În cadrul celei de-a patra ediții a Galei Premiilor Online Banking organizate de Finmedia, PayU România a primit premiul pentru inovație în plăți online pentru introducerea în premieră pe piața românească a unei soluții de plată online, cu confirmare instant, direct din aplicația de internet banking a băncii.
Soluția integrează practic platforma de plăți online PayU cu platformele de internet banking ale băncilor automatizând transferurile bancare din internet banking și permițând procesarea lor în timp real.
În contextul creșterii accelerate a serviciilor de internet banking cu 17% în ceea ce privește numărul de clienți și cu 30% în ceea ce privește rata de utilizare, conform unui studiu efectuat de publicația eFinance, plata online, în timp real, direct din aplicație reprezintă un pas înainte în industria plăților online și susține creșterea comerțului electronic.
“Vorbim de o situație care aduce beneficii tuturor partenerilor implicați în plățile online. Magazinele online au acces la noi canale de încasare integrate cu celelalte metode de plată în același flux financiar și își pot optimiza semnificativ operațiunile legate de livrări și stocuri deoarece sunt notificate în timp real când are loc o plată prin transfer bancar. Pe de altă parte, cumpăratorii pot folosi aplicația de internet banking cu care deja sunt familiarizați pentru orice fel de plăți, nu doar de utilități, iar pentru bănci soluția reprezintă o oportunitate de a-și extinde afacerile în comerțul electronic și de a încuraja rata de utilizare a platformelor de internet banking”, explică Cristian Herghelegiu, Country Manager PayU România.
Metoda de plată a fost lansată pentru prima dată în România în parteneriat cu ING, banca cu cel mai mare număr de tranzacții în online banking și cu cea mai mare rată de utilizare a serviciilor de internet banking în rândul clienților persoane fizice. ING Bank este prima instituție bancară care a introdus în România servicii de plăți electronice pentru companii (1995) și, ulterior, în 2006, a introdus cel mai complet serviciu de plăți electronice pentru persoane fizice – ING Home’Bank.
„Ne-am concentrat mereu pe lansarea de produse inovatoare, uşor de folosit și care să ofere clienților cât mai multă flexibilitate. De aceea, am dezvoltat în mod constant serviciile de internet banking lansând produse și facilități noi menite să ofere clienţilor un confort sporit în rezolvarea operaţiunilor bancare.
Astfel, serviciul Home Pay vine în continuarea strategiei ING Bank de a dezvolta şi crește gradul de utilizare a serviciilor de internet banking și se adresează celor care doresc să-şi simplifice viaţa şi să economisească timpul dedicat administrării finanţelor personale”, a declarat Ștefan Radu, Director Product Management & Direct Channels ING Retail Banking.
La nivel internațional, aplicațiile de internet banking sunt tot mai utilizate de către clienții băncilor. Astfel, un studiu IPSOS efectuat în 24 de țări arată că 60% dintre utilizatorii de internet își consultă online conturile bancare și derulează plăți prin intermediul aplicațiilor iar un studiu PriceWaterHouseCoopers derulat în 9 țări a arătat că utilizatorii de internet sunt dispuși să plătească între 2 și 10 lire pentru servicii de online banking care le aduc confort și îi ajută să facă economii de timp.
Și în România crește nivelul de educație financiară a utilizatorilor de internet. Conform unui studiu desfășurat de GfK România la cererea PayU, 48% dintre respondenți se ocupă de finanțele proprii cel puțin o dată pe săptămână, 90% folosesc aplicațiile de internet banking pentru consultarea conturilor, 64% pentru a plăti facturi la utilități și 68% pentru a plăti pentru diferite alte produse.
“Acești 68% dintre utilizatori pot plăti acum online în orice magazin, primesc confirmarea imediat, produsul va fi livrat mult mai repede, deoarece toate operațiunile de back-office se fac în câteva secunde. Lansarea acestei metode de plată și extinderea acesteia la cât mai mulți parteneri sunt aliniate cu demersurile noastre de a lansa produse inovatoare care să facă diferența pentru partenerii noștri și care să contribuie la creșterea pieței”, conchide Cristian Herghelegiu.