Proiect unic în România, first weARrable cover este un proiect inovator de creativitate și tehnologie conceput și implementat de agenția independentă de comunicare Oxygen pentru Vodafone în parteneriat cu revista ELLE România. Este pentru prima oară când vestimentația de pe coperta unei publicații este vizibilă doar cu ajutorul telefonului mobil, iar cititorii ELLE pot experiementa în timp real, sustenabil, farmecul lumii digitale.
Coperta ediției de iunie 2023 a revistei ELLE România este dezvăluită complet după ce cititorul o scanează cu ajutorul camerei telefonului și astfel acesta poate chiar proba prima piesă vestimentară AR creată în România, prin intermediul filtrului de pe canalul de TikTok ELLE România.
Proiectul-pioner de realitate augmentată (AR) contopește munca și ideile de luni de zile ale tuturor părților implicate și suprapune tehnologia de vârf cu rafinamentul în fashion. Vodafone, lider în tehnologie, a găsit în Oxygen partenerul ideal pentru a crea acest proiect de ultimă generație. Lor li s-au alăturat alte nume importante din mai multe domenii creative: designerul vestimentar Lucian Broscățean, care a creat exclusiv pentru Vodafone și ELLE piesa vestimentară de la care pornește coperta, expertul AR și VR Alexandru Dohotaru, care a transpus garmentul în 3D într-un mod inedit și modelul internațional Vlad Plavicheanu.
“Colaborarea dintre Vodafone și ELLE a născut o idee foarte specială pentru noi. O idee aparent simplă − aceea de a crea prima copertă pe care oricine o poate purta − a deschis un întreg teritoriu neexplorat de execuție și implementare. Acest proiect a fost un first pentru echipa creativă și designerul de modă, dar și pentru model, fotograf și echipa editorială. A prins viață în AR doar datorită echipei de vizionari care nu are expresia «nu se poate» în vocabular și a unui client curajos, pentru care tehnologia e un modus operandi”, declară Silvia Dumitru, Group Creative Director Oxygen.
“Revista ELLE România a fost deschizătoare de drumuri și a făcut pionierat încă de la lansarea ei, în 1997. Azi ne mândrim cu încă un proiect inovator: în parteneriat cu Vodafone și Oxygen, am realizat prima copertă cu o piesă vestimentară creată în Augmented Reality. Un pas înainte spre un viitor diferit. Vă invit pe toți să cumpărați, să testați și să păstrați această ediție ELLE, pentru că este una de colecție!”, spune Roxana Voloșeniuc, redactor-șef și publisher ELLE România.
Proiectul punctează viitorul retailului, în care comercianții vor adopta tehnologii AR & VR și dovedește că moda – cu ajutorul tehnologiei – poate să fie sustenabilă și prietenoasă cu mediul înconjurător. Piesa vestimentară creată pentru prima copertă AR a fost produsă într-un singur exemplar, folosit în timpul ședinței foto.
Filtrul AR (https://vm.tiktok.com/ZGJCFTLUf/) gândit de Oxygen a fost vedeta evenimentului ELLE New Media Awards, unde personalități media și influenceri au descoperit – în doar câteva secunde – cum ar arăta cu garmentul Vodafone și au putut împărtăși experiența vizuală cu fanii in social media.
Echipa OXYGEN
Cosmin Baba – Creative Director
Silvia Dumitru – Group Creative Director
Ionuț Iordache – Group Creative Director
Magdalena Cernat – Group Account Director
Bodgan Epure – Head of Social Media
Teodora Țeican – Senior Social Media Manager
Gerhald Ernst – PR Director
Alina Dima – Account Coordinator
Daniela Apostol – Traffic Manager
Cu birouri în București și Cluj-Napoca, Oxygen este o agenție integrată de comunicare prezentă de 15 ani pe piață, iar portofoliul de clienți reunește companii locale și internaționale precum: Vodafone, Enel, Arctic, Farmec, Băneasa Shopping City, Sephora, Olympus, Betano, Moncler, Garanti BBVA, VEKA România, Siniat – Grupul Etex, Selgros, Patria Bank, Antenna Group, UNIQA și mulți alții. Misiunea Oxygen este de a crește în mod sustenabil branduri și businessuri, prin insighturi, abordare strategică și campanii integrate axate pe rezultate. Pentu mai multe detalii, vă rugăm să accesați: oxygencomms.ro.