pastel, agenția de comunicare integrată, a organizat în perioada mai-iulie 2015 o caravană pe tema discriminării în mediul de lucru, în cadrul proiectului „Și noi avem dreptul la muncă!”, proiect al CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate. Caravana a avut ca scop comunicarea cu angajatorii privind combaterea discriminării și sprijinirea acestora pentru un bun management al diversității în organizațiile lor.
Subiectul abordat în campanie este unul sensibil pentru angajați și angajatori deopotrivă, atitudinile și comportamentele discriminatorii continuând să fie larg răspândite în România. Conform unui studiu INSOMAR/CNSC din 2009, peste 25% dintre respondenți au declarat ca nu ar dori să aibă în colectivul lor o persoană de etnie romă. În cazul persoanelor cu dizabilități, situația este, de asemenea, foarte gravă: dacă la nivelul UE sunt angajate, în medie, 1 din 2 persoane cu dizabilități, în Romania, media este de 1 din 25.
pastel a organizat, în acest context, 9 evenimente pe tema diversității în regiunile Sud-Muntenia și București-Ilfov, realizând, de asemenea, materialele vizuale și asigurând promovarea în media a evenimentelor. Trei dintre ateliere au avut loc în București, câte un atelier fiind organizat și în județele Argeș, Călărași, Giurgiu, Prahova și Teleorman. pastel a colaborat cu Camera de Comerț și Industrie a României, cu Camerele de Comerț din celelalte județe, precum și cu Asociația Națională a Recrutorilor. Campania s-a finalizat cu discursul susținut de CPE în cadrul Forumului Dreptului Muncii, unde organizația a fost prezentă prin eforturile agenției de a duce mesajul său către cei mai puternici influențatori.
„Mă bucur foarte mult că am avut ocazia de a fi alături de pastel și CPE în conștientizarea acestui subiect sensibil. Este important să ne alăturăm și noi eforturilor depuse de dumneavoastră și de alte instituții ale statului pentru a îmbunătăți situația acestor oameni. Cred că acest proiect ne duce mai aproape de statutul nostru de stat membru al Uniunii Europene”, a declarat Cristina Trofin, Șef Birou Proiecte Europene la Camera de Comerț și Industrie a României.
În contextul campaniei, participanții, specialiști în resurse umane și nu numai, au conștientizat dificultatea persoanelor din categorii vulnerabile de a fi acceptate și integrate într-un mediu de lucru. Angajatorii prezenți la ateliere au dobândit o mai bună înțelegere a situațiilor de discriminare și excludere cu care aceste categorii de persoane se confruntă la angajare sau la locul de muncă și și-au manifestat intenția de a dezvolta inițiative noi, menite să atragă și să mențină angajați cât mai diverși. Discuțiile din cadrul atelierelor s-au concentrat în jurul unor exemple concrete de discriminare, cât și asupra unor date relevante pentru situația existentă în prezent în România.
„Acest proiect înseamnă mult pentru pastel”, a declarat Dana Nae Popa, realistic managing partner. „A reprezentat pentru noi o provocare, ca orice proiect care presupune schimbarea percepției, și ne-am bucurat să fim parte din misiunea celor de la CPE de a face primii pași către conștientizare. Mai este, însă, de lucru, pentru a ajunge să depășim reticența față de subiect, pe care am observat-o atât la unele dintre instituțiile abordate, cât și din partea companiilor invitate”, a adăugat Dana.
În legătură cu pașii următori s-a exprimat și Dana Marțiș, expertă de gen în cadrul CPE. Aceasta menționează că ”proiectul ne-a arătat că sunt în continuare multe lucruri de realizat pentru schimbarea situațiilor cu care se confruntă persoanele de etnie romă și persoanele cu dizabilități, care sunt afectate de discriminare și întâmpină adesea dificultăți la angajare și la locul de muncă. Orice acțiune de informare și conștientizare e un pas înainte spre ceea ce ne dorim, o societate incluzivă, lipsită de prejudecăți. Spre aceste obiective a tins și campania adresată angajatorilor și managerilor de resurse umane. Campania a constat în întâlniri și discuții cu aceștia pe teme legate de discriminarea pe piața muncii a persoanelor din grupuri sociale vulnerabile. S-a discutat mult despre prejudecățile și stereotipurile față de aceste persoane, care pun bariere în integrarea lor socială și profesională. Ne-am bucurat de sprijinul agenției de comunicare pastel în tot ceea ce a însemnat organizarea acestor evenimente, de la contactarea și invitarea participanților, până la realizarea materialelor de promovare și asigurarea spațiului pentru întâlniri”.
Atelierele derulate în cadrul campaniei au fost susținute de Iulia Halangescu și Ioana Vlad, formatoare și mentori pentru dezvoltare personală în cadrul CPE. Echipa CPE are experiență de peste 14 ani în lucrul în domeniul egalității de gen și al managementului diversității, cu companii, sindicate și patronate, instituții publice, școli și organizații neguvernamentale. Mai multe informații puteți găsi accesând www.cpe.ro și www.facebook.ro/cpegalitate.
Pentru a viziona fragmente din lucrul în cadrul campaniei, accesați materialul video următor: https://www.youtube.com/watch?v=WD0CkbJYo10&feature=youtu.be.
La această campanie au lucrat:
Din partea agenției de comunicare pastel
· Dana Nae Popa, realistic managing partner and business developer
· Daniela Chiriță, dedicated account
· Ema Barbă, enthusiastic PR executive
· Andrei Stetcu, mindful executive graphic designer
· Florin Dobre, skilled video coordinator
· Ioana Bițin, idealistic senior graphic designer
· Anda Safta, perfectionist executive graphic designer
· Ana-Maria Malîia, new account trainee
· Andrei Obogeanu, inquisitive pr trainee
· Alexandra Tîrțîrău, jolly account trainee
Din partea CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate:
· Dana Marțiș – Expertă Gen
· Iulia Hălăngescu – Formatoare
· Ioana Vlad – Mentor Dezvoltare Personală