Doar 0,1% dintre tranzacțiile online au fost încercări de fraudare la plata cu cardul în 2014
Vânzările online continuă să fie unul dintre cele mai sigure medii de business pentru companiile românești, conform ultimului studiu realizat recent de PayU România asupra încercărilor de fraudare a tranzacțiilor online procesate la nivel național. Potrivit PayU, în 2014 doar 0,1% din totalul comenzilor online procesate la nivel național au fost încercări de fraudare, procent care confirmă tendința ultimilor ani de scădere puternică a acestui fenomen. Valoarea totală a tentativelor detectate de echipa specializată PayU s-a ridicat anul trecut la 550.000 de euro.
Tendința a fost confirmată recent și de statisticile furnizate prin intermediul Eurobarometer care arată că doar 36% dintre români sunt îngrijorați de securitatea plăților online, iar 70% dintre intervievați sunt siguri că se pot proteja online, procent similar cu media europeană de 74%.
“Securitatea plăților online a fost unul dintre factorii importanți care au ajutat comerțul online din țara noastră să se dezvolte în ultimii ani. În continuare, ritmul de creștere a comerțului electronic este puternic, de peste 35%, din ce în ce mai multe companii înglobând acest canal de vânzări online în strategiile de dezvoltare pe termen lung”, declară Daniel Nicolescu, country manager PayU România.
“Prin cele peste 50 de categorii de filtre de securitate și prin servicii de monitorizare permanentă a tranzacțiilor, echipa anti-fraudă PayU este cel mai puternic aliat al magazinelor online românești”, susține Anamaria Pîrjol, Risk & Customer Experience Manager la PayU.
Tipologia infractorilor online nu s-a schimbat foarte mult în ultimii ani deși se constată o încercare de «rafinare» a metodelor folosite . Majoritatea celor care au încercat să fraudeze au intrat în posesia unor date de card mai ales prin achiziționarea de baze de date de pe Internet cu numere de card, majoritatea însă deja blocate. Dintre cazurile detectate de PayU, aproximativ 10% au fost carduri folosite de copii fără știrea părinților.
Din numărul total al tranzacțiilor derulate prin platforma PayU, aproximativ 0,03% au fost cazuri în care tranzacția este disputată. “Avem mulți cumpărători care deschid dosar de refuz de plată pentru că nu își mai aduc aminte ce au cumpărat și apelează la bancă sau la noi ca să clarificăm situația. Cazurile reale de fraudă sunt sub 0,01%, iar pentru soluționarea lor cooperăm permanent cu instituțiile statului”, explică Anamaria Pîrjol.