La începutul acestei săptămâni, lanțurile de retail modern Profi și Auchan au anunțat un parteneriat pentru negocieri al cărui scop este ameliorarea puterii de negociere a celor două rețele, în avantajul consumatorilor finali.
“Pentru a putea obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții pentru a crea forme de alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă,” a declarat Gaëtan Pacton, directorul general Profi.
“O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern,” afirmă Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan. “Miza este una importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri. Este o miza serioasă și un răspuns pe care clienții noștri se așteptă sa îl avem pregătit, așa cum i-am obișnuit de fiecare dată până acum”.
Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe piețe de retail mai mature și respectă cerințele legale în materie de protejare a concurenței.
Cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaționali, a unor anumite condiții comerciale de achiziție în cadrul parteneriatului, Profi și Auchan vor continua să evolueze separat pe piață, ca doi concurenți redutabili. Totodată, față de toți ceilalți furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca și până acum.
Negocierile în comun descrise mai sus se vor derula pe o perioada de trei luni, începând cu 1 februarie.