· S-a lansat cea de-a şaptea ediţie a concursului anual Young Creative Chevrolet
· Sunt invitaţi să participe studenţi europeni la design vestimentar, fotografie, producţie video şi arte vizuale
· Tema concursului gravitează în jurul fotbalului, cel mai popular sport din lume
· Sponsorizările globale pentru fotbal oferite de Chevrolet le asigură participanţilor o expunere mare
Astăzi are loc lansarea oficială a concursului Young Creative Chevrolet (YCC) 2013, cea de-a şaptea ediţie a concursului anual de artă şi design dedicat studenţilor europeni în domeniul artelor aplicate. Acest concurs popular, lansat de Chevrolet Europe în 2007, a crescut treptat în materie de participare şi prestigiu. Tema de creaţie de anul acesta, „Fenomenul fotbalului”, reprezintă o provocare lansată în rândul artiştilor tineri şi constă în explorarea popularităţii trainice a acestui sport internaţional, căruia Chevrolet îi acordă acum sprijin la un nivel la fel de înalt.
Susan Docherty, Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe, explică faptul că intervalul de timp şi tema concursului YCC 2013 sunt ideale. „Suntem încântaţi să ne apropiem de acest sport şi de miliardele de fani din întreaga lume prin sponsorizările noastre”, a declarat Docherty. „Considerăm că, datorită angajamentului nostru faţă de fotbal şi sprijinului continuu acordat artiştilor promiţători, concursul YCC de anul acesta va avea forţă şi va fi extrem de interesant.”
O nouă perspectivă asupra fotbalului
Tema principală a concursului YCC 2013 este fotbalul: jocul, fanii săi şi pasiunea pentru acesta. Indicaţiile de creaţie pentru cele patru discipline ale concursului YCC din acest an au rolul de a celebra şi de a ilustra perspective unice asupra fenomenului fotbalului.
· Modă – tema dumneavoastră este să creaţi o ţinută atractivă şi sportivă care să capteze spiritul celui mai împătimit fan al fotbalului. Ţinuta va fi etalată cu ocazia prezentării noului model Chevrolet Aveo, ediţie specială Manchester United.
· Fotografie – în spatele fascinaţiei şi emoţiilor stârnite de fotbalul profesionist se află esenţa acestui sport – lucrul în echipă, disciplina, eleganţa sub presiune. Tema dumneavoastră este de a vă întoarce la rădăcinile fotbalului pentru a surprinde o imagine care să releve puterea de atracţie universală a acestui sport.
· Video – tema dumneavoastră este de a crea un film vesel şi distractiv care să explice regulile şi lumea fotbalului celor care nu joacă sau nu urmăresc acest sport. Materialul trebuie, de asemenea, să încerce să îi transforme în fani.
· Arte vizuale – Scopul este de a crea, cu ajutorul unor abţibilduri de mari dimensiuni, un model Chevrolet Aveo, ediţie specială Manchester United, care va fi prezentat în cadrul saloanelor auto europene. Modelul sportiv Aveo trebuie transformat într-un „autovehicul de transport pentru fani”, care să ducă fanii echipei Manchester United la meciuri.
Tema concursului a fost inspirată de recent anunţata sponsorizare globală a Chevrolet pentru echipele Manchester United şi Liverpool din Premier League, precum şi de proiectul One World Futbol, care oferă mingi de fotbal practic indestructibile copiilor nevoiaşi. Mediatizarea şi marketingul extensive ale acestor sponsorizări vor contribui cel mai probabil la expunerea ridicată a concursului YCC 2013 şi a câştigătorilor săi.
YCC creşte în amploare şi poziţie
Young Creative Chevrolet (YCC) a fost lansat de Chevrolet Europe în 2007 pentru a încuraja creativitatea şi a sprijini artiştii debutanţi, aflaţi la începutul carierei. A şasea ediţie a YCC a fost marcată de o creştere considerabilă la nivel de participare, înscriindu-se 280 de facultăţi de arte aplicate din 24 de ţări europene. Interesul în creştere pentru acest concurs ar putea fi explicat nu numai prin prisma premiilor în bani atractive, acordate atât câştigătorilor YCC la nivel naţional, cât şi celor la nivel european, dar şi prin promisiunea de recunoaştere publică a meritelor şi, în cazul câştigătorilor la nivel european, prin implicarea în profesiile creative printr-o experienţă unică în culisele domeniilor respective şi, în 2012, seara festivităţii de premiere YCC.
Pentru YCC 2013, prima selecţie a juriului va fi realizată la nivel naţional până în iunie 2013, acordându-se maxim trei premii pentru fiecare disciplină. Proiectele câştigătoare la fiecare disciplină vor merge mai departe la finala europeană din iulie 2013. Juriile YCC la nivel naţional şi european sunt alcătuite din artişti renumiţi în domeniile corespunzătoare, precum şi din experţi în design, profesionişti media şi membri ai echipei de conducere Chevrolet.
Facultăţile se pot înscrie acum
În conformitate cu instrucţiunile YCC, facultăţile de arte aplicate din Europa sunt invitate să se înscrie online până la data de 31 decembrie 2012. Doar studenţii facultăţilor înscrise oficial la YCC pot participa la concursul care promite să fie cel mai competitiv şi mediatizat de până acum.
Mai multe informaţii pot fi găsite aici.