Httpool, principalul partener TikTok în România și primul partener certificat de către platformă pentru gestionarea campaniilor de marketing, anunță că TikTok, platforma numărul 1 în topul descărcărilor din zona de Entertainment din România, în 2021¹, înregistrează, de la o lună la alta, o creștere accelerată a popularității în rândul clienților săi.
TikTok s-a transformat, mai ales în contextul ultimului an, în „platforma care completează, în mod constant, mare parte a planurilor de media dezvoltate de advertiserii din România”, a declarat Bianca Vlaston, Country Manager Httpool România, „fiind folosită, în mod frecvent, de peste o treime dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani din țara noastră² și oferind advertiserilor un reach solid în rândul tipurilor de public comercial”.
Cum pot brandurile să beneficieze de fenomenul TikTok
Dat fiind specificul TikTok și modul în care adresează cerințele utilizatorilor săi, fie că vorbim despre user-ul individual sau despre advertiserii care includ platforma în mixul de media, este simplu de înțeles de ce aceasta a fost adoptată atât de rapid și cu atât de mult entuziasm în România:
- În primul rând, TikTok se identifică prin video, iar vizionarea acestui tip de conținut este, în țara noastră, activitatea principală în online pentru 98% dintre utilizatorii de internet;²
- În al doilea rând, misiunea TikTok de a inspira și de a oferi bucurie utilizatorilor săi se reflectă din plin în modul în care instrumentele specifice platformei încurajează crearea și consumarea unui conținut video autentic – lipsit de bariere, natural și captivant pentru utilizatori. Dovada succesului este timpul mediu petrecut de un utilizator din România în aplicație: peste 60 de minute zilnic!¹
Conform experților Httpool, 40% dintre utilizatorii de internet din România cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani folosesc social media ca sursă principală atunci când caută informații despre branduri (indiferent de dispozitiv)², jumătate din timpul petrecut pe aceste rețele sociale fiind alocat platformei TikTok. Așadar, orice brand care își dorește să fie observat și cunoscut ar trebui sa aibă în vedere includerea TikTok în planurile sale de promovare.
„TikTok este o aplicație folosită aproape la fel de intens ca YouTube: cu un număr semnificativ de accesări într-o perioadă determinată de timp și cu un timp mare alocat fiecărei accesări în aplicație”, a declarat Andrei Bijutescu, Httpool Regional Client Partner for Tiktok.
„În plus, are un avantaj: aplicația se deschide direct într-un video, iar pe măsură ce utilizatorul glisează imaginea în sus, este expus la un nou material, unic pe ecran, full screen și cu sunetul pornit. Așadar, orice reclamă inclusă între aceste videouri beneficiază de atenția exclusivă a privitorului. Mai mult, conținutul consumat este personalizat pentru fiecare user, cu ajutorul algoritmilor specifici platformei, astfel că privitorul este captivat pe deplin, ceea ce îl face mult mai receptiv la mesajele care i se livrează”, a completat acesta.
În funcție de obiectivele urmărite, echipa Httpool poate recomanda brandurilor sau advertiserilor strategia de comunicare și mixul de formate de ad-uri TikTok, care să asigure impactul dorit al campaniilor și rezultatele de business targetate de brandurile respective.
„Din punct de vedere al obiectivului de awareness, formatele de ad-uri deținute de TikTok sunt printre puținele de pe piața de publicitate digitală care pot livra un reach masiv către audiența țintită, în doar 24 de ore. Combinate cu creativitatea brandurilor și expertiza colegilor mei în planificarea și implementarea campaniilor pe această platformă, succesul este garantat”, a mai declarat Andrei Bijutescu, Httpool Regional Client Partner for Tiktok.
Dincolo de aspectele tehnice și rezultatele pe care le generează, la baza TikTok se află un atu special: implică activ utilizatorii în promovarea brandurilor. Prin natura conținutului promovat, consumatorii se conectează autentic cu brandurile și devin, practic, ambasadori ale acestora atunci când sunt antrenați într-un advertising tool specific TikTok: hashtag challenges. Astfel, de la utilizator la utilizator, de la video la video, brandurile câștigă popularitate și awareness prin conținutul generat de utilizatori, indiferent de dimensiunea brandului. Utilizând o strategie bună de comunicare și un mix potrivit de ad-uri, această platformă ajută la creșterea vizibilității, inclusiv în cazul brandurilor mici, la început de drum.
Ce spun studiile despre audiența TikTok?
- 6 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au văzut recent campanii derulate de influenceri sau branduri pe TikTok, majoritatea legate de frumusețe și modă (59%), muzică (56%), educație (53%) sau gastronomie (50%).³
- Platforma rămâne populară în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani (47%) și 25 și 34 ani (37%).³
În România, TikTok este în continuă creștere și are alături partenerul ideal care ajută clienții să obțină rezultate excelente în campaniile derulate pe această platformă: Httpool, o companie a grupului internațional Aleph Holding, reprezentant principal al platformelor digitale globale în Europa și Asia. Platforma TikTok se află, din 2020, în portofoliul solid de parteneri ai Httpool în România. Astfel, prin experiența vastă în campanii de advertising pe TikTok, Httpool este partenerul de încredere pentru brandurile și advertiserii din România care își doresc să activeze pe această platformă și să maximizeze rezultatele campaniilor pe care le planifică.
¹ Sursa: App Annie, perioada Ianuarie–Iunie 2021.
² Sursa: www.datareportal.com, perioada de referință: anul 2020.
³ Studiu realizat de agenția de media Spark Foundry, prin interviuri online, pe un eșantion de 802 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 12-19 aprilie 2021.