- BMW Mixed Reality Slider: în lumea virtuală în cinci paşi
- BMW Head-up-Display evoluat la NEUE KLASSE din 2025
Cu ocazia Consumer Electronics Show (CES) 2023 de la Las Vegas, BMW Group împărtăşeşte viziunea despre viitoarea experienţă digitală, atât în interiorul, cât şi în afara automobilului. BMW i Vision Dee este sedanul futurist de clasă medie, cu un limbaj de design nou şi redus. Numele “Dee” înseamnă Digital Emotional Experience (Experienţă Emoţională Digitală) – şi tocmai acesta este obiectivul său: în viitor să creeze o legătură şi mai puternică între oameni şi maşinile lor. Funcţiile digitale viitoare vor depăşi cu mult nivelul de control vocal şi sisteme de asistare a condusului cu care suntem familiarizaţi în prezent. BMW Head-Up Display se extinde pe toată lăţimea parbrizului, oferind o nouă perspectivă asupra următoarei generaţii de automobile. Din 2025, această inovaţie va fi disponibilă la modelele NEUE KLASSE.
“Cu BMW i Vision Dee, arătăm ce este posibil atunci când partea hardware se îmbină cu cea software. În acest fel, suntem capabili să exploatam întregul potenţial al digitalizării pentru a transforma automobilul într-un partener inteligent. Acesta este viitorul producătorilor de automobile şi, de asemenea, pentru BMW: fuziunea experienţei virtuale cu plăcerea autentică de a conduce”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “În acelaşi timp, BMW i Vision Dee reprezintă încă un pas pe drumul către NEUE KLASSE. Cu acest vision vehicle, privim departe în viitor şi subliniem importanţa extraordinară a digitalizării pentru generaţiile viitoare de produse.”
Cu capacităţile sale inteligente, aproape umane, BMW i Vision Dee însoţeşte conducătorii nu numai prin situaţii reale de pe şosele, ci şi în mediul lor digital.
“BMW se defineşte prin experienţa digitală de neegalat. BMW i Vision Dee este despre integrarea perfectă a experienţelor virtuale şi fizice”, a declarat Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. “Cine excelează în integrarea lumii digitale de zi cu zi a clientului în automobil, la toate nivelurile, va reuşi să stăpânească viitorul construcţiei de automobile.”
BMW Mixed Reality Slider: în lumea virtuală în cinci paşi
BMW Mixed Reality Slider, în combinaţie cu Head-up Display avansat, este elementul digital principal şi controlul central de operare al BMW i Vision Dee. Folosind senzori shy-tech de pe panoul de bord, conducătorii pot decide singuri cât de mult conţinut digital doresc să vadă pe Head-Up Display avansat. Selecţia în cinci paşi variază de la analog, trecând prin informaţii legate de condus, apoi prin conţinutul sistemului de comunicaţii, la proiecţia în augmented reality, până la intrarea în universuri virtuale. În paralel, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea. Realitatea mixtă poate fi experimentată în BMW i Vision Dee într-un mod captivant care implică diferite simţuri fără a necesita instrumente suplimentare, creând pentru utilizator o nouă dimensiune a plăcerii de a conduce.
BMW Head-Up Display avansat: la NEUE KLASSE din 2025
BMW Group este cunoscut în domeniul auto ca un pionier pentru Head-Up Display şi a rafinat sistematic această tehnologie de-a lungul ultimele două decenii. La BMW i Vision Dee, proiecţia pe toată lăţimea parbrizului permite afişarea informaţiilor pe cea mai mare suprafaţă posibilă – care devine afişaj doar odată ce este activat. În acest fel, BMW Group demonstrează potenţialul uriaş al tehnologiei de proiecţie, iar BMW i Vision Dee vizualizează modul în care un Head-Up Display avansat ar putea fi utilizat şi în viitor pentru conceptul de afişare şi operare. Versiunea de producţie standard a BMW Head-up Display care se extinde pe toată lăţimea parbrizului va fi utilizată la modelele NEUE KLASSE începând cu 2025.
Scenariu de bun venit cu simboluri vocale şi figitale
Experienţa digitală începe deja în afara automobilului, cu un scenariu de bun venit personalizat care combină elemente grafice, efecte luminoase şi sonore. Limbajul natural serveşte drept cea mai simplă şi intuitivă formă de interacţiune, permiţând înţelegerea perfectă între oameni şi automobilele lor. Farurile şi grila BMW închisă formează, de asemenea, un simbol figital (fuziunea fizică şi digitală) pe o suprafaţă uniformă, permiţând automobilului să producă diferite expresii faciale. Aceasta înseamnă că BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii şi, în acelaşi timp, poate exprima vizual dispoziţii precum bucuria, uimirea sau aprobarea. Tehnic, acest lucru este realizat folosind tehnologia E Ink. De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducătorului pe geamul lateral pentru a personaliza şi mai mult scenariul de bun venit.
Design simplificat – la interior şi la exterior
Designul BMW i Vision Dee a fost redus în mod deliberat pentru a concentra atenţia asupra experienţei digitale şi ADN-ului mărcii BMW. Exteriorul este definit de designul clasic al sedanului în trei volume care formează nucleul mărcii BMW. Elementele de design tradiţionale, cum ar fi grila BMW, farurile circulare duble şi curba Hofmeister, sunt reimaginate, cu simboluri figitale care înlocuiesc elementele analogice. Acest lucru îi conferă BMW i Vision Dee propriul său caracter digital, umanizat.
În interior, digitalizarea completează utilizarea redusă a materialelor, comenzilor de operare şi afişajelor pentru a se asigura că nimic nu distrage atenţia de la experienţa digitală şi de la noul sentiment de plăcere sporită de a conduce. Designul neconvenţional al volanului, cu braţul central vertical, creează puncte de contact care prind viaţă atunci când sunt abordate sau atinse şi pot fi acţionate prin mişcarea degetului mare. Aceste puncte de contact figitale controlează selecţia conţinutului proiectat pe parbriz şi, împreună cu Head-Up Display, susţin astfel principiul “mâinile pe volan, privirea pe drum”.
“Cu BMW i Vision Dee, arătăm cum maşina poate fi integrată perfect în viaţa ta digitală şi poate deveni un partener de încredere. Automobilul în sine devine portalul tău către lumea digitală – cu conducătorul mereu în control”, a spus Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. “Implementată în mod corect, tehnologia va crea experienţe preţioase, vă va face un conducător mai bun şi pur şi simplu va aduce oamenii şi automobilele mai aproape unii de alţii.”
Un alt reper pe drumul către NEUE KLASSE
Viitorul BMW Group este electric, circular şi digital. BMW i Vision Dee reprezintă aspectul digital al acestui trio şi va fi un alt reper pe drumul către următoarea generaţie de automobile, NEUE KLASSE. Pe parcursul anului 2023, BMW Group va oferi mai multe informaţii şi imagini despre conceptul de automobil revoluţionar al NEUE KLASSE.
BMW i VISION DEE.
FACT SHEET.
Viitorul BMW Group este electric, circular şi digital
- BMW i Vision Dee este dedicat aspectului “digital” al acestor trei elemente definitorii ale companiei şi oferă o privire asupra viitorului digital al BMW Group.
- Pe măsură ce automobilele devin din ce în ce mai inteligente şi mai umane, inovaţiile digitale (cum ar fi afişajul pe toată suprafaţa parbrizului) sunt folosite pentru a îmbina realitatea fizică şi virtuală.
- “Dee” înseamnă Digital Emotional Experience (Experienţă Emoţională Digitală). Este numele viziunii noastre şi subliniază importanţa tot mai mare în viitor a legăturii emoţionale dintre om şi maşină.
- BMW i Vision Dee implică toate cele cinci simţuri şi combină digitalul şi analogul pentru a crea un ansamblu.
BMW Mixed Reality Slider: în lumea virtuală în cinci paşi
- BMW Mixed Reality Slider, în combinaţie cu BMW Head-Up Display avansat, reprezintă un punct de atracţie digital şi controlul central de operare pentru BMW i Vision Dee.
- Folosind senzori shy-tech (tactili) de pe panoul de instrumente, conducătorii decid singuri în cinci paşi cât de mult conţinut digital doresc să vadă pe Head-Up Display avansat.
- Selecţia în cinci paşi variază de la analogic, la informaţii legate de condus, la conţinutul sistemului de comunicaţii, la proiecţia de augmented reality, până la intrarea în universurile virtuale.
- Conducătorul foloseşte BMW Mixed Reality Slider de pe panoul cockpitului pentru a determina ce conţinut este afişat pe display.
- Dacă este necesar, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea, până când se trece la o experienţă pur virtuală.
- Această realitate mixtă poate fi experimentată în automobil într-un mod captivant, care implică diferite simţuri fără instrumente suplimentare, creând o nouă dimensiune a plăcerii de a conduce pentru utilizator.
BMW Head-Up Display avansat: în NEUE KLASSE din 2025
- “Privirea pe drum, mâinile pe volan”. BMW Group este cunoscut în domeniul auto ca un pionier pentru Head-Up Display şi a rafinat sistematic această tehnologie în ultimele două decenii.
- Proiecţia pe toată lăţimea parbrizului permite ca informaţiile să fie afişate pe cea mai mare suprafaţă posibilă – care devine afişaj doar odată ce este activat.
- În acest fel, BMW Group demonstrează potenţialul uriaş al tehnologiei de proiecţie, precum şi o posibilă aplicare în automobilele de ultimă generaţie.
- BMW i Vision Dee vizualizează modul în care un BMW Head-Up Display avansat poate fi folosit şi în viitor pentru conceptul de afişare şi operare.
- Versiunea de producţie standard a BMW Head-Up Display care se extinde pe toată lăţimea parbrizului va fi utilizată la modelele NEUE KLASSE începând cu 2025.
Scenariu de bun venit cu simboluri vocale şi figitale
- Scenariu de bun venit personalizat: elemente grafice, efecte de lumină şi sunet, comunicare folosind limbaj natural şi expresii faciale.
- Înţelegere perfectă cu automobilul. Limbajul ca cea mai simplă formă de interacţiune.
- Farurile şi grila BMW închisă formează un simbol figital (fuziune între fizic şi digital) comun pe o suprafaţă uniformă, care îşi poate schimba starea (folosind tehnologia E Ink).
- Acest lucru permite afişarea diferitelor expresii faciale – ceea ce înseamnă că BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii şi, în acelaşi timp, poate exprima vizual dispoziţii precum bucurie, uimire sau aprobare.
- Automobilul foloseşte numeroşii săi senzori pentru a înregistra identitatea şi poziţia persoanei şi reacţionează atunci când se apropie. În drum spre cockpit, conducătorul este întâmpinat de uşile cu deschidere automată.
- De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducătorului pe geamul lateral pentru a personaliza şi mai mult scenariul de bun venit.
Design simplificat- la interior şi la exterior
- Designul BMW i Vision Dee a fost redus în mod deliberat, cu experienţa digitală în prim-plan.
- Accentul este pus pe ADN-ul mărcii BMW şi pe interpretarea simbolurilor de design BMW (faruri circulare duble/grilă radiatorului/curba Hofmeister etc.).
- Sedanul sportiv clasic, cu design în trei volume, se află în centrul mărcii BMW.
- Caracteristicile digitale înlocuiesc elementele analogice (vezi E Ink şi simbolurile figitale).
- Ideea de a oferi automobilului propriul caracter digital, dar uman se reflectă în designul acestuia.
- Pe aceeaşi linie ca şi exteriorul, interiorul BMW i Vision Dee prezintă un design foarte simplificat.
- În interior, experienţa digitală este menită să fie în prim-plan, fără a distrage atenţia prin alte dotări sau elemente de design (principiul “pânză albă”).
- Această abordare extrem de reductivă (lăsând deoparte materialele, afişajele, butoanele etc.) şi digitalizarea interiorului au un impact pozitiv şi din punct de vedere al dezvoltării durabile.
- Poziţionarea centrală neconvenţională a braţului vertical permite noi funcţionalităţi. Suprafeţele aflate la înălţimea degetului mare în stânga şi în dreapta centrului volanului prind viaţă atunci când sunt atinse şi sunt acţionate prin mişcarea degetului mare (similar cu un volan multifuncţional modern). Aceste suprafeţe sunt “puncte de contact figital” care susţin principiul “mâinile pe volan, privirea pe drum” şi controlează conţinutul spaţiului de informaţii din parbriz.
Un alt reper pe drumul către NEUE KLASSE
- NEUE KLASSE reprezintă un nou început îndrăzneţ pentru noua generaţie de modele BMW, cu efecte durabile şi pozitive pentru întreaga companie – şi în anii 1960, dar şi acum, din nou, din 2025. NEUE KLASSE şi seturile sale de instrumente integrate vor stabili noi standarde pentru digitalizare, electrificare şi dezvoltare durabilă.
Oliver Zipse, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG: “Cu BMW i Vision Dee, arătăm ce este posibil atunci când partea hardware se îmbină cu cea software. În acest fel, suntem capabili să exploatam întregul potenţial al digitalizării pentru a transforma automobilul într-un partener inteligent. Acesta este viitorul producătorilor de automobile. – şi, de asemenea, pentru BMW: fuziunea experienţei virtuale cu plăcerea autentică de a conduce. În acelaşi timp, BMW i Vision Dee reprezintă încă un pas pe drumul către NEUE KLASSE. Cu acest vision vehicle, privim departe în viitor şi subliniem importanţa extraordinară a digitalizării pentru generaţiile viitoare de produse.”
Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare: “BMW se defineşte prin experienţa digitală de neegalat. BMW i Vision Dee este despre integrarea perfectă a experienţelor virtuale şi fizice. Cine excelează în integrarea lumii digitale de zi cu zi a clientului în automobil, la toate nivelurile, va reuşi să stăpânească viitorul construcţiei de automobile.”
Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design: “Cu BMW i Vision Dee, arătăm cum maşina poate fi integrată perfect în viaţa ta digitală şi poate deveni un partener de încredere. Automobilul în sine devine portalul tău către lumea digitală – cu conducătorul mereu în control. Implementată în mod corect, tehnologia va crea experienţe preţioase, vă va face un conducător mai bun şi pur şi simplu va aduce oamenii şi automobilele mai aproape unii de alţii.”
Libertate între lumi
BMW i Vision Dee oferă ocupanţilor o experienţă unică de autonomie: pe lângă lumea digitală (dispozitive inteligente) şi lumea virtuală (univers fictiv), conducătorul îşi poate folosi automobilul şi pentru a explora lumea fizică reală şi le poate combina pe toate trei pentru a crea un nou sentiment de libertate. Aceste eforturi de a permite clienţilor noştri noi libertăţi şi dorinţa de a urmări soluţii complet noi şi sofisticate din punct de vedere tehnic au definit dezvoltarea produselor la BMW Group de mai bine de 100 de ani.