- Mai mult de jumătate dintre românce se declară fidele unui singur parfum în viața de zi cu zi
- Acesta este indispensabil pentru aproape jumătate dintre ele, mai important chiar decât rujul sau ciocolata
- 9 din 10 dintre femei* au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima dată fie din cauză că nu se mai găsea pe piață, fie pentru că au descoperit alte arome cu care au dorit să experimenteze
- Prețul, un argument neimportant în decizia de achiziție; ceea ce contează este starea de spirit pe care care o creează parfumul
AVON ROMÂNIA lansează cel mai complex studiu despre relația româncelor cu parfumul1, care a urmărit să identifice cât de mult experimentează femeile din România cu acest accesoriu, ce sacrificii fac pentru el, cât de important este față de alte elemente din viața lor. Sunt sau nu fidele unui singur parfum?, Ce este mai important: parfumul sau rujul?, Este prețul un criteriu definitoriu atunci când își aleg aroma preferată?, sunt doar câteva dintre întrebările adresate în chestionar.
Parfumul, un accesoriu esențial pentru femei
Aproape jumătate dintre participantele la studiu consideră parfumul un obiect indispensabil pentru viața de zi cu zi. Acesta ocupă în preferințele femeilor un loc mai important decât poșeta, rujul sau chiar plăcerea vinovată pe care nimeni nu și-o poate refuza – ciocolata. Peste jumătate dintre românce poartă sticla de parfum preferată peste tot cu ele, atât în vacanțe, cât și în viața de zi cu zi.
Parfumul completează rutina de frumusețe a femeilor
Parfumul este considerat de românce nota finală care le completează ținutele de zi cu zi. Un număr semnificativ de femei consideră (60%) că parfumul este accesoriul care le întregește look-ul și care le face să se simtă mai încrezătoare în ele.
Mai mult de jumătate dintre românce folosesc un singur parfum zi de zi
Româncele se declară fidele unui singur parfum în viața de zi cu zi: mai mult de jumătate dintre ele au spus că folosesc o singură aromă în rutina obișnuită de frumusețe. Chiar și în cazul ocaziilor speciale, două treimi dintre femeile întrebate au spus că utlilizează un singur parfum, indiferent de tipul ocaziei sau de momentul zilei în care se desfășoară.
Deși fidele unui parfum, acesta diferă de-a lungul timpului. Aproape toate femeile intervievate (90%) au declarat că au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima oară, fie pentru ca nu se mai găsește pe piață, fie din dorința de a încerca ceva nou, odată cu descoperirea altui parfum (mai ales în cazul tinerelor între 18 și 24 de ani).
Utilizarea și achiziția unui parfum propriu începe în adolescență, în medie la vârsta de 16 ani, una din două femei simțind că acela este momentul potrivit pentru a-l include în ritualul lor de frumusețe. Se poate spune însă că fetele din România iau frumusețea din ce în ce mai serios, 10% dintre respondente indicând că folosesc parfum de la de 12 ani.
Cum își aleg femeile parfumul – prețul, un argument irelevant
În topul criteriilor de alegere a parfumului primează mirosul, urmat la mică distanță de modul în care le face să se simtă și cum se corelează cu starea de spirit. O majoritate covârșitoare (7 din 10 utilizatoare de parfum) preferă un miros fresh, urmat de cel floral și oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunând că le preferă pe acestea.
În ceea ce privește starea de spirit, româncele caută și așteaptă de la un parfum să le inspire eleganță și rafinament (72%), un sentiment de putere (41%) și energie (38%).
Prețul ocupă un loc neimportant, doar 20% femei ghidându-se după acest argument în decizia de cumpărare. Când vine vorba despre informare, șapte din zece românce preferă să meargă direct în magazinul fizic, unde pot testa mai multe arome și pot alege ce consideră că li se potrivește. Decizia de a achiziționa un parfum este rapidă, 86% dintre utilizatoare cumpărându-l imediat după cel îl testează, acest lucru fiind mai des întâlnit în rândul femeilor care folosesc zilnic mai mult de 2 parfumuri.
AVON România, un portofoliu de peste 200 de arome
Cu experiența portofoliului său de peste 200 de arome, AVON România a lansat în această toamnă platforma #parfumurifarareguli care încurajează româncele să experimenteze cu cât mai multe arome și să își găsească parfumurile care le reprezintă cel mai bine atât în viața de zi cu zi, cât și la ocazii speciale. Portofoliul de arome AVON include produse create de parfumieri celebri, cu ingrediente de cea mai bună calitate.
De-a lungul timpului, peste 200 de parfumuri AVON au intrat în topul preferințelor femeilor, reprezentând diverse stări de spirit – energia, eleganța sau senzualitatea. Gama Today Tomorrow Always de la AVON, care aniversează anul acesta 15 ani de prezență în România, continuă să fie numărul 1 în alegerile româncelor.
1 *STUDIUL AVON despre obiceiurile de utilizare a parfumului de către românce a fost realizat de iSense, e la cererea AVON, în luna august 2019, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban pe vârstă, regiuni și mărime de localitate.