 5 cele mai difuzate reclame cobrand
Reclama : “La Penny vin tot mai mulți cumpărători (cafea Casablanca)” este cea mai difuzată reclamă cobrand, ajungând la un număr de 1.115 de apariții.
Distribuţia reclamelor în funcţie de sector
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media, în intervalul 1 ianuarie – 31 martie, 2013, sectorul Alimentar a numărat 135.990. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 128.105 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerț – 76.247 de reclame difuzate.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 732.155 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie 2013 – 31 martie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale. Prin intermediul aplicației admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea în reclamele lanțurilor de retail din România, a brand – urilor promovate de aceștia. Cu o bază de date disponibilă din iunie 2012, serviciul online admonit oferă generarea de rapoarte cu cheltuielile de publicitate, durata şi numărul de difuzări pentru orice interval de timp şi date alese de utilizator (canale media, advertiseri, branduri, sectoare sau alte elemente ale clasificării.