Deşi agenţiile de media şi comunicare deţin competenţe în domeniile lor de activitate precum media planning, creaţie, marketing, PR şi aşa mai departe, “lumea” comunicării evoluează cu o viteză record. Internetul, de exemplu, a schimbat comportamentul de cumpărare atât online, cât şi offline, situaţie care determină o abordare integrată din partea specialiştilor. Brandurile, mai mult ca niciodată, trebuie să interacţioneze cu publicul lor. „Publicitatea devine o formă de dialog”, afirma recent Patrick Collister, unul dintre cei mai cunoscuţi directori de creaţie din Europa şi fondatorul companiei de training Creative Matters, prezent la cea de-a doua ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”.
„Suntem implicaţi într-un business despre branduri şi nu despre canalele de comunicare, iar brandurile au nevoie de valori pentru a iniţia şi menţine conversaţii.” este de părere Patrick Collister. „Viitorul le zâmbeşte marketerilor care înţeleg brandurile” pare să spună specialistul englez, făcând referire la faptul că dincolo de ideea exprimată prin mesajul promoţional, marketerii trebuie să găsească moduri inovatoare de livrare a mesajelor şi să aibă în vedere de fiecare dată ca distribuţia şi „plasarea” conţinuturilor publicitare au un impact decisiv în influenţarea consumatorilor. „Product placement” în jocurile video, filmuleţe virale, mesaje care nu sunt intruzive precum clasicele spoturi TV din pauzele publicitare, întrerupând conţinutul, ci dimpotrivă, mesaje care creează ele însele conţinut.
Campaniile premiate astăzi la festivalurile de publicitate şi marketing sunt cele care produc adevărate experienţe de brand, care reuşesc să mobilizeze publicul şi să-l facă să adere la o cauză, la un mesaj. Gatorade a oferit în acest sens un exempu relevant, iar campania „Replay” a fost recompensată anul acesta cu cea mai importantă distincţie oferită în cadrul festivalului internaţional de publicitate ANDY Awards (//www.youtube.com/watch?v=fMI3kti0nrY). Obiectivul principal a fost să determine persoanele de peste 30 de ani să practice sport. Foşti colegi de liceu au fost încurajaţi să îşi reunească echipele şi să retrăiască meciurile din timpul şcolii. Pe scurt, s-a creat o experienţă cu adevărat extraordinară pentru foştii sportivi, pe care i-au antrenat timp de 2 luni. La meciul final cele 50.000 de bilete s-au vândut în 90 de minute. Au urmat peste 130 de milioane de afişări în media, alături de un serial documentar pe Fox Network.
„Chiar dacă noile reguli ale comunicării pot da bătăi de cap marketerilor făcându-le jobul mai dificil, brandurile trebuie să înceapă să ofere consumatorilor tot atât de mult pe cât le pretind acestora. Pentru că brandurile pot prospera cu adevărat doar dacă devin iubite”, este concluzia lui Patrick Collister.
{mosloadposition user9}