Competiţie de idei “NextVisionaries” – câştigătorii vor prezenta ideile la Salonul Auto de la Frankfurt şi la teatrul TED din New York
Bucureşti/Vancouver/New York. Cu o abordare completă faţă de tema dezvoltării durabile ce se extinde mult dincolo de automobilele electrice, marca BMW i s-a impus ca un deschizător de drumuri în ceea ce priveşte temele mobilităţii. TED, organizaţia care are drept moto „Ideas Worth Spreading”, a câştigat o audienţă şi o apreciere globală pentru conferinţele sale. Parteneriatul BMW i – TED a fost anunţat marţi, 25 noiembrie, în timpul Conferinţei TED anuale ce are loc în oraşul canadian Vancouver. Acesta are ca obiectiv un program de identificare de idei de avangardă pe tema mobilităţii, intitulat “NextVisionaries”. Înscrierile pot fi depuse acum pe microsite-ul www.nextvisionaries.com. Pe parcursul procesului de selecţie cu mai multe etape, un grup de mentori va alege propunerile cele mai impresionante, mai promiţătoare şi mai revoluţionare. Câştigătorul va avea ocazia de a-şi prezenta idea vizionară pe faimoasa scena TED din New York, în noiembrie 2017.
BMW i şi “NextVisionaries”: dorinţa de a regândi complet mobilitatea individuală
BMW i vede colaborarea cu TED ca fiind o oportunitate unică de a aduce ideile vizionare privind mobilitatea individuală în atenţia lumii. Prin fondul de investiţii BMW i Ventures, marca deja ajută deja iniţiative şi companii start-up de a dezvolta şi de a implementa ideile revoluţionare în organizarea transportului individual. Acum, “NextVisionaries” oferă o platformă care este deschisă publicului larg şi a fost concepută să permită schimbul liber de idei. “Încă de la fondarea «project i» în urmă cu 10 ani, BMW i a fost un pionier vizionar. Spiritul gândirii vizionare şi acţiunea de pionierat unesc BMW i şi comunitatea TED. Pentru toţi cei cu idei revoluţionare care inspiră despre mobilitatea de mâine, oferim o scenă deosebită prin această colaborare unică”, explică Hildegard Wortmann, vicepreşedinte executiv al mărcii BMW. Lisa Choi Owens, director de parteneriate globale la TED, adaugă: “TED Talks oferă celor mai creative minţi şi celor mai fascinante idei ale lor o modalitate de a ajunge la audienţa curioasă de pe mapamond. Colaborarea cu BMW i ne oferă şansa de a descoperi unele dintre cele mai interesante viziuni noi în domeniul mobilităţii”.
În căutarea ideilor care vor mişca lumea de mâine
Competiţia de idei “NextVisionaries” vizează o comunitate creativă implicată în diferite aspecte ale mobilităţii viitoare. Tema competiţiei – Mobilitatea Vizionară – a fost formulată pentru a atrage cel mai larg spectru de idei şi concepte de pionierat. Celor înscrişi li se cere să propună vehicule şi concepte tehnologice, soluţii hardware şi software, precum şi idei de produse şi servicii care au potenţialul de a modela transportul personal în lumea de mâine. De asemenea, viziunile se pot baza şi pe procese ecologice referitoare la mobilitate, prin care se conservă resurse, sau pe strategii de creare a unei societăţi orientată spre cerinţele mobilităţii personale.
Informaţii despre condiţiile de participare pot fi găsite pe microsite-ul www.nextvisionaries.com realizat în comun de BMW i şi TED, dar şi pe canalele de social media precum Twitter şi YouTube. Microsite-ul reprezintă şi o platformă pentru schimburi de idei despre noile forme de mobilitate personală. Înscrierile trimise vor fi editate iniţial pentru compoziţie şi conţinut, înainte de a fi restrânse într-o selecţie redusă. Cei şase vizionari de pe lista scurtă vor avea ocazia de a-şi rafina conceptele şi ideile cu ajutorul specialiştilor de la BMW i şi TED. Cele mai bune viziuni vor fi prezentate publicului, în premieră, la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, în septembrie 2017, iar un juriu de specialitate va alege câştigătorul global al competiţiei.
Din vizionar în speaker TED
Prin colaborarea cu TED, BMW i duce idea “NextVisionaries” câştigătoare către o audienţă care se extinde dincolo de companie şi chiar de industria auto ca ansamblu. Ideea câştigătoare va fi prezentată la evenimentul TED de la New York, în noiembrie 2017. Anterior, câştigătorul competiţiei va trece printr-o pregătire minuţioasă în public speaking.
Despre TED
Fondată în 1984, prima conferinţă TED a avut loc în Monterey (California). În 2006, TED a experimentat prin postarea online gratuită a videoclipurilor TED Talk – o decizie care a deschis porţile unui model radical nou de împărtăşire a ideilor: în prezent, peste 2.400 TED Talks sunt disponibile gratuit pe TED.com, care, anual, acumulează aproximativ un miliard de vizualizări. Datorită susţinerii a mii de translatori voluntari, există aproape 100.000 de traduceri publicate ale TED Talks în peste 110 limbi, printre care şi limba română. TEDx, programul de licenţiere care permite comunităţilor să producă evenimente TED organizate independent, au avut loc 21.500 de evenimente pe mapamond, printre care şi mai multe oraşe din România, precum Bucureşti, Braşov sau Cluj.