in fata angajatorilor
Luni, 31 martie s-au incheiat inscrierile la cea de opta editie a Olimpiadelor Comunicarii, cea mai importanta competitie nationala pentru tinerii care isi doresc o cariera in Advertising, Relatii Publice sau Comunicare Politica. 110 echipe s-au inscris la editia de anul acesta. Mai mult de jumatate din echipele inscrise si-au facut blog de echipa. Astfel, pe langa interactiunea directa de la Conferintele Olimpiadelor Comunicarii si de la Prezentarile Publice, angajatorii au ocazia sa ii cunoasca pe participanti si in mediul virtual, prin intermediul blogurilor.
Blogurile tinerilor care isi doresc o cariera in comunicare sunt de multe ori mai relavante pentru un angajator decat un CV sau un interviu de angajare. Spre exemplu, analizand blogul unui participant la Olimpiadele Comunicarii, un angajator va obtine informatii esentiale despre acesta – abilitatile de comunicare in scris, logica in gandire, atentia la detalii, experienta profesionala, preocuparile sociale, dar si informatii de natura personala – hobby-uri, pregatire scolara, prieteni.
De aceea, organizatorii proiectului, au realizat pentru potentialii angajatori un feed RSS cu ajutorul caruia pot urmari in timp real articolele scrise pe toate blogurile concurentilor. Adresa feed-ului este disponibila pe //www.olimpiadelecomunicarii.ro
Pe langa numarul mare de echipe de la Olimpiadele Comunicarii, care au bloguri, alte statistici importante despre rezultatele inscrierilor sunt:
In comparatie cu editiile anterioare, raportul intre numarul de echipe inscrise la cele patru probe este unul echilibrat. Diferenta dintre Advertising si celelalte probe este mult mai mica.
La proba de Comunicare Institutionala s-au inscris mai multe echipe decat in oricare editie anterioara (25). Sunt posibile doua explicatii: atractivitatea temei de preselectie si o mai buna comunicare a specificului probei.
In 2008 s-au inscris un numar record de echipe din afara Bucurestiului (28). Centrele universitare din care vin acestea sunt: Iasi (8 echipe), Cluj Napoca (6 echipe), Timisoara (5 echipe), Sibiu (4 echipe), Craiova (2 echipe), Constanta si Targu-Mures (cate o echipa).
Cele mai multe echipe inscrise, in functie de profilul facultatilor pe care il urmeaza participantii, sunt de la Comunicare si Relatii Publice (55 de echipe). Urmeaza profilul Economic (23 de echipe) si Stiinte Politice (18 echipe).
In perioada 7 – 10 aprilie, echipele inscrise vor trece printr-o etapa de preselectii, in urma careia se vor califica in faza finala cate 13 echipe la probele de Advertising si Relatii Publice si cate 10 la probele de Comunicare Institutionala si Comunicare Politica.
Proiectul Olimpiadele Comunicarii 2008 se desfasoara sub Patronajul Presedintelui Camerei Deputatilor si este finantat de Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor.
De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinerea financiara a: Tuborg Romania, BRD Groupe Societe Generale, Carpatcement Romania, JTI Romania, Coca-Cola Romania, Dacia, Vodafone, Danone, ABN AMRO Bank, Apa Nova, Fundatia Sensiblu, Impact SA, Toyota Aygo, Nestle, Internetcorp si Leo Burnett.
Partenerii media ai proiectului sunt: Radio 21, Realitatea TV, Jurnalul National, The Money Channel, BIZ, Campaign, Saptamana Financiara, Romania Libera, 24-FUN, Wall-Street.ro, 9AM.ro, eJobs.ro, Comunicatedepresa.ro, AdPlayers.ro si Inpolitics.ro.
De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinerea International Advertising Association Romania (IAA), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) si Primaria Sectorului 1.
{mosloadposition user10}