Istoria Formulei 1 este plină de poveşti fascinante. O serie de episoade fascinante va fi prezentată duminică, 21 iunie 2015, cu ocazia Grand Prix-ului Austriei. Opt modele istorice din disciplina-regină a motorsportului vor fi prezente la Parada Legendelor ce va avea loc pe Red Bull Ring din Spielberg, iar la volan se vor afla foşti piloţi de Formula 1 – inclusiv o reîntâlnire cu triplul campion mondial de Formula 1, Nelson Piquet. În 1983, brazilianul a devenit primul pilot în istoria Formulei 1 care a câştigat un titlul mondial cu un monopost propulsat de un motor turbo: Brabham BMW BT52. Cu ocazia Paradei Legendelor de la Spielberg, Piquet se va afla din nou la comenzile maşinii cu care a cucerit titlul suprem, monopost care acum face parte din colecţia BMW Group Classic.
Motorul datorită căruia Brabham BMW BT52 şi-a câştigat statutul de legendă a fost dezvoltat de BMW Motorsport GmbH sub îndrumarea directorului său tehnic din acea perioadă, Paul Rosche. Echipa sa a furnizat teamului britanic Brabham un motor de 1,5 litri, cu patru cilindri şi 16 supape, turbocompresor şi – în premieră pentru Formula 1 – Digital Motor Electronics (gestiune electronică digitală a motorului). Această combinaţie a oferit un potenţial incredibil al puterii, experţii estimând că puterea maximă a fost de până la 1.400 CP. În faţa acestor speculaţii, reacţia lui Rosche a fost de obicei una discretă: "Nu ştim cu siguranţă pentru că dinamometrul nu merge mai sus de 1.280 CP".
Motorul turbo BMW a fost utilizat în premieră într-o cursă de Formula 1 la începutul sezonului 1982; 630 de zile mai târziu, Nelson Piquet a pilotat Brabham BMW BT52 spre victorie în Campionatul Mondial. Câştigarea titlului a marcat încheierea unui sezon neobişnuit de palpitant, în care Piquet a obţinut un sigur pole position, dar a reuşit cel mai rapid tur în patru curse şi a câştigat trei dintre cele 15 etape. El a fost prezent pe podium de opt ori, a acumulat 59 de puncte de-a lungul sezonului şi a câştigat titlul mondial al piloţilor în 1983.
Monopostul pe care Piquet l-a pilotat spre victorie continuă să impresioneze şi în prezent prin designul său în formă de săgeată, caracteristic pentru anii ’80, şi prin puterea extraordinară a motorului. Datorită echipei BMW Group Classic care este responsabilă pentru modelele istorice din motorsport, Brabham BMW BT52 îşi va dovedi încă o dată calităţile pe circuit. În 2013, la exact 30 de ani de la triumful lui Nelson Piquet, pilotul brazilian a renunţat la retragerea din cursele auto şi a revenit pe circuit. Numeroşi mecanici care au fost implicaţi în dezvoltarea motorului în urmă cu peste trei decenii au fost rechemaţi pentru restaurarea sa vastă – inclusiv Paul Rosche. Rezultatul a fost experimentat pentru prima dată la Goodwood Festival of Speed, în iulie 2013. Implicarea Brabham BMW BT52 în Parada Legendelor din Austria va fi a treia apariţie a monopostului de la restaurarea sa.