Astazi, Asociatia Romana de Relatii Publice (ARRP) a lansat un parteneriat cu universitatile din sistemul national de invatamant superior din Romania care au programe de studii, de licenta si masterat, precum si cu institutiile organizatoare de doctorat in domeniul stiintelor comunicarii.
Evenimentul a avut loc in cadrul intalnirii consultative “Relatiile publice intre studiile universitare si piata muncii”, intalnire organizata de ARRP la Biblioteca Centrala Universitara din Bucuresti. La eveniment au participat dl. Remus Pricopie, Ministrul Educaţiei Nationale, decani ai facultăţilor de comunicare şi relaţii publice şi şefi de departamente din astfel de facultati din Bacau, Brasov, Bucuresti, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Pitesti, Sibiu, Suceava, Timisoara, precum şi membri ai ARRP care activează in firme si departamente de comunicare.
“Propunem acest parteneriat pentru a promova profesia de specialist in relatii publice si a contribui la o mai buna racordare a invatamantului la cerintele pietei muncii”, a declarat Gabriel Paslaru, Presedintele ARRP.
“Invatamanul romanesc va fi cu atat mai eficient cu cat va anticipa si va raspunde mai bine necesitatilor economiei acestei tari,” a declarant Remus Pricopie, Ministrul Educatiei Nationale. “Salut noua initiativa a Asociatiei Romane de Relatii Publice care vine sa raspunda exact unui astfel de deziderat”.
“Din momentul cand angajam un absolvent de relatii publice si pana cand el ajunge sa poata lucra eficient si independent este nevoie de cel putin doi ani in care el practic isi continua studiile la noi,” a spus Oana Bulexa, co-managing director al agentiei de relatii publice The Practice. “Colaborand mai strans cu mediul universitar, cred ca putem ajuta absolventii sa performeze mai repede in mediul de lucru.”
Particicpantii au discutat posibilităţile prin care instituţiile de învăţământ superior să ajungă la o relaţie şi mai strânsă atât cu firmele de comunicare, cât şi cu departamentele de specialitate din cadrul instituţiilor statului prin utilizarea în comun a unor resurse pe care universităţile le deţin şi care încă nu îşi găsesc aplicare practică: lucrările de licenţă şi de doctorat ce conţin studii de caz importante pentru practicienii din domeniu.