ADC România a ales cele mai bune creații ale lunii iunie în categoriile de TV, Digital, OOH și Experiential/BTL, dar și lucrarea lunii care vine de la Papaya Advertising pentru Transavia România: Dacă mai mulți ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie.
Lucrarea lunii
La 100 de ani de la Unire, Papaya Advertising se întreabă cum ar fi arătat România dacă acțiunile noastre ar fi fost cele corecte – cu siguranță, altfel.
Cu un scenariu care se adaptează perfect într-un context social și politic care ridică probleme și cu un mesaj puternic, noul spot proiectează valorile brandului printr-un exercițiu de imaginație semnat de Petru Cuciuc & Robert Şopârlache, Art Directors și Valentin Lică, Copywriter.
“Am fost practic obligat să dau nota cea mai mare acestui spot pentru felul în care a reușit să capitalizeze o stare de fapt a națiunii. Pentru îndrazneala de a face o afirmație puternică pentru un brand autohton în contextul în care toți întorc privirea. Pentru felul în care a fost realizată această poveste. Pentru că m-a fǎcut să-mi spun: Dacǎ mai multe spoturi românești ar fi fost făcute așa, publicitatea românească ar fi arătat altfel.” – Teddy Sandu, Director de Creație GMP Advertising & membru ADC*RO.
TV
Dacă mai mulți ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie este campania care se află pe primul loc în iunie și la secțiunea TV.
Pe a doua poziție găsim aceiași creativi de la Papaya cu o campanie pentru savana Unistrat de această dată: Construcții pozitive datorită savana Unistrat. Episodul 3 al campaniei vine cu putere de acoperire superioară pentru greșeli, fie ele gramaticale sau de alt fel. Echipa care a lucrat pe proiect este formată din de Petru Cuciuc & Robert Şopârlache, Art Directors și Valentin Lică, Copywriter.
Lucrarea care închide secțiunea TV și se află pe locul 3 este tot a agenției Papaya Advertising. Descoperă Drobeta, episodul crododilului, este semnat de aceeași echipă și inserează fantasticul în cel mai interesant loc de pe pământ.
DIGITAL
Creația Jazz Communication pentru Autovit.ro ocupă primul loc în categoria Digital cu Vinzi rapid, câștigi 10.000 euro, iar pentru a sărbători corespunzător, angajații Autovit încep să danseze de fiecare data când o mașină se vinde.
Melodiile le alegeți chiar voi. Echipa Jazz: Mihai Stoica – Art Director & George Bucurescu – Copywriter.
Fie tot dans, sporturi extreme sau gaming găsim și pe locul 2 prin McCann Worldgroup România & MRM Worldwide România și Proud Supporters of Beginners. Campania pentru Taco Bell susține începătorii în orice activitate și îi premiază cu orice tip de echipament le este necesar. Perioada de înscrieri a luat sfârșit, dar clipurile video ale participanților sunt încă disponibile pe platforma lor.
Echipa Proud Supporters of Beginners: Bianca Udrea & Adina Ciocan – MRM Worldwide România, Mihai Constantinescu – McCann Worldgroup România (Art Directors) și Iulia Boloca – MRM Worldwide România, Paula Ionescu – McCann Worldgroup România (Copywriters).
OOH
Iunie aduce o singură mențiune în categoria de OOH care merge către FCB Bucharest, agenția care a semnat și ideea lunii mai – Be Their First Spectator este un proiect pentru baby monitor-ul Philips Avent la care au lucrat Emanuel Borcescu (Head of Art & Art Director) și Răzvan Ghilencea (Copywriter).
EXPERIENTIAL / BTL
Categoria găzduiește o singură mențiune: Bicicleta Beată, un proiect Mercury360 pentru Poliția Română, care porneşte de la un insight simplu: după ce ai băut ai impresia că poți da o tură, însă povestea se schimbă atunci când te urci în șa.
Cu un mecanism de direcție modificat, Bicicleta Beată pare controlabilă însă dă de furcă și celor mai experimentați bicicliști care o testează. În luna mai, ea a pornit într-un turneu prin țară pentru a oferi o lecție distractivă despre siguranța pe două roți, prin contribuția creativǎ a Oanei Șandru (Copywriter) și Mircea Vlase (Art Director).