· Ponderea clienţilor care economisesc pe termen lung (1 an sau mai mult) a crescut de la 15% la 18%
· Perioada de deţinere a unui depozit a crescut de la 18 la 23 luni
Soldul mediu al unui depozit constituit de catre clienţii care au optat pentru noile pachete de cont curent este de circa 40.000 lei, mai mare cu circa 30% decât soldul mediu al depozitelor clienţilor care nu deţin un pachet de cont curent, rezultă dintr-un studiu al BCR efectuat pe segmente interne de clienţi.
Conform studiului, aproximativ 20% dintre clienţii care au optat pentru noile pachete de cont curent deţin, în medie, 1,8 depozite.
“Pachetele de cont curent oferite de BCR s-au dovedit atractive pentru clienţii care doresc să administreze rapid şi eficient finanţele personale. Peste 60% dintre cei care au achiziţionat noile pachete de cont curent sunt clienţi noi. Tot în acest sens, vom simplifica şi uniformiza grila de comisioane pentru toţi clienţii. Pachetul de cont curent oferă cel mai scăzut cost total pentru operaţiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viaţa de zi cu zi a oricarui client: retrageri de numerar, plata facturilor sau transferuri bancare. Astfel, 60% din clienţii noilor pachete utilizează serviciul de Internet banking Click 24 Banking. Totodata, se înregistrează o creştere cu 75% a valoarii plăţilor efectuate prin Direct Debit“, a declarat Catalina Zincenco, Sef departament, Produse de Economisire si Investitii, BCR.
De la introducerea noilor pachete de cont curent se observă o dublare a sumelor menţinute în conturi de către clienţi. Acest lucru se datorează şi bonusului de dobândă (4% pe an) pentru sumele aflate în cont, în cazul în care clienţii efectuează tranzacţii intensive cu cardul de debit (peste 1.500 lei/luna).
Totodată, clienţii care au noile pachete de cont curent fac de aproximativ doua ori mai multe tranzacţii pe lună comparativ cu clienţii care nu au pachete de cont curent. De asemenea, sumele încasate în cont sunt de circa 3 ori mai mari faţă de oferta anterioară de conturi curente în lei.
În ultimele 12 luni, a crescut ponderea clienţilor care economisesc pe termen lung (1 an sau mai mult) de la 15% la 18% iar perioada de deţinere a unui depozit a crescut de la 18 la 23 luni.
BCR oferă clienţilor săi 3 variante de pachete de cont curent şi anume: ClasiCont BCR – cel mai accesibil pachet care oferă acces la contul clientului deschis la BCR, ExtraCont BCR – pentru persoanele active, care plătesc facturi, transferă bani şi constituie depozite, inclusiv prin internet şi telefon şi TotalCont BCR – care este un pachet dedicat clienţilor pasionaţi de plata cu cardul şi de utilizarea internet bankingului, oferind un număr nelimitat de tranzacţii intra şi interbancare cu comision zero.
Pe langă accesul gratuit la contul curent, noile pachete oferă posibilitatea de a plăti facturile sau de a efectua tranzacţii printr-o serie de canale directe, cu economie de timp si bani pentru clienti:
– cu cardul la orice bancomat BCR, ghişee automate, maşini multifuncţionale (plata de facturi este un serviciu gratuit pentru clientii BCR care utilizeaza aceste canale de plata)
– utilizând serviciul Tranzacţii Mobile (prin apel la numarul *183#), beneficiind în premieră pe piaţa din România de opţiunea de a transfera bani către un numar de telefon mobil. Accesul la numarul *183# este gratuit pentru toti clientii care au optat pentru acest serviciu, indiferent de tipul pachetului.
– Click 24Banking BCR (www.24banking.ro)
– Alo 24Banking BCR (apelabil gratuit la InfoBCR: 0800.801. BCR (0800.801.227)
– plăţi automate prin Direct Debit şi Standing Order
Preţurile acestor pachete de cont curent sunt de 4,5 lei/luna pentru ClasiCont BCR, 8,5 lei/luna pentru ExtraCont BCR şi 12,5 lei/luna pentru TotalCont BCR.