A 40-a ediţie a cursei de 24 de ore a dat o nouă şansă variantei Nordschleife (Germania) de la Nürburgring să dovedească de ce este privită ca fiind cel mai dificil circuit al lumii. Şi aceasta nu a dezamăgit. Cel mai bine clasat model BMW Z4 GT3 a fost maşina cu numărul de concurs 29, pilotată de Bas Leinders (Belgia), Markus Palttala (Finlanda) şi Maxime Martin (Belgia), care a trecut linia de sosire pe locul al patrulea – un debut de succes în maratonul din "Infernul Verde" pentru echipa privată belgiană Marc VDS Racing.
Opririle neprevăzute la standuri au făcut ca BMW să nu reuşească o clasare pe podium, performanţă care a părut posibilă în cea mai mare parte a cursei. Echipele cu susţinere oficială – BMW Team Schubert şi BMW Team Vita4One – au demonstrat un spirit de luptă de-a lungul clasicei de anduranţă, dar au întâmpinat numeroase probleme. Victoria în palpitanta întrecere a revenit Audi Sport Team Phoenix.
În sesiunea de calificări şi în prima jumătate a cursei, BMW Z4 GT3 a demonstrat clar potenţialul de care dispune. Uwe Alzen (Germania) a obţinut pole position pentru maşina cu numărul de concurs 19 şi, alături de Jörg Müller (Germania) şi Dirk Müller (Germania), a reuşit să fie lider categoric în cursă. Cu toate acestea, în jurul orei 3:00, maşina BMW Team Schubert a venit la standuri cu defecţiuni ale transmisiei. Oprirea pentru reparaţii a durat 52 de minute şi a însemnat pierderea oricărei şanse la victorie. Cei trei piloţi oficiali BMW au lăsat deoparte dezamăgirea şi şi-au demonstrat clasa, reuşind cei mai buni timpi pe turul de circuit, astfel că au urcat până pe locul al şaptelea – unul onorabil ţinând cont de situaţie.
Maşina cu numărul de concurs 20 – înscrisă tot de BMW Team Schubert – a fost şi ea lovită de ghinion. Aflată pe locul al doilea, maşina a trebuit să oprească la boxe tot din cauza unor probleme la transmisie. BMW Z4 GT3 a revenit pe circuit după 43 de minute. Dirk Adorf (Germania), Claudia Hürtgen (Germania), Dominik Schwager (Germania) şi Nico Bastian (Germania) au încheiat cursa pe locul al optulea.
Un loc mai jos a fost modelul BMW Z4 GT3 înscrisă de BMW Team Vita4One şi pilotată de Marco Wittmann (Germania / pilot de teste şi dezvoltare BMW Motorsport), Jens Klingmann (Germania), Pedro Lamy (Portugalia) şi Richard Göransson (Suedia). Cel de-al doilea echipaj BMW Team Vita4One a experimentat pericolele din "Infernul Verde". Maşina cu număr de concurs 17, în al cărei cockpit au urcat Lamy, Mathias Lauda (Austria), Ricardo van der Ende (Olanda) şi Frank Kechele (Germania), a abandonat după o coliziune petrecută pe timp de noapte în Pflanzgarten.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Anul acesta, cursa de 24 de ore de la Nürburgring a demonstrat încă o dată că poate oferi ceea ce vor fanii de la această clasică a anduranţei. Pe întreaga distanţă, disputa a fost incredibil de strânsă – şi ne-am aflat în mijlocul acţiunii cu modelele BMW Z4 GT3. Fără îndoială, ne-am fi dorit să câştigăm în anul celei de-a 40-a aniversări BMW M. Din păcate, problemele de ordin tehnic pe care le-am avut la cele două maşini BMW Team Schubert au făcut ca această victorie să nu fie posibilă. Chiar şi aşa, toate echipele BMW au meritat felicitări. Nu au cedat în niciun moment şi au luptat până la capăt. Poţi câştiga în «Infernul Verde» doar dacă parcurgi întreaga distanţă fără probleme majore. Ţinând cont de acest lucru, felicitări celor de la Audi. Şi BMW Team Vita4One a evoluat bine pe Nordschleife şi a încheiat în Top 10 cu una dintre maşini. Marc VDS Racing poate fi foarte mândră de locul al patrulea pe care l-a obţinut. Acesta a fost un debut impresionant în cursa de 24 de ore. Toate celelalte echipe private BMW pot fi mândre pentru că au demonstrat că sunt reprezentanţi de onoare ai mărcii noastre."