75 MILIOANE TRANZACŢII, ÎN CREŞTERE CU 12,1%, EFECTUATE PRINTR-O REȚEA NAŢIONALĂ DE 11.300 PUNCTE DE PLATĂ
PayPoint plc, principalul operator de plăţi din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, raportează pentru România rezultate pozitive pentru anul financiar 2016-2017. Astfel, compania a înregistrat pe plan local în decursul acestui an un volum total de 75 milioane tranzacţii, în creştere cu 12,1% comparativ cu anul precedent. Această evoluție are la bază creşteri semnificative pe toate segmentele din portofoliu, de la plăți facturi (67,2 milioane tranzacții, în creştere cu 11,6%) sau încărcare electronică a cartelelor telefonice preplătite (7,3 milioane tranzacții, în creştere cu 16%), până la transferul de bani sau plata pentru contravaloarea rovinietei.
În decursul anului financiar, PayPoint a semnat acorduri de colaborare cu douăzeci şi doi de noi furnizori parteneri, iar în prezent are un portofoliu de 138 jucători importanți din industrii variate, cu acoperire locală sau națională. În acest context, anul financiar încheiat a însemnat consolidarea poziției în domenii relevante de plăți, prin semnarea de parteneriate pe segmentul utilități (electricitate, apă, gaz, salubritate) şi cel financiar-bancar. Totodată, compania a anunțat în acest interval două proiecte de importanță strategică: lansarea serviciului PayPoint Colet Expres în cea mai extinsă rețea de livrare în puncte fixe din Bucureşti şi primul acord de colaborare semnat cu o direcția fiscală locală, ce permite încasarea taxelor și impozitelor locale prin PayPoint.
Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România, a declarat: „Anul financiar încheiat a fost unul plin de provocări, venite atât din piața dinamică în care operăm, dar şi din ambițiile şi planurile noastre de dezvoltare, provocări cărora le-am răspuns cu succes. Segmentele <consacrate> de afaceri, precum plata facturilor, încărcarea electronică, transferul de bani sau rovinieta, au adus creșteri importante, creșteri ce au fost complementate de intrarea pe segmente noi şi îndelung aşteptate, cum ar fi colectarea de taxe și impozite. Serviciul PayPoint Colet Expres este marea noutate a acestui an, marcând intrarea pe o piață extrem de ofertantă, unde beneficiem de o poziție privilegiată. Totodată, dat fiind focusul crescut pe comercianții parteneri, am lansat recent un serviciu dedicat acestora, în regim pilot: dotarea magazinelor partenere cu terminale POS ce acceptă plata cu cardul a bunurilor comercializate. Toate acestea sunt servicii cu potențial uriaş şi relevanță strategică pentru PayPoint, care răspund unor nevoi reale ale consumatorilor noştri. În noul an financiar ne vom concentra eforturile pentru a le face cel puțin la fel de folosite şi apreciate precum restul serviciilor PayPoint.”
Pentru a pune la dispoziția unui număr cât mai mare de consumatori beneficiile sistemului, compania a pus accent pe dezvoltarea rețelei, atât din punct de vedere numeric, cât şi calitativ. Astfel, pe harta punctelor de plată PayPoint au fost adăugate în perioada analizată 1.161 noi magazine partenere, serviciile fiind în prezent disponibile în peste 11.300 locații din toată țara. În acest context, s-a lucrat constant şi la optimizare, prin asigurarea prezenței punctelor de plată în zone urbane şi rurale unde există potențial şi cerere atât din partea furnizorilor parteneri, cât şi a consumatorilor serviciilor PayPoint.
Datele sunt extrase din comunicatul oficial de anunţare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru anul financiar 2016-2017, încheiat la data de 31 martie 2017.
La nivelul Grupului PayPoint, rezultatele sunt de asemenea solide. PayPoint plc. a raportat venituri nete de 123,9 milioane lire sterline iar pentru business-ul de retail a anunțat un volum de 654,8 milioane tranzacţii, în valoarea de peste 10,4 miliarde lire sterline, realizate într-o rețea de peste 40.000 de puncte de plată.
Dominic Taylor, Chief Executive al PayPoint plc., a declarat: „Avem o poziție de neegalat pe segmentul plăților și serviciilor din retail-ul de proximitate, cu peste 40.000 de magazine partenere în Marea Britanie și România. Business-ul nostru are doi piloni complementari în ambele piețe, respectiv plățile și serviciile de retail. Acestea funcționează folosind o platformă comună și o infrastructură tehnologică securizată. Platforma tehnologică și rețeaua de magazine partenere reprezintă fundația pe baza căreia vom aduce valoare adăugată în viitor […]. PayPoint România urmează un model de business similar celui din Marea Britanie, operând însă pe o piață unde plata facturilor în numerar e predominantă. În decursul a 10 ani, PayPoint a devenit unul dintre cele mai de succes și populare brand-uri din segmentul financiar românesc.”