Pentru al saselea an consecutiv, Publicis Romania a continuat parteneriatul de comunicare al participarii Dacia la Targul International de Carte “Gaudeamus”.
Publicis Romania a fost, si in acest an, partenerul traditional de comunicare al Dacia pentru a da vizibilitate sponsorizarii Targului de Carte Gaudeamus de catre marca auto locala. Colaborarea a inceput in anul 2009 si, de atunci, Publicis a castigat an de an pitch-ul de comunicare si implementare a proiectului “Dacia la Gaudeamus”.
“Dacia crede in citit. Si crede ca oamenii devin mai buni si mai inspirati daca citesc. In toti acesti ani, Dacia a construit o legatura puternica intre lumea auto si lumea literara. In ceea ce priveste Publicis, unul dintre secretele succeselor din toti acesti ani este ca nu am considerat proiectul o simpla sponsorizare si ne-am uitat dincolo de cei 30 mp ai standului. Dacia la Gaudeamus are o misiune pe care noi am inteles-o foarte bine si, in fiecare an, am reusit sa gasim un unghi diferit prin care sa o comunicam publicului”. Catalin Albu, Client Service Director
Anul acesta, Publicis si-a propus sa creeze o experienta, nu o campanie. O experienta destinata tuturor cititorilor, dar si tuturor soferilor Dacia. In constructia conceptului, s-a plecat de la cele cinci simturi. Dintre acestea, insa, cel care reuseste cel mai bine sa aduca instantaneu in minte cele mai vechi amintiri este mirosul. Cu totii ne amintim mirosul masinii noi, dar ne-am gandit vreodata cum miroase “Moby Dick”? Sau “Cartea junglei”? Sau “Amintiri din copilarie”? Sau cartea noastra preferata? Tocmai aceasta conexiune subtila intre vizual si olfactiv sta in centrul conceptului creativ al proiectului Dacia la Gaudeamus din acest an.
In premiera absoluta, la standul Dacia a fost lansata o colectie de odorizante de masina inspirate de diverse carti din literatura universala si nationala si care le ofera cititorilor oportunitatea de a avea parfumul cartii preferate in fiecare zi, in masina. Conceptul a fost declinat si in social media. Printre aromele odorizantelor propuse si votate de catre fanii paginii de facebook Dacia s-au numarat: iarba pentru “Amintiri din copilarie”, vanilie pentru “Hansel si Gretel”, ceai pentru “Alice in tara minunilor”, cocos pentru “Cartea junglei”.
Si vizitatorii standului Dacia au fost provocati sa isi puna la incercare imaginatia. Ei au fost invitati sa isi aleaga un titlu din literatura caruia trebuia sa ii gaseasca mirosul corect dintr-o serie de testere expuse la stand. Pentru ca experienta senzoriala sa fie completa, o librarie exclusivista de audiobook-uri a putut fi accesata printr-un QR Code tiparit pe spatele odorizantului.
Conceptul a fost intregit de un film realizat de compania auto pentru a prezenta publicului larg cum se realizeaza testele de miros (odor) de catre echipele de panelisti ai Dacia. Din 2009, o echipa de angajati special formati in analiza mirosurilor din habitaclul unui vehicul efectueaza teste si analize pentru a imbunatati calitatea produselor Dacia si a oferi pasagerilor o ambianta placuta la bordul vehiculelor din gama Dacia.
Colaborarea dintre Publicis si Dacia pentru proiectul Gaudeamus a fost recompensata si cu un premiu international. In cadrul festivalului “Creativity International Awards” desfasurat anul acesta, Publicis Romania a obtinut trofeul de argint cu proiectul ”Dacia la Gaudeamus” din 2013. Trofeul a fost acordat, in categoria “Alternative Media – Augmented Reality”, aplicatiei dedicate copiilor și create de agentie pentru animarea standului din cadrului Targului International de Carte.
Publicis Romania: Mihai Costache – Copywriter, Adrian Iota – Art Director, Dan Frinculescu – Group Creative Director, Jorg Riomni – Chief Creative Director, Victor Maier – Senior Account Executive, Luiza Vrinceanu – Senior Account Manager, Clarisa Rosu – Account Director, Catalin Albu – Client Service Director, Bogdan Voina – BTL Account Manager, Cristian Balaci – Senior Producer, Veronica Oancea – Digital Account Director, Oana Adela Popescu – Digital Account Manager, Eugen Alexe – Print Production Manager.
Dacia Romania: Anca Oreviceanu – Director Comunicare Dacia, Luiza Domnișoru – Sef Serviciu Relatii Publice, Raisa Beicu – Project Manager.
{mosloadposition user9}