Panasonic a pornit asaltul asupra pieţei nipone cu echipamente casnice ecologice, de la maşinile de spălat cu consum minim, până la panouri solare pentru utilizare casnică ce pot reduce cu 70% factura la energia electrică. Deţinerea de sisteme eficiente energetic a devenit deja un statut social pentru japonezii din clasa de sus, tendinţă care ar putea ajuta Panasonic să îşi dubleze veniturile din vânzarea de produse pentru uz casnic în următorii 10 ani, după cum sugerează un analist al Daiwa Institute of Research.
Din comercializarea de produse pentru uz casnic, Panasonic a obţinut anul trecut venituri din vânzări de 49 miliarde yeni, depăşind încasările din echipamente audio-video sau componente electrice.
Pentru susţinerea campaniei de “ecologizare”, Panasonic a deschis o întreagă reţea de magazine ce generează acum 30% din veniturile companiei de pe piaţa locală. Mai mult, Panasonic a organizat în numai 5 luni, în perioada aprilie-august 2009, peste 2.800 de seminarii pentru peste 800.000 de consumatori doritori să afle ultimele noutăţi referitoare la produsele de uz casnic ecologice, spune Mitsuo Osawa, director în cadrul diviziei Panasonic Electric Works.
Adoptarea produselor “eco” devine deja o modă în Japonia, Panasonic aşteptându-se la vânzări de peste 2.750 miliarde yeni din echipamentele cu consum redus de energie, în perioada martie 2009-martie 2011, de la 2.130 miliarde yeni obţinute în perioada 2007-2009.
“Produsele eficiente din punct de vedere al consumului de energie stimulează cererea de consum dând totodată un impuls întregii pieţe de produse casnice, pentru că aceste noi echipamente se vând la preţuri mai mari decât cele tradiţionale”, explică Kazunori Takami, preşedinte al diviziei de produse pentru uz casnic din cadrul Panasonic.
Spre exemplu, Panasonic EcoCute, un echipament pentru încălzire ce utilizează căldura din aer pentru creşterea temperaturii apei costă aproximativ 800.000 de yeni, de patru ori mai mult decât un boiler clasic, iar o plită cu inducţie se ridică la 400.000 de yeni, dublu decât un aragaz obişnuit, pe gaz.
Majoritatea celor 50 de milioane de locuinţe din Japonia folosesc gazele naturale pentru încălzirea apei şi pentru gătit, dar până în martie 2011 numărul celor care utilizează curentul electric pentru aceleaşi procese va ajunge la la 5 milioane, cu 1,5 milioane mai mult decât în prezent, spune Osawa.
Panasonic pregăteşte, de asemenea, o campanie extinsă pentru promovarea produselor “eco”, după finalizarea prelurării Sanyo, în sprijinirea strategiei “Panasonic pentru întreaga casă”. Achiziţia va permite companiei să echipeze produsele de uz casnic cu cellule solare, fuel cells sau baterii reîncărcabile “oferind astfel consumatorilor un serviciu unic, pe care nicio altă companie competitoare nu îl poate furniza”, după cum a afirmat Fumio Ohtsubo, preşedintele Panasonic, în cadrul întâlnirii anuale a acţionarilor ce a avut loc pe 25 iunie în acest an.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}