pentru a include bunurile si serviciile digitale
· Începând cu 1 iulie, PayPal își extinde la scară internațională programul de protecție al consumatorilor (Buyer Protection Programme) pentru a acoperi și bunurile necorporale, cum ar fi produsele și serviciile digitale
· Ca urmare a acestei modificări, programul de protecție al consumatorilor acoperă aproape toate bunurile și serviciile achiziționate prin intermediul PayPal
· Protecția extinsă asupra achizițiilor se aplică cumpărătorilor de pe oricare dintre piețele unde PayPal este oferit ca modalitate pentru achiziția de bunuri și servicii digitale de către comercianți locali sau străini.
Începând cu 1 iulie 2015, Buyer Protection Programme – programul de protecție al consumatorilor – va acoperi atât bunurile fizice, cât și bunurile și serviciile intangibile. În această ultimă categorie se află produse care nu necesită să fie livrate fizic pentru a ajunge de la vânzător la cumpărător, aici încadrându-se bunuri și servicii digitale precum muzica, jocurile și cărțile în format digital, precum și descărcările de software.
PayPal va rambursa prețul plătit cumpărătorilor în cazul în care aceștia primesc un produs sau serviciu digital semnificativ diferit de cel descris, sau în cazul în care aceștia au plătit un astfel de produs sau serviciu, care însă nu le-a fost livrat. Protecția la achiziția de bunuri și servicii digitale se bazează pe expansiunea Buyer Protection Programme al PayPal realizată anul trecut pentru a include bunurile de tip ”custom made” și care a majorat de patru ori și perioada de timp în care cumpărătorii pot formula plângerile (de la 45 la 180 de zile). Această nouă protecție este de natură să le ofere cumpărătorilor și mai multă încredere atunci când vine vorba de folosirea PayPal pentru achiziționarea de produse și bunuri digitale.
Aceste schimbări au loc ca urmare a feedback-ului clienților care au solicitat PayPal să extindă protecția pentru achiziții pentru a acoperi servicii și produse precum bilete de călătorie și bunuri digitale. Ele confirmă și reputația PayPal de modalitate rapidă și sigură pentru efectuarea de plăți online, de pe smartphone-uri sau în magazine. Această schimbare vine și ca urmare a succesului unui program pilot lansat în iunie 2014 în Marea Britanie, în condițiile în care clienții britanici au răspuns pozitiv acestei protecții extinse.
“Vedem că din ce în ce mai multe servicii sunt digitalizate și ne așteptăm ca bunurile digitale să fie una dintre forțele care vor propulsa comerțul online. Suntem încantați să extindem Buyer Protection Programme pentru a acoperi bunurile intangibile, eliminând una dintre problemele dureroase cu care se confruntau cumpărătorii de bunuri și servicii digitale” – a declarat Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrală și de Est .
“Suntem convinși că și comercianții vor beneficia de această protecție extinsă, grație plusului de încredere pe care îl vor avea clienții lor la achiziția de bunuri și servicii digitale” – a adăugat Perillat
Începând cu 1 iulie, singurele bunuri și servicii care nu vor fi acoperite de protecția PayPal sunt real estate, companiile, mașinile, produsele custom-made (în cazul plângerilor care reclamă produsele ca necorespunzând descrierii), utilajele industriale, produse echivalente valutelor și produsele interzise de politica de utilizare a PayPal (pentru a consulta integral PayPal Buyer Protection Programme, precum și termenii și condițiile acestuia, accesați PayPal User Agreement la acest link).