Agenția de comunicare pastel, faracontrabanda.ro și Euromonitor Business Consulting Services, cu sprijinul JTI România, au organizat prima campanie împotriva contrabandei cu țigarete din regiunea nord-vest a țării.
Campania, derulată în perioada noiembrie 2013 – martie 2014, a avut ca obiectiv informarea populației din nord-vestul țării cu privire la anumite aspecte mai puțin cunoscute publicului, referitoare la contrabanda cu țigarete.
În momentul în care cineva cumpără produse de contrabandă, de fapt, finanțează crima organizată. Totuși, fiecare cetățean poate face diferența, prin refuzul de a cumpăra următorul pachet de țigarete de la contrabandiști. Acesta a fost conceptul care a stat la baza mesajului principal al campaniei: „Tu ai făcut primul milion? Din banii tăi, contrabandiștii au reușit deja! Nu sprijini contrabanda cu țigarete!“.
“Profitul înregistrat de un contrabandist la un TIR cu țigarete se ridică la un milion de euro. Oamenii trebuie să înțeleagă că, deși la prima vedere poate părea că au făcut o afacere bună, afacerea de fapt este a contrabandiștilor, care se îmbogățesc pe seama lor. Autoritățile fac eforturi semnificative în vederea destabilizării rețelelor de contrabandă, însă este importantă și informarea, educarea și implicarea publicului”, a declarat Ioana Mucenic, Managing Partner pastel.
Campania a fost lansată în noiembrie 2013, printr-o conferință de presă la care au luat parte oficiali din cadrul Direcției Vamale Cluj și ai Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu-Marmației. Reprezentanții Poliției de Frontieră au sprijinit inițiativa, prin distribuirea de materiale cu mesajul campaniei și informații legislative despre contrabandă, în punctele vamale.
pastel și-a propus ca mesajul campaniei să ajungă la peste 1.000.000 de persoane din Satu Mare, Bistrița, Cluj, Sălaj, Bihor și Baia Mare. Agenția a optat pentru comunicare media print și online, outdoor, precum și comunicare directă cu fumătorii adulți.
Pentru prima dată într-o campanie de acest tip, planul de comunicare a inclus și încheierea de parteneriate cu Primăriile județene, Regiile de transport în comun și Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă din județele din regiunea nord-vest. Partenerilor menționați li s-au alăturat și două companii de taxi din Oradea și Baia Mare, prin expunerea de postere și distribuirea, în rândul călătorilor, a peste 115.000 de fluturași cu mesajul campaniei.
Astfel, nouă instituții publice și-au oferit sprijinul, peste 1.000.000 de vizitatori unici din mediul online regional au fost expuși mesajului, banner-ul online a înregistrat peste 1.000.000 de vizualizări, iar mesajul a fost comunicat direct către 235.000 de fumători adulți.
O abordare neconvențională a fost realizarea unor flyere care au imitat bancnota de 100 de lei, pe verso-ul acesteia regăsindu-se vizualul campaniei.
Pe platforma www.faracontrabanda.ro au fost postate cele mai importante informații ale campaniei, inclusiv un material video referitor la contrabanda în regiunea nord- vest.
Campania împotriva contrabandei cu țigarete din nord-vestul țării a fost câștigată în urma unui pitch la care au participat mai multe agenții.
“Conceptul propus de pastel s-a dovedit a fi cel mai potrivit. Agenția are o echipă formată din oameni tineri si profesioniști, care au înțeles imediat de ce este nevoie ca efectele profund negative ale contrabandei să fie cunoscute la nivelul întregii societăți”, a declarat Cristina Vasiloiu, director Euromonitor Business Consulting Services. „Ne bucurăm că împreună cu pastel am pus la punct prima campanie din nord-vest împotriva contrabandei cu țigarete”, a concluzionat Cristina Vasiloiu, director Euromonitor Business Consulting Services.
“Această campanie este un proiect care ne-a stimulat creativitatea. Era nevoie ca un mesaj important și complex, să fie simplu și ușor de înțeles de toată lumea. Prin efortul întregii echipe, prin strategia aleasă, credem că am reușit să stârnim curiozitatea cetățenilor și în final chiar să avem implicare civică”, a menționat Mihaela Pipirig, managerul de proiect al campaniei de la pastel.
Echipa:
-
Strategia a fost dezvoltată de Ioana Mucenic – visionary managing partner and head of strategy
-
Mihaela Pipirig – manager de proiect, optimistic account executive
-
Echipa de creație:
-
Paul Cotor, fresh minded creative director;
-
Alex Ciobanu, young junior 3d designer;
-
Lucian Roșu, highly accurate dtp;
-
Ionela Toma, inspired senior copywriter;
-
Claudia Popa, cheerful copywriter;
-
Din partea Euromonitor Business Consulting Services:
-
Cristina Vasiloiu- CEO
-
Tania Roman
Din partea JTI s-au implicat:
-
Gilda Lazăr – Director Corporate Affairs & Communications, Moldova şi Bulgaria
-
Armand Radu Tănase – Corporate Affairs Manager
-
Alice Taudor – Communications Manager
-
Răzvan Oltean – Public Affairs Manager